Probleem met versie beheer bij bewerken artikel in frontend

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
01 aug 2017 19:53 #14093 door
Hallo.
Bij het bewerken van een artikel in de frontend heb ik een probleem met versie beheer lijkt het. Eerste keer bewerken gaat goed en ook zichtbaar in de website. Bedenk ik mij en wil ik toch iets anders toevoegen ..... klik dan weer op bewerken dan krijg ik de eerste versie weer voorgeschoteld.
Wat kan hier aan de hand zijn?

Bedankt voor je tijd
Groetjes Webmiep
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Lees meer
01 aug 2017 20:02 #14094 door Rondeb
Hallo Webmiep,

ik vermoed een cache probleempje.

Zelf installeer ik op al me sites Cache Cleaner van Regularlabs deze stel ik dan in op automatisch cache legen in frontend en backend.

Dus bij elke aanpassing en je slaat het geheel op dan maak deze extensie meteen de cache leeg.

Succes ermee.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
01 aug 2017 20:26 #14095 door
Hallo Ron,
Jammer maar het werkt niet. Ik heb de cache cleaner geinstallerd en de plugin geconfigureerd. Ik wist niet dat het kon dus weer wat geleerd in ieder geval. Het probleem is niet verholpen.
Als ik een artikel aanpas in de frontend dan zie je wel resultaat na opslaan. Als ik me bedenk en weer op bewerken klik dan geeft hij de vorige versie. Klik ik dan op F5 of refresh ik de browser dan geeft ie nu wel de juiste versie.
Maar je zou willen en verwachten dat je de 2e keer de versie zou zien die je in de frontend al in de browser hebt gezien toch==

Groetjes Webmiep en bedankt voor je snelle reactie
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Lees meer
01 aug 2017 22:39 #14096 door Rondeb
Welke browser gebruik je? en misschien testen met een andere browser.

Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Lees meer
02 aug 2017 04:22 #14098 door Patrick
Dan vermoed ik ook dat het aan de browser ligt en niet aan joomla.
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
02 aug 2017 04:52 #14099 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Probleem met versie beheer bij bewerken artikel in frontend
Hoi Webmiep, als ik het zo lees gebruik je hoogstwaarschijnlijk Chrome als browser. Naast dat het een prima browser is heeft die een heel vervelende eigenschap om webpagina's te cachen. Het makkelijkste is om het in een andere browser te controleren.
Wil je meerdere keren achter elkaar iets wijzigen en direct in Chrome bekijken dan kan je het volgende doen:
  1. Open de pagina
  2. Druk op F12 om de webdeveloper tools te openen
  3. Klik in dat (rechter)scherm op het tabblad "Network", als het goed is staat daar een vinkje bij "Disable cache"
Wanneer je nu de pagina ververst wordt er daadwerkelijk de pagina opnieuw ingeladen ipv dat er een lokale browsercache gebruikt wordt.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
02 aug 2017 11:16 #14100 door
Hallo,
Ik heb de chrome browser gebruikt en je aanwijzingen opgevolgd Hans. Zonder resultaat.
Daarna firefox gebruikt en die doet hetzelfde.
1 bewerken artikel in frontend
2 opslaan en bekijken.
3 toch nog wat veranderen en ik krijg de versie van bij 1
4 In het lijstje met versies staat wel mijn nieuwe versie opgeslagen.
5. In de backend gaat het wel goed.

Ik heb ook nog geprobeerd in de artikel opties alle versies te bewaren. maar dit maakt ook geen verschil.
Daarna heb ik versies uitgeschakeld bij de artikelopties. En een paar keer de cache geleegd in firefox: Geen verschil!!!
En de plugin Pagina cache staat ook uit.
JCE geïnstalleerd Maar dit maakt ook geen verschil
Wat kan het zijn Wie o wie heeft dit al eens meegemaakt?

Fijne dag
Webmiep
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
02 aug 2017 12:55 #14102 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Probleem met versie beheer bij bewerken artikel in frontend
Je gebruikt ook niet toevallig een andere cache plugin als JCH of ScriptMerge?

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
02 aug 2017 14:55 #14103 door
Hallo Hans,

Ja jch gebruik ik en heb ik inmiddels uitgezet.
Ook ACL manager geïnstalleerd en verschillende fouten in database gevonden. Deze zijn allemaal gerepareerd door ACL manager en nu kan ik nieuwe tekst toevoegen en na 2e keer de pagina te openen in frontend is de nieuwe tekst te zien en te bewerken.
Ik word er gestoord van.....

Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Lees meer
02 aug 2017 19:59 #14104 door Rondeb
Hallo Miep,

gebeurt dit probleem bij een bestaande site of een geheel nieuwe, schone en lege joomla site?

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena