- Ontvangen bedankjes 0
Artikelen op volgorde zetten
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
28 mei 2017 09:11 #13101
door
Artikelen op volgorde zetten werd gestart door
Op
www.erfgoedede.nl
onder het menupunt Houtman - Kalsverkampweg moet een hele rij artikelen komen te staan. Er staan er nu drie. De naam van een artikel begint steeds met een datum. Hoe kan ik de artikelen sorteren op datum?
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
28 mei 2017 10:06 #13102
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Artikelen op volgorde zetten
Als je menu item bv Categorielijst is dan zou je dus bij
Menu's: Bewerk menu-item tabblad lijstweergave of blog weergave
beetje naar beneden scrollen mogelijk kunnen instellen
daar zou je dus eens kunnen kijken.
Menu's: Bewerk menu-item tabblad lijstweergave of blog weergave
beetje naar beneden scrollen mogelijk kunnen instellen
daar zou je dus eens kunnen kijken.
lvda
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
28 mei 2017 11:16 #13103
door
Beantwoord door in topic Artikelen op volgorde zetten
Ik kan daar bijvoorbeeld bij "Volgorde artikelen" kieen voor "Artikel volgorde".
Maar hoe wijzig ik de volgorde van, zoals in dit geval, al op de pagina geplaatste artikelen?
Anders gezegd: hoe regel ik dat een artikel met een bepaalde datum in het beging van de naam op de juiste plaats (qua datum) in de lijst komt te staan.
Op de pagina staan de artikelen nu op de volgorde "18-04-2017 .....", "24-05-2017 ...." en "01-02-2017".
Hoe kan ik bereiken dat ze in deze volgorde komen te staan: : 24-05-2017...", "18-04-2017..." en " 01-02-2017..".
En dus ook: hoe kan ik dan bijvoorbeeld een artikel "03-03-2017 ......." invoegen in de lijst.
Ok kàn wat ik wil helemaal net?
Maar hoe wijzig ik de volgorde van, zoals in dit geval, al op de pagina geplaatste artikelen?
Anders gezegd: hoe regel ik dat een artikel met een bepaalde datum in het beging van de naam op de juiste plaats (qua datum) in de lijst komt te staan.
Op de pagina staan de artikelen nu op de volgorde "18-04-2017 .....", "24-05-2017 ...." en "01-02-2017".
Hoe kan ik bereiken dat ze in deze volgorde komen te staan: : 24-05-2017...", "18-04-2017..." en " 01-02-2017..".
En dus ook: hoe kan ik dan bijvoorbeeld een artikel "03-03-2017 ......." invoegen in de lijst.
Ok kàn wat ik wil helemaal net?
Discussie gesloten.
- Patrick
-
- Gebruiker
-
- Joomla Enthousiasteling
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 1
28 mei 2017 14:36 #13106
door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Artikelen op volgorde zetten
Het gaat wel, je moet alleen niet de datum typen in de Titel, want deze sorteert volgens het principe "1,2,3,4,5,6,7,8,9,0,a....z". Dus wat je laat zien is juist. Je zult naar de aanmaakdatum van het document moeten kijken (en meest recente artikel tonen moet dan zoals Leen zegt worden ingesteld), deze zou je eventueel ook nog handmatig kunnen instellen. Het is ook mogelijk om de artikelen in het artikelbeheer onderling te verschuiven. Even googlen en je snapt wat ik bedoel.
misschien heb je hier ook iets aan:
link
Succes,
Patrick
misschien heb je hier ook iets aan:
link
Succes,
Patrick
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
28 mei 2017 17:50 #13109
door
Beantwoord door in topic Artikelen op volgorde zetten
Ik wil op de pagina een chronologische lijst met artikelen plaatsen. Als ik in de titel geen datum aan het begin zet is die chronologische volgorde niet zichtbaar op de pagina.
"Het meest recente artikel tonen" staat als default instelling voor "Use Global".
"Het meest recente artikel tonen" staat als default instelling voor "Use Global".
Discussie gesloten.
- Patrick
-
- Gebruiker
-
- Joomla Enthousiasteling
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 1
28 mei 2017 19:23 #13110
door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Artikelen op volgorde zetten
Hallo Janno,
Ik geloof dat jij mij niet helemaal begrijpt. De volgorde wordt niet bepaalt door de naam van de titel, maar aan de hand van de datum waarop het artikel is aangemaakt/gewijzigd.
Heb je gekeken naar het op volgorde zetten van de artikelen in artikelbeheer?
Groet,
Patrick
Ik geloof dat jij mij niet helemaal begrijpt. De volgorde wordt niet bepaalt door de naam van de titel, maar aan de hand van de datum waarop het artikel is aangemaakt/gewijzigd.
Heb je gekeken naar het op volgorde zetten van de artikelen in artikelbeheer?
Groet,
Patrick
Discussie gesloten.
- BramWaas
-
- Gebruiker
-
- Eigenaar en onderhouder van enkele websites en een plugin
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
29 mei 2017 11:07 #13124
door BramWaas
Beantwoord door BramWaas in topic Artikelen op volgorde zetten
ik zou bij de menu optie blogweergave kiezen voor:
Volgorde artikelen: meest recente eerst;
Datum voor sortering: Gemaakt;
In de artikelen zorgen dat bij het tabblad publicatie de datum achter Gemaakt in de juiste volgorde staat.
Je kan ook voor een andere datum kiezen, bijvoorbeeld gepubliceerd, dan moet je in de artikelen de publicatie datum in de gewenste volgorde zetten.
Volgorde artikelen: meest recente eerst;
Datum voor sortering: Gemaakt;
In de artikelen zorgen dat bij het tabblad publicatie de datum achter Gemaakt in de juiste volgorde staat.
Je kan ook voor een andere datum kiezen, bijvoorbeeld gepubliceerd, dan moet je in de artikelen de publicatie datum in de gewenste volgorde zetten.
Discussie gesloten.