- Ontvangen bedankjes 0
Kan ik een og:image url aan artikel toevoegen?
- Meander
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Devoted Joomla User
Minder
Lees meer
18 mei 2017 06:52 #12938
door Meander
Kan ik een og:image url aan artikel toevoegen? werd gestart door Meander
Ik wil graag bij een artikel een bepaalde foto van dat artikel laten zien wanneer ik hem deel op facebook (zie voorbeeld).
Is er een manier om de og:image url toe te voegen aan het artikel zodat de juiste foto getoond wordt bij het delen op facebook?
Is er een manier om de og:image url toe te voegen aan het artikel zodat de juiste foto getoond wordt bij het delen op facebook?
Discussie gesloten.
- Patrick
-
- Gebruiker
-
- Joomla Enthousiasteling
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 1
18 mei 2017 12:07 #12942
door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Kan ik een og:image url aan artikel toevoegen?
Discussie gesloten.
- Meander
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Devoted Joomla User
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
18 mei 2017 12:50 #12943
door Meander
Beantwoord door Meander in topic Kan ik een og:image url aan artikel toevoegen?
Hoi Patrick, dat begrijp ik wel.
Ik heb dit ook wel in mijn index.php gezet voor de homepage , maar dan met een apart logo in een groter formaat omdat hij anders bij het delen het facebook pictogram rechtsboven aan de pagina pakte bij het delen.
Op zich werkt dat mooi wanneer je alleen de homepage deelt, zie afb. 1
Maar wanneer ik dan bijvoorbeeld deze pagina/artikel wil delen dan krijg ik in facebook debugger hetzelfde als de homepage (dus afb. 1)
De bedoeling is dat ik wel de titel en tekst van afb. 2 erbij krijg.
En het liefst wil ik dan bij die pagina ook een eigen afbeelding kunnen kiezen die er dan bij gedeeld wordt.
Dus afb. 2, met de titel en tekst van die bewuste pagina/artikel, en dan met de laatste foto van het artikel in dit geval (afb.3) erbij.
Ik heb al een paar plugins geïnstalleerd waarmee je dat zou moeten kunnen. Altans, dat dacht ik, maar die werken ook niet zoals ik verwacht had.
Ik heb dit ook wel in mijn index.php gezet voor de homepage , maar dan met een apart logo in een groter formaat omdat hij anders bij het delen het facebook pictogram rechtsboven aan de pagina pakte bij het delen.
Op zich werkt dat mooi wanneer je alleen de homepage deelt, zie afb. 1
Maar wanneer ik dan bijvoorbeeld deze pagina/artikel wil delen dan krijg ik in facebook debugger hetzelfde als de homepage (dus afb. 1)
De bedoeling is dat ik wel de titel en tekst van afb. 2 erbij krijg.
En het liefst wil ik dan bij die pagina ook een eigen afbeelding kunnen kiezen die er dan bij gedeeld wordt.
Dus afb. 2, met de titel en tekst van die bewuste pagina/artikel, en dan met de laatste foto van het artikel in dit geval (afb.3) erbij.
Ik heb al een paar plugins geïnstalleerd waarmee je dat zou moeten kunnen. Altans, dat dacht ik, maar die werken ook niet zoals ik verwacht had.
Discussie gesloten.
- Meander
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Devoted Joomla User
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
18 mei 2017 12:55 #12944
door Meander
Dus eigenlijk op deze manier.
Ik heb even een voorbeeld gemaakt in Paint Shop
Ik heb even een voorbeeld gemaakt in Paint Shop
Discussie gesloten.
- Meander
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Devoted Joomla User
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
18 mei 2017 13:24 #12945
door Meander
Ik dacht weer eens veel te moeilijk door de image properties ergens in het artikel te willen verwerken om zodoende de juiste afbeelding bij het delen te krijgen.
Terwijl de oplossing achteraf zo voor de hand lag (lampje!)
Ik heb gewoon het gewenste plaatje zolang bovenaan het artikel gezet, en toen de pagina met dat artikel door de facebook debugger gehaald.
Ik moest nog wel een paar keer op Scrape Again klikken, maar uiteindelijk kwam de gewenste afbeelding bij het facebook bericht.
Daarna de afbeelding weer uit het artikel verwijderd en opgeslagen zoals het was.
Nu deelt hij hem met mijn eigen gewenste afbeelding.
Bedankt voor het meedenken Patrick!
.
Terwijl de oplossing achteraf zo voor de hand lag (lampje!)
Ik heb gewoon het gewenste plaatje zolang bovenaan het artikel gezet, en toen de pagina met dat artikel door de facebook debugger gehaald.
Ik moest nog wel een paar keer op Scrape Again klikken, maar uiteindelijk kwam de gewenste afbeelding bij het facebook bericht.
Daarna de afbeelding weer uit het artikel verwijderd en opgeslagen zoals het was.
Nu deelt hij hem met mijn eigen gewenste afbeelding.

Bedankt voor het meedenken Patrick!
.
Discussie gesloten.