- Ontvangen bedankjes 0
Wat vind Google nu precies niet veilig aan mijn website?
- Meander
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Devoted Joomla User
Minder
Lees meer
20 mei 2017 05:59 #12983
door Meander
Wat vind Google nu precies niet veilig aan mijn website? werd gestart door Meander
Ik begrijp dat Google mijn website als Niet Veilig bestempeld wanneer er een inlogformulier op staat.
Momenteel probeer ik dit te omzeilen door een link naar de inlog pagina.
Weliswaar staat er op die inlogpagina dan nog wel Niet Veilig voor de URL, maar dan heb ik dat in ieder geval niet op de rest van mijn website voor de urls staan.
Ik begrijp ook dat wanneer je een webshop hebt o.i.d. waar gevoelige informatie of transacties mee verzonden wordt dat het wel belangrijk is om een beveiligde website te hebben.
Maar ik begrijp niet waarom het ook zo belangrijk is wanneer ik alleen maar gebruikers heb die bijvoorbeeld enkel maar in hoeven te loggen wanneer ze ergens een reactie onder willen plaatsen, of om gebruik te maken van een forum oid.
Waarom vind Google dat ook onveilig?
.
Momenteel probeer ik dit te omzeilen door een link naar de inlog pagina.
Weliswaar staat er op die inlogpagina dan nog wel Niet Veilig voor de URL, maar dan heb ik dat in ieder geval niet op de rest van mijn website voor de urls staan.
Ik begrijp ook dat wanneer je een webshop hebt o.i.d. waar gevoelige informatie of transacties mee verzonden wordt dat het wel belangrijk is om een beveiligde website te hebben.
Maar ik begrijp niet waarom het ook zo belangrijk is wanneer ik alleen maar gebruikers heb die bijvoorbeeld enkel maar in hoeven te loggen wanneer ze ergens een reactie onder willen plaatsen, of om gebruik te maken van een forum oid.
Waarom vind Google dat ook onveilig?
.
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
20 mei 2017 07:00 #12984
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Wat vind Google nu precies niet veilig aan mijn website?
Hallo,
Ik weet het ook niet precies maar ik lees wat misschien de reden kan zijn
Ik weet het ook niet precies maar ik lees wat misschien de reden kan zijn
lvda
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
20 mei 2017 08:32 #12989
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Wat vind Google nu precies niet veilig aan mijn website?
Alle pagina's met inlogvelden die niet via https worden geladen worden door tegenwoordig als onveilig bestempeld omdat het dan makkelijker is om de logininformatie te kunnen achterhalen.
Edit: originele aankondiging: security.googleblog.com/2016/09/moving-t...more-secure-web.html
Edit: originele aankondiging: security.googleblog.com/2016/09/moving-t...more-secure-web.html
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.