Gedeeltelijke match in search

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
11 mei 2017 07:51 #12835 door
Gedeeltelijke match in search werd gestart door
Hoi,

Ik heb een vraag/issue over/met smart search namelijk dat sommige zoek acties wel gedeeltelijke matches laten zien en sommige niet.
Bijvoorbeeld meditatieve-eutonie.nl waneer je "en" in toetst krijg je elk woord waar "en" in voorkomt als resultaat. Waneer je iets veel relevanters als bijvoorbeeld "cursus" zoekt krijg je geen resultaat, hoewel er heel wat content is zoals cursusagenda, cursusinformatie etc.. Hoe komt het dat "en" wel gedeeltelijke matches geeft en "cursus" niet en kan ik er voor zorgen dat dit wel gebeurt?

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Administrator
  • Administrator
  • www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document
Lees meer
11 mei 2017 08:50 #12841 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Gedeeltelijke match in search
Ik heb even zitten kijken en het is inderdaad vreemd, aangezien het bij andere woorden wel gevonden wordt.
Kan het misschien komen doordat het woord cursus "los" niet in de tekst voorkomt?
Probeer eens ergens in de tekst ook cursus te zetten en kijk dan of het wel werkt.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
11 mei 2017 09:28 #12845 door
Beantwoord door in topic Gedeeltelijke match in search
Hoi Martijn,

Volgens mij komt het woord cursus los niet voor maar wel als onderdeel van cursusinformatie, cursusagenda, cursussen en dergelijke.
Wat ik niet begrijp is dat "en" wel hits krijgt op onderdelen van een woord maar cursus niet. Het lijkt er zelfs op dat "cursussen" wel herkend wordt als onderdeel van "themacursussen" maar "cursus" dus niet... Een ander voorbeeld zoeken op informatie geeft geen hit op cursusinformatie
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Administrator
  • Administrator
  • www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document
Lees meer
11 mei 2017 09:36 #12847 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Gedeeltelijke match in search
Probeer eens op cursus los in een artikel te zetten en kijk dan of "cursus" hetzelfde gedrag krijgt als "en" of "cursussen". Dan weet je in ieder geval hoe het komt.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
11 mei 2017 09:51 #12848 door
Beantwoord door in topic Gedeeltelijke match in search
Hmm... inderdaad, waneer ik cursus als los woord toevoeg komt dat resultaat tevoorschijn en herkent hij ook de gedeeltelijke match cursusinformatie in de titel van dat ene artikel... Dat doet mij geloven dat de zoekfunctie niet een gedeeltelijke match kan maken maar het stukje code dat de zoek "string" markeert wel. Als dat echt zo is dan zou dat wel jammer zijn...
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena