- Ontvangen bedankjes 0
Nieuwe router in Joomla 3.8 gebruiken *
- Arjan Booij
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- -
Minder
Lees meer
19 sep 2017 17:57 #14855
door Arjan Booij
#Joomla omdat het zo leuk is.
Nieuwe router in Joomla 3.8 gebruiken * werd gestart door Arjan Booij
Ik wil in joomla 3.8.0 de nieuwe routing gebruiken.
Maar goed dan werken alle oude links niet meer.
Nu ben ik aan het zoeken naar een sql die een batch kan maken die ik dan in de doorverwijzer zet,zodat de nieuwe urls werken en google op de hoogte wordt gebracht.
Nu ben ik aan het zoeken, maar heb het nog niet gevonden, als ik het gevonden heb zal ik het hier plaatsen
Of is er iemand die me een setje kan geven.
Het idee is een query te maken zodat het op de juiste manier in regels komt die ik dan kan plakken in de batch import.
Maar goed dan werken alle oude links niet meer.
Nu ben ik aan het zoeken naar een sql die een batch kan maken die ik dan in de doorverwijzer zet,zodat de nieuwe urls werken en google op de hoogte wordt gebracht.
Nu ben ik aan het zoeken, maar heb het nog niet gevonden, als ik het gevonden heb zal ik het hier plaatsen
Of is er iemand die me een setje kan geven.
Het idee is een query te maken zodat het op de juiste manier in regels komt die ik dan kan plakken in de batch import.
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
19 sep 2017 19:26 #14856
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Nieuwe router in Joomla 3.8 gebruiken *
Graag voortaan niet je eigen vraag in een topic van iemand anders plaatsen. Ik heb deze nu voor je afgesplitst.
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Discussie gesloten.
- Arjan Booij
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- -
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 sep 2017 19:29 #14857
door Arjan Booij
Dacht ik heb een idee voor iedereen voor joomla 3.8.0 en misschien is er iemand die kan helpen.
Sorry dat het als eigen vraag wordt gezien.
Nou ja ik zie wel
Beantwoord door Arjan Booij in topic Nieuwe router in Joomla 3.8 gebruiken *
Sorry hoor.Graag voortaan niet je eigen vraag in een topic van iemand anders plaatsen. Ik heb deze nu voor je afgesplitst.
Dacht ik heb een idee voor iedereen voor joomla 3.8.0 en misschien is er iemand die kan helpen.
Sorry dat het als eigen vraag wordt gezien.
Nou ja ik zie wel
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
19 sep 2017 19:35 #14860
door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Nieuwe router in Joomla 3.8 gebruiken *
Je stelt je opmerking/vraag over de nieuwe router in een topic dat gaat over een probleem dat de backend niet goed weergegeven wordt na de upgrade. Dit heeft natuurlijk niks met elkaar te maken behalve dat het over Joomla 3.8 gaat. Je snapt waarschijnlijk zelf ook wel dat als iedereen zijn/haar vragen in andermans topics gaat plaatsen het niet meer te overzien is waar welke informatie staat.
Discussie gesloten.
- Arjan Booij
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- -
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 sep 2017 19:37 #14861
door Arjan Booij
Gelukkig heb ik GEEN problemen na de update
Ik ben alleen bezig om snel te kunnen omzetten van urls naar nieuwe url als je de nieuwe router aanzet
Heb het denk ik niet goed verwoord
Ik ben alleen bezig om snel te kunnen omzetten van urls naar nieuwe url als je de nieuwe router aanzet
Heb het denk ik niet goed verwoord
Discussie gesloten.
- renem
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
20 sep 2017 13:15 #14897
door renem
Beantwoord door renem in topic Nieuwe router in Joomla 3.8 gebruiken *
Je schrijft dat de oude links (me ID's) niet meer werken met de nieuwe router. Dat zou volgens mij geen probleem mogen zijn anders gaat natuurlijk niemand de nieuwe router gebruiken je zou wel gek zijn. Volgens mij is het zo bedacht dat de oude adressen ook nog te benaderen moeten zijn. Dat is natuurlijk niet gunstig voor je SEO, maar dat is een ander probleem.
Uitleg hierover:
Uitleg hierover:
Discussie gesloten.
- Arjan Booij
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- -
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
20 sep 2017 15:46 #14902
door Arjan Booij
@renem bedankt voor je antwoord.
Ik begrijp dat als ik het goed instel de oude urls blijven werken.
En dat bij nieuwe artikelen de nieuwe routing wordt gebruikt.
Ik wil graag de oude urls middels component verwijzing laten doorsturen naar de nieuwe.
Ik stel dit dan in in artikelen en de opties om de nieuwe urls af te dwingen.
Maar ik moet hiervoor heel veel regels aanmaken, die ik dan als batch wil inlezen.
Had gehoopt dat dit automatisch ging.
Nu heb ik een code geschreven, die niet perfect is, maar het werkt wel om de oude en nieuwe urls voor de batch te maken.
Helaas werkt het niet want ik moet ook de menu verwijzing nog uit de database zien te halen.
Ook moet ik voor deze code, hieronder, in de database in de tabel van de categories zelf wat aanpassen anders heb ik alias dubbel.
Maar goed ik ben ook maar een nieuwe in deze
Ik wil dit doen om te leren werken met PHP MYSQL en Joomla.
Dus alle tips zijn welkom.
Alvast dank voor jullie reacties
Ik begrijp dat als ik het goed instel de oude urls blijven werken.
En dat bij nieuwe artikelen de nieuwe routing wordt gebruikt.
Ik wil graag de oude urls middels component verwijzing laten doorsturen naar de nieuwe.
Ik stel dit dan in in artikelen en de opties om de nieuwe urls af te dwingen.
Maar ik moet hiervoor heel veel regels aanmaken, die ik dan als batch wil inlezen.
Had gehoopt dat dit automatisch ging.
Nu heb ik een code geschreven, die niet perfect is, maar het werkt wel om de oude en nieuwe urls voor de batch te maken.
Helaas werkt het niet want ik moet ook de menu verwijzing nog uit de database zien te halen.
Ook moet ik voor deze code, hieronder, in de database in de tabel van de categories zelf wat aanpassen anders heb ik alias dubbel.
Maar goed ik ben ook maar een nieuwe in deze
Code:
<?php
$servername = "localhost";
$username = "root";
$password = "";
$dbname = "database";
// Create connection
$conn = new mysqli($servername, $username, $password, $dbname);
// Check connection
if ($conn->connect_error) {
die("Connection failed: " . $conn->connect_error);
}
$sql = "SELECT ge6zk_content.id, ge6zk_content.alias, ge6zk_categories.alias1 FROM ge6zk_content RIGHT JOIN ge6zk_categories ON ge6zk_categories.id=ge6zk_content.catid WHERE ge6zk_categories.id='12'";
$result = $conn->query($sql);
if ($result->num_rows > 0) {
// output data of each row
while($row = $result->fetch_assoc()) {
echo "gedichten/" . $row["alias1"]."/" . $row["id"]. "-" . $row["alias"]. "|" . "gedichten/" . $row["alias1"]. "/" . $row["alias"] . "<br>";
}
} else {
echo "0 results";
}
$conn->close();
?>
Ik wil dit doen om te leren werken met PHP MYSQL en Joomla.
Dus alle tips zijn welkom.
Alvast dank voor jullie reacties
Discussie gesloten.