- Ontvangen bedankjes 0
Module rechts lijnen met artikel links
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
09 mei 2017 10:48 #12768
door
Module rechts lijnen met artikel links werd gestart door
Hallo.
Weet iemand of je modules in een rechterkolom kan laten lijnen met artikelen in de linkerkolom?
Zie mijn probleem hier . Het "koffie" plaatje zou op dezelfde hoogte moeten komen als het "koffie" artikel. Op alle schermbreedtes, uiteraard...
Ik denk dat er iets "containerbreed" tussen de twee artikelen ingevoegd zou moeten worden.
Het template (JA Simpli) biedt volop mogelijkheden voor containerbrede modules, maar alleen onder of boven de main content, niet er tussenin. Dus ik zou het koffie-artikel plus koffie-plaatje allebei in een module onder het eerste artikel kunnen zetten. Maar het is vrijwilligerswerk, daarom vraag ik me af of het eenvoudiger kan
.
Alvast bedankt!
Weet iemand of je modules in een rechterkolom kan laten lijnen met artikelen in de linkerkolom?
Zie mijn probleem hier . Het "koffie" plaatje zou op dezelfde hoogte moeten komen als het "koffie" artikel. Op alle schermbreedtes, uiteraard...
Ik denk dat er iets "containerbreed" tussen de twee artikelen ingevoegd zou moeten worden.
Het template (JA Simpli) biedt volop mogelijkheden voor containerbrede modules, maar alleen onder of boven de main content, niet er tussenin. Dus ik zou het koffie-artikel plus koffie-plaatje allebei in een module onder het eerste artikel kunnen zetten. Maar het is vrijwilligerswerk, daarom vraag ik me af of het eenvoudiger kan
.Alvast bedankt!
Discussie gesloten.
- Margriet
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
09 mei 2017 11:07 #12769
door Margriet
Beantwoord door Margriet in topic Module rechts lijnen met artikel links
Waarom gebruik je zo'n ingewikkelde constructie en zet je de afbeeldingen niet gewoon in je artikel?
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
09 mei 2017 11:19 #12771
door
Beantwoord door in topic Module rechts lijnen met artikel links
Dank voor je reactie. Tsja... zou natuurlijk ook kunnen, maar dan zie ik weer allerlei andere bezwaren
. Het wordt dan veel lastiger om de afbeeldingen precies dezelfde afmetingen te laten houden op kleiner scherm, ik moet breakpoints gaan css-en om de afbeelding onder de tekst te krijgen op klein scherm, er zijn kunstgrepen nodig om de tekst vanaf een logisch punt door te laten lopen onder de afbeelding, dat soort dingen...
. Het wordt dan veel lastiger om de afbeeldingen precies dezelfde afmetingen te laten houden op kleiner scherm, ik moet breakpoints gaan css-en om de afbeelding onder de tekst te krijgen op klein scherm, er zijn kunstgrepen nodig om de tekst vanaf een logisch punt door te laten lopen onder de afbeelding, dat soort dingen...
Discussie gesloten.
- Margriet
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
09 mei 2017 12:46 #12773
door Margriet
Beantwoord door Margriet in topic Module rechts lijnen met artikel links
Heb je je scherm al eens verkleind dan? De afbeelding van je eerste artikel komt dan onder het koffie-artikel te staan.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
09 mei 2017 14:15 #12776
door
Yep. Doe niet anders 
De inhoud van de rechterkolom schuift altijd onder de main content bij versmalling.
Als ik de afbeelding in het artikel plaats, moet ik daar allerlei extra handelingen voor uitvoeren.

De inhoud van de rechterkolom schuift altijd onder de main content bij versmalling.
Als ik de afbeelding in het artikel plaats, moet ik daar allerlei extra handelingen voor uitvoeren.
Discussie gesloten.
- Patrick
-
- Gebruiker
-
- Joomla Enthousiasteling
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 1
10 mei 2017 04:39 #12787
door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Module rechts lijnen met artikel links
Je zou de afbeeldingen in aangepaste modules kunnen zetten en deze onderaan het artikel kunnen plaatsen. De afbeeldingen dan onder de artikelen (bij een smal scherm) en aan de bovenkant gelijk aan het artikel. Via css zou je de afbeelding rechts kunnen uitlijnen.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
10 mei 2017 11:23 #12795
door
Patrick, dank voor je reactie, maar of ik nou een afbeelding of een afbeelding-in-een-module in het artikel zet maakt niet uit, de bezwaren zijn hetzelfde.
Zoals gezegd, er zijn allerlei manieren om het op te lossen, maar mijn vraag was echt specifiek, of het mogelijk is om een module in de rechterkolom te laten lijnen met een artikel in de linkerkolom...
Zoals gezegd, er zijn allerlei manieren om het op te lossen, maar mijn vraag was echt specifiek, of het mogelijk is om een module in de rechterkolom te laten lijnen met een artikel in de linkerkolom...
Discussie gesloten.
- RVdwdb
-
- Gebruiker
-
- -
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
10 mei 2017 11:40 #12796
door RVdwdb
Beantwoord door RVdwdb in topic Module rechts lijnen met artikel links
Dat zal altijd lastig worden. Is namelijk geheel afhankelijk van de lengte van je artikel.
Met je opmerking dat je bij opname van een afbeelding in een artikel meer handelingen zou moeten verrichten ben ik het niet eens. Nu immers moet je voor ieder artikel ook een nieuwe custom-module maken en die vervolgens plaatsen op je juiste positie. je zou het misschien kunnen oplossen, door na de afbeelding enters te plaatsen waardoor de tweede module naar beneden zakt, maar dat is een verre van elegante oplossing en niet aan te raden. Zeker niet voor display op mobiel.
Als je een goede responsive template hebt, schaalt de afbeelding juist op een mobiele device en hoef je niet al te veel, of geen, kunstgrepen uit te halen via je css om e.e.a. correct te stylen.
Met je opmerking dat je bij opname van een afbeelding in een artikel meer handelingen zou moeten verrichten ben ik het niet eens. Nu immers moet je voor ieder artikel ook een nieuwe custom-module maken en die vervolgens plaatsen op je juiste positie. je zou het misschien kunnen oplossen, door na de afbeelding enters te plaatsen waardoor de tweede module naar beneden zakt, maar dat is een verre van elegante oplossing en niet aan te raden. Zeker niet voor display op mobiel.
Als je een goede responsive template hebt, schaalt de afbeelding juist op een mobiele device en hoef je niet al te veel, of geen, kunstgrepen uit te halen via je css om e.e.a. correct te stylen.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
10 mei 2017 12:05 #12798
door
Dank, RVdwdb. De variabele lengte van artikelen (afhankelijk van schermbreedte) = spijker/kop, da's precies de reden van mijn vraag. Margins, padding of enters (:o ) zijn zinloos.
En, zoals ik in het begin al zei: ik kan het probleem prima oplossen, daar gaat het niet om.
Maar er staat me bij dat ik ooit, in een ver verleden, een oplossing (of workaround) gezien heb om modules in de ene kolom te laten lijnen met artikelen in de andere kolom. Misschien was dat nog voordat alles responsive moest zijn, bedenk ik me nu, en is het nu sowieso niet meer mogelijk.
En, zoals ik in het begin al zei: ik kan het probleem prima oplossen, daar gaat het niet om.
Maar er staat me bij dat ik ooit, in een ver verleden, een oplossing (of workaround) gezien heb om modules in de ene kolom te laten lijnen met artikelen in de andere kolom. Misschien was dat nog voordat alles responsive moest zijn, bedenk ik me nu, en is het nu sowieso niet meer mogelijk.
Discussie gesloten.
- Patrick
-
- Gebruiker
-
- Joomla Enthousiasteling
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 1
10 mei 2017 20:36 #12822
door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Module rechts lijnen met artikel links
Je kan dit met css oplossen. Moet je wel bij de tablet en mobile de verschuiving ongedaan maken. Ben je een beetje bekend met css en mediaquery?
Discussie gesloten.