Alt text voor afbeelding verschijnt niet bij de foto.

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
17 aug 2017 17:15 #14311 door
Ik kan er in de boeken niets over vinden: als ik een paar afbeeldingen naast elkaar plaats dan verschijnt de Alt text vaak niet bij de foto. Ik heb geen idee hoe ik dit kan corrigeren. Zie de screendump: de alt text die je ziet (in het rode veld) hoort bij de middelste foto, maar verschijnt op dezelfde plek als de alt text van de rechter foto.
Ik voeg de afbeelding(en) rechtstreeks in de JCE editor toe aan een artikel. Moet ik soms een andere manier gebruiken of een andere volgorde van plaatsing aanhouden? De zichtbare foto's zijn alle drie met 'float left' geplaatst ("drijven met de benodigde marges tegen elkaar aan").
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Lees meer
18 aug 2017 05:12 #14314 door Patrick
Ik wil best even voor je kijken, maar kan ik alleen op antwoorden als ik de code kan bekijken. Kun je een link sturen?
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Administrator
  • Administrator
  • www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document
Lees meer
18 aug 2017 07:22 #14317 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Alt text voor afbeelding verschijnt niet bij de foto.
De URL staat in de afbeelding Patrick: vriendennsm.spoorweghistorie.nl/index.php/archief
Overigens wordt wel de juiste alt text getoond, alleen wordt die voor de twee rechter afbeeldingen rechts geplaatst.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
22 aug 2017 16:50 #14367 door
Ben ik echt de enige die dit probleem ervaart??
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
22 aug 2017 20:37 #14371 door Patrick
Ik wilde even kijken, maar het document is aangepast.
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
23 aug 2017 07:19 #14375 door
@Patrick
Sorry, inderdaad is het artikel verplaatst: Historie .

Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
23 aug 2017 10:34 #14383 door Patrick
De pagina doet netjes wat wordt gevraagd. Alle beelden hebben een aparte float:left, waardoor alles (beelden en alt) netjes links wordt uitgelijnd. Door om elk beeld een div met een class te zetten en de class een float:left te geven moet dit op te lossen zijn. Moet wel bij alle 3 de beelden de float:left uitgezet worden.
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
23 aug 2017 15:20 #14393 door
Dat is wat deze pagina betreft inderdaad een oplossing. Maar het gebeurt op alle pagina's waar een afbeelding staat; nergens verschijnt de alt-tekst op de plaats van de afbeelding. Om nou bij alle afbeeldingen op de website een div/class te maken. Dan ben ik weer terug bij af in de tijd van het gebruik van html en css.....
Er moet toch een oorzaak zijn? Zou het kunnen liggen aan de opmaak die de JCE editor aan de tekst toevoegt? :o
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
24 aug 2017 20:19 #14411 door
Opgelost! Als je de button "Afbeelding" onder het tekstvak in de JCE editor gebruikt voor het invoegen van afbeeldingen dan wordt de alt tekst keurig onder de foto gezet. Gebruik je echter de afbeelding-invoeging-button boven het tekstvak dan wordt het een zootje.
Raar maar waar. Dus domweg niet meer de bovenste knop gebruiken.... :o
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena