- Ontvangen bedankjes 0
ACL voor Menu itemtypes selecteren in backend
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
06 jun 2017 14:07 #13249
door
ACL voor Menu itemtypes selecteren in backend werd gestart door
Ik wil de klant altijd graag zo min mogelijk opties geven.
Als ik ze een menu-item wil laten aanmaken en ze moeten een individueel artikel maken dan krijg je bij een flinke site soms wel 30 opties en die kunnen allen ook nog openklappen. Dat is vaak echt veel te veel en gewoon niet nodig om dit te tonen.
Dan heb ik in ACL gezegd dat deze klant Niks mag met Tags, maar dan mag hij wel een menu item aanmaken met tags.
Ik zou het liefst willen dat ik kan zorgen dat de klant alleen maar nieuwe menu items kan maken met de opties die ik heb voorgekauwd.
Iemand enig idee hoe je dat kan bereiken in de backend?
Als je een goede optie weet voor frontend hoor ik het ook graag
Als ik ze een menu-item wil laten aanmaken en ze moeten een individueel artikel maken dan krijg je bij een flinke site soms wel 30 opties en die kunnen allen ook nog openklappen. Dat is vaak echt veel te veel en gewoon niet nodig om dit te tonen.
Dan heb ik in ACL gezegd dat deze klant Niks mag met Tags, maar dan mag hij wel een menu item aanmaken met tags.
Ik zou het liefst willen dat ik kan zorgen dat de klant alleen maar nieuwe menu items kan maken met de opties die ik heb voorgekauwd.
Iemand enig idee hoe je dat kan bereiken in de backend?
Als je een goede optie weet voor frontend hoor ik het ook graag
Discussie gesloten.
- Wilco Alsemgeest
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
13 jun 2017 14:07 #13356
door Wilco Alsemgeest
Vertaler RSJoomla! Extensies en Hikashop
Connecting Connections - Windows Systeembeheer / Web D
Beantwoord door Wilco Alsemgeest in topic ACL voor Menu itemtypes selecteren in backend
Dit is inderdaad iets wat niet zomaar mogelijk is.
Als je bijvoorbeeld een extensie hebt die je helemaal niet gebruikt op de site, dus bijvoorbeeld Tags door niemand, kun je deze ook volledig uitschakelen.
Als je bijvoorbeeld een extensie hebt die je helemaal niet gebruikt op de site, dus bijvoorbeeld Tags door niemand, kun je deze ook volledig uitschakelen.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
15 jun 2017 08:10 #13394
door
Beantwoord door in topic ACL voor Menu itemtypes selecteren in backend
Ha Wilco,
Dank weer voor je reactie
Ja dat kan inderdaad, maar als je wel tags gebruikt maar niet wilt dat de klant daar een menu-item van kan maken is dat niet mogelijk.
Ik denk nog een mooie ACL toevoeging.
Het is natuurlijk geen ramp maar Joomla moet denk ik wel ook wat meer aandacht voor de gebruiksvriendelijkheid voor eindgebruikers hebben, ik denk dat Joomla met weinig aanpassingen makkelijker kan worden dan Wordpress
Fijne dag!
Dank weer voor je reactie

Ja dat kan inderdaad, maar als je wel tags gebruikt maar niet wilt dat de klant daar een menu-item van kan maken is dat niet mogelijk.
Ik denk nog een mooie ACL toevoeging.
Het is natuurlijk geen ramp maar Joomla moet denk ik wel ook wat meer aandacht voor de gebruiksvriendelijkheid voor eindgebruikers hebben, ik denk dat Joomla met weinig aanpassingen makkelijker kan worden dan Wordpress

Fijne dag!
Discussie gesloten.
- Wilco Alsemgeest
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
15 jun 2017 08:40 #13396
door Wilco Alsemgeest
Beantwoord door Wilco Alsemgeest in topic ACL voor Menu itemtypes selecteren in backend
Op issues.joomla.org kan je een feature request maken.
Als je hier uitgebreid in het Engels de use-case beschrijft is er wellicht iemand die dit kan bouwen.
Als je zelf kunt programmeren kun je ook PRs aanmaken.
Als je hier uitgebreid in het Engels de use-case beschrijft is er wellicht iemand die dit kan bouwen.
Als je zelf kunt programmeren kun je ook PRs aanmaken.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
15 jun 2017 09:15 #13398
door