- Ontvangen bedankjes 0
voorstellen en gelijk een vraag: na terugzetten backup geen menu's meer
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
31 mei 2017 18:55 #13160
door
voorstellen en gelijk een vraag: na terugzetten backup geen menu's meer werd gestart door
Hallo,
Eerst maar even voorstellen, mijn naam is Kees Schuijff, werkzaam in de IT (functioneel applicatiebeheer en [Oracle] vervaardigen van SQL-queries en collectieve mutaties op grote databases) en maken/onderhouden websites als hobby.
Samen met mijn zoon (alweer in 2009) in Joomla de website www.friesepaardenkracht.nl opgezet, voor een vereniging een website (alleen inhoudelijk) onderhouden in Drupal en wil nu een nieuwe site gaan opzetten ook in Joomla.
Dan gelijk maar het probleem: die website (friesepaardenkracht) is opgezet in 2009 met Joomla 1.5.9 (en qua Joomla-versie nooit geüpgrade) en die nieuwe site wil ik opzetten met de laatste versie van Joomla. Voor die versie van Joomla was de PHP-versie bij de host niet up-to-date genoeg en daarvoor is ook de oude website naar een andere server overgezet. Daar wat probleempjes gehad, maar die zijn overwonnen. Wel heb ik die (oude) site geback-upt en op de server weggehaald. Nadat alles weer goed was op de server heb ik de back-up weer teruggezet en de website lijkt het op het eerste gezicht te doen, maar......... alleen de homepage, want er zijn geen menu's te zien. Ik heb al van alles geprobeerd, maar niets helpt.
Help, graag advies.
Eerst maar even voorstellen, mijn naam is Kees Schuijff, werkzaam in de IT (functioneel applicatiebeheer en [Oracle] vervaardigen van SQL-queries en collectieve mutaties op grote databases) en maken/onderhouden websites als hobby.
Samen met mijn zoon (alweer in 2009) in Joomla de website www.friesepaardenkracht.nl opgezet, voor een vereniging een website (alleen inhoudelijk) onderhouden in Drupal en wil nu een nieuwe site gaan opzetten ook in Joomla.
Dan gelijk maar het probleem: die website (friesepaardenkracht) is opgezet in 2009 met Joomla 1.5.9 (en qua Joomla-versie nooit geüpgrade) en die nieuwe site wil ik opzetten met de laatste versie van Joomla. Voor die versie van Joomla was de PHP-versie bij de host niet up-to-date genoeg en daarvoor is ook de oude website naar een andere server overgezet. Daar wat probleempjes gehad, maar die zijn overwonnen. Wel heb ik die (oude) site geback-upt en op de server weggehaald. Nadat alles weer goed was op de server heb ik de back-up weer teruggezet en de website lijkt het op het eerste gezicht te doen, maar......... alleen de homepage, want er zijn geen menu's te zien. Ik heb al van alles geprobeerd, maar niets helpt.
Help, graag advies.
Discussie gesloten.
- Patrick
-
- Gebruiker
-
- Joomla Enthousiasteling
Minder
Lees meer
- Berichten: 20
- Ontvangen bedankjes 1
01 jun 2017 04:48 #13162
door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic voorstellen en gelijk een vraag: na terugzetten backup geen menu's meer
Welkom Kees,
Staat de module menu wel in de juiste positie?
Staat de module gepubliceerd?
Even de backup lokaal opzetten en dan kijken of het menu werkt?
Maar goed, dat heb je misschien zelf al gecontroleerd.
Het is lastig om zo een antwoord te geven. De code van het menu is inderdaad niet aanwezig op de website.
Groet,
Patrick
Staat de module menu wel in de juiste positie?
Staat de module gepubliceerd?
Even de backup lokaal opzetten en dan kijken of het menu werkt?
Maar goed, dat heb je misschien zelf al gecontroleerd.
Het is lastig om zo een antwoord te geven. De code van het menu is inderdaad niet aanwezig op de website.
Groet,
Patrick
Discussie gesloten.
- Martijn Maandag
-
- Administrator
-
- www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document
01 jun 2017 08:15 #13165
door Martijn Maandag
www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Beantwoord door Martijn Maandag in topic voorstellen en gelijk een vraag: na terugzetten backup geen menu's meer
Dag Kees,
Je zit nog steeds op Joomla 1.5 en gebruikt extensies (accordionmenu?) die waarschijnlijk niet meer werken onder de nieuwe php versie.
Je kunt waarschijnlijk de oude 1.5 site niet draaien op dezelfde php versie als de nieuwe 3,7 site.
Je zit nog steeds op Joomla 1.5 en gebruikt extensies (accordionmenu?) die waarschijnlijk niet meer werken onder de nieuwe php versie.
Je kunt waarschijnlijk de oude 1.5 site niet draaien op dezelfde php versie als de nieuwe 3,7 site.
www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
04 jun 2017 17:30 #13221
door
Beantwoord door in topic voorstellen en gelijk een vraag: na terugzetten backup geen menu's meer
Dank voor jullie antwoord. Inmiddels heb ik gemerkt dat het niet (alleen) aan het accordionmenu ligt, want zelfs als ik die deactiveer werkt het niet. Er is in de site veel gebruik gemaakt van PHP-code, dus grote kans dat veel zaken niet zullen werken.
Ik heb dan ook besloten om de site opnieuw op te zetten met Joomla 3.
Nogmaals bedankt voor jullie opmerkingen/advies.
Ik heb dan ook besloten om de site opnieuw op te zetten met Joomla 3.
Nogmaals bedankt voor jullie opmerkingen/advies.
Discussie gesloten.