- Ontvangen bedankjes 0
Specifiek Chrome probleem met line feeds in de broncode
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
09 mei 2017 15:25 #12781
door
Specifiek Chrome probleem met line feeds in de broncode werd gestart door
Er schijnt al een tijdje een bug te zijn in Chrome die ervoor zorgt dat line feed characters worden weergegeven als een blokje met daarin de letters L SEP. Het gaat dan niet om <br /> codes maar om line feed karakters in de formattering van de html broncode. Ik had daar nog niet eerder last van gehad maar nu duikt het op een site op. Zie ook bijgaande schermafbeelding van een module waarin dit opduikt.
Dit is een specifiek Chrome probleem en zou door Google opgelost moeten worden, zie oa. deze discussie:
www.pc-helpforum.be/topic/64236-vreemde-dingen-in-chrome/
Zijn er niettemin mensen die dit ook hebben meegemaakt en die iets gevonden hebben binnen Joomla om dit te voorkomen?
Overigens is het zo dat die line feeds in de broncode helemaal niet in de content aanwezig zijn; ze worden tijdens het creëren van de output van de site ingevoegd. Bijvoorbeeld de titel van de module, "Wat zeggen andere werkgevers over onze partners", daar zitten beslist geen line feeds in. En het lijkt erop dat het ook Chrome is die dit doet; als ik de broncode bijv. in Firefox bekijk dan is die ook anders geformatteerd.
Dit is een specifiek Chrome probleem en zou door Google opgelost moeten worden, zie oa. deze discussie:
www.pc-helpforum.be/topic/64236-vreemde-dingen-in-chrome/
Zijn er niettemin mensen die dit ook hebben meegemaakt en die iets gevonden hebben binnen Joomla om dit te voorkomen?
Overigens is het zo dat die line feeds in de broncode helemaal niet in de content aanwezig zijn; ze worden tijdens het creëren van de output van de site ingevoegd. Bijvoorbeeld de titel van de module, "Wat zeggen andere werkgevers over onze partners", daar zitten beslist geen line feeds in. En het lijkt erop dat het ook Chrome is die dit doet; als ik de broncode bijv. in Firefox bekijk dan is die ook anders geformatteerd.
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
09 mei 2017 15:38 #12782
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Specifiek Chrome probleem met line feeds in de broncode
Hallo,
Verleden jaar was op oude forum ook zoiets en staalmeester had het over Enter (breaks) ?
lees het hier
misschien dat dat het kan zijn .
Verleden jaar was op oude forum ook zoiets en staalmeester had het over Enter (breaks) ?
lees het hier
misschien dat dat het kan zijn .
lvda
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 mei 2017 10:02 #12849
door
Beantwoord door in topic Specifiek Chrome probleem met line feeds in de broncode
Bedankt voor de reactie.
Het gaat inderdaad om dezelfde tekens die verschijnen en het lijkt veroorzaakt te worden door dezelfde bug in Chrome.
Echter, in dit geval bevat de content geen breaks die met een Enter of dergelijke gemaakt zijn. Er zijn helemaal geen breaks in de content zoals die is ingevoerd in Joomla. De line breaks waar het in dit geval om gaat, zitten uitsluitend in de formattering van de html output van Joomla - of eigenlijk: van de betreffende module, want alleen daarin verschijnen de tekens en nergens anders op de site.
Als je de broncode van de pagina bekijkt (zie fragment schermafbeelding) dan zie je in de formattering van de html line breaks precies op de plekken waar de tekens opduiken.
De module waarin zich dit voordoet de BT ContentSlider Module. Ik heb intussen contact met hen gezocht, ben in afwachting van hun reactie.
Het gaat inderdaad om dezelfde tekens die verschijnen en het lijkt veroorzaakt te worden door dezelfde bug in Chrome.
Echter, in dit geval bevat de content geen breaks die met een Enter of dergelijke gemaakt zijn. Er zijn helemaal geen breaks in de content zoals die is ingevoerd in Joomla. De line breaks waar het in dit geval om gaat, zitten uitsluitend in de formattering van de html output van Joomla - of eigenlijk: van de betreffende module, want alleen daarin verschijnen de tekens en nergens anders op de site.
Als je de broncode van de pagina bekijkt (zie fragment schermafbeelding) dan zie je in de formattering van de html line breaks precies op de plekken waar de tekens opduiken.
De module waarin zich dit voordoet de BT ContentSlider Module. Ik heb intussen contact met hen gezocht, ben in afwachting van hun reactie.
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 mei 2017 10:12 #12852
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Specifiek Chrome probleem met line feeds in de broncode
Geen idee of het iets is maar is de content misschien gepaste uit Word of iets dergelijks?
Rede dat ik het vraag is dat er van alles aan vervuiling mee kan komen die we niet direct zien als er niet "plat" geplakt wordt.
Rede dat ik het vraag is dat er van alles aan vervuiling mee kan komen die we niet direct zien als er niet "plat" geplakt wordt.
Discussie gesloten.
- Margriet
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 mei 2017 10:33 #12857
door Margriet
Beantwoord door Margriet in topic Specifiek Chrome probleem met line feeds in de broncode
Lijkt me een lokaal probleem. Ik kan het niet reproduceren.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 mei 2017 10:35 #12858
door
Beantwoord door in topic Specifiek Chrome probleem met line feeds in de broncode
Dat is nou interessant. Ik had hier allang aan gedacht maar had aangenomen dat het 'm niet in vervuiling van dat type kon zitten. Want als bijvoorbeeld het gaat om de kop "Wat andere werkgevers zeggen over onze partners", die staat in het titelveld van de module en zo'n titelveld wordt sowieso gestript van alle opmaak. Toch?
Maar ik heb er voor de zekerheid eens gekeken nav. de reactie van klatte88. En nu bleek er dus toch een line feed in dat titelveld te staan. En ik de BT Content Slider de schuld geven
Zo zie je maar hoe gevaarlijk aannames zijn.
Maar ik heb er voor de zekerheid eens gekeken nav. de reactie van klatte88. En nu bleek er dus toch een line feed in dat titelveld te staan. En ik de BT Content Slider de schuld geven

Zo zie je maar hoe gevaarlijk aannames zijn.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 mei 2017 10:36 #12859
door
@Margriet: misschien komt dat doordat ik het net opgelost had
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
14 jun 2017 09:35 #13369
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Specifiek Chrome probleem met line feeds in de broncode
Kan je de oplossing nog even geven Frits?
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 jun 2017 12:31 #13419
door
Hoi Hans,
Ik schreef in een eerdere post:
Ik had dus gedacht dat ik ervan uit kon gaan dat line feeds 'vanzelf' door Joomla uit een titelveld gefilterd zouden zijn. En die aanname bleek niet te kloppen. Door de titel op te schonen ben ik er vanaf gekomen.
Wel blijft het raar dat dit op andere browsers geen probleem gaf. Maar daar ben ik verder niet meer achteraan gegaan, geen tijd voor gehad.
Ik schreef in een eerdere post:
Maar ik heb er voor de zekerheid eens gekeken nav. de reactie van klatte88. En nu bleek er dus toch een line feed in dat titelveld te staan.
Ik had dus gedacht dat ik ervan uit kon gaan dat line feeds 'vanzelf' door Joomla uit een titelveld gefilterd zouden zijn. En die aanname bleek niet te kloppen. Door de titel op te schonen ben ik er vanaf gekomen.
Wel blijft het raar dat dit op andere browsers geen probleem gaf. Maar daar ben ik verder niet meer achteraan gegaan, geen tijd voor gehad.
Discussie gesloten.