Online dossier in Joomla

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
08 aug 2017 08:21 #14128 door
Online dossier in Joomla werd gestart door
Goedendag!
Ik overweeg om een Joomla website te maken voor 3 partijen.
Organisatie - Huis - Clienten

De organisatie moet alles kunnen zien.
Het huis alleen specifieke clienten
en de client alleen zijn eigen pagina + algemene informatie van de bemiddelaar + algemene agenda

Elke client krijgt dus een eigen afgeschermde omgeving, maar met een algemene Huis-agenda. Hij moet ook
middels de site een bericht kunnen sturen (en bestanden kunnen uploaden) naar het Huis of naar andere clienten in dat huis.
Er moeten dus 5 onderdelen komen:
1. persoonlijke gegevens client
2. eigen agenda
3. algemene Huis-agenda
4. online dossier met bestanden
5. mogelijkheid om berichten te sturen (die bewaard worden)

Het Huis krijgt dus een inlog op de Joomla site en kan hiermee alle clienten bekijken, hij kan ze berichten sturen, punten plaatsen in hun agenda of in de algemene Huis-agenda en kan bestanden in hun dossier plaatsen.

De Organisatie moet alles kunnen zien; berichten, agendapunten, bestanden etc...

Ik besef me dat ik dus veel met rechten moet gaan werken. Maar mijn vraag is of er dergelijke functies binnen Joomla bestaan, uiteraard met evt aanschaffen modules etc.. Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!

Tim

Discussie gesloten.
  • Eric Beernink
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • [url=https://www.insitevision.nl]www.insitevision.nl[/url] voor een website die past bij uw wensen!
Lees meer
08 aug 2017 14:12 #14131 door Eric Beernink
Beantwoord door Eric Beernink in topic Online dossier in Joomla
Hoi Tim,

Als ik je bericht zo bekijk denk ik niet dat er al een (bijna) kant-en-klare oplossing is. Je kunt natuurlijk aan de slag met groepen/toegangsniveau's maar ik vraag me af of dat na verloop van tijd met veel (wisselende?) clienten een werkbare oplossing blijft.

Wat jij wilt kan gemaakt worden met Fabrik . Een soort van CCK (content construction kit) met zeer veel mogelijkheden. Je zult het echter wel zelf met Fabrik moeten bouwen. Dit is prima mogelijk maar je dient je wel te verdiepen in Fabrik (steile leercurve) en een beetje kennis van PHP, javascript en MySQL kan ook geen kwaad. Het grote voordeel is dat je het volledig naar je hand kunt zetten.

Je zou ook eens kunnen kijken naar Community Builder, dit ken ik zelf niet maar misschien is dit al wat meer "voorgeconfigureerd".

Bedenk dat, als je dit on-line aan gaat bieden, je je terdege bewust moet zijn van het feit dat je persoonsgegevens verwerkt en goede beveiligingsmaatregelen treft: Beveiligen van persoonsgegevens

M.vr.gr.,
Eric
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
16 aug 2017 13:34 #14289 door
Beantwoord door in topic Online dossier in Joomla
Eric, bedankt.

Ik heb alle links bekeken, maar dit is niet afdoende. Fabrik; hier gaat teveel tijd in zitten.
Community Builder dekt de lading niet.

Kun je niet met Joomla gewoon 100 artikelen en 100 inlognamen en elke inlognaam toegang geven tot 2 artikelen?
Een artikel van de persoonlijke pagina van de client en 1 artikel van het huis.
Het huis kan het artikel van meerdere clienten bekijken en het artikel van het huis.

In zo`n artikel moet een algemene agenda, een contactformulier met upload functie en links naar documenten komen.
Tevens een manier om berichten te plaatsen of te chatten met andere leden.

Zou dat kunnen?
Discussie gesloten.
  • Ton Kemp
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Online marketeer @ ViatriX en Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch, Docent Marketing @ Avans Hogesch
Lees meer
17 aug 2017 11:34 #14306 door Ton Kemp
Beantwoord door Ton Kemp in topic Online dossier in Joomla
Volgens mij is de enig weg hiervoor gebruikersgroepen maken en dan de rechten per gebruiker instellen.

Online marketeer @ Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch
Customer Journey Manager @ViatriX.nl
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena