- Ontvangen bedankjes 0
Hoofdmenu verwijderen? / Inlogscherm
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
25 okt 2017 22:18 #15427
door
Hoofdmenu verwijderen? / Inlogscherm werd gestart door
Hallo!
Wanneer mensen op mijn website komen, komen ze in het hoofdmenu met 1 item. Daaronder hangt een inlogscherm. Zodra ze inloggen komen ze in het Usermenu. Het inlogscherm verdwijnt dan.
Ik heb boven dit usermenu nog 1 menu-item van het hoofdmenu staan. Dit heb ik laten staan zodat ze na de sessie weer kunnen uitloggen.
1. Kan ik het hoofdmenu compleet laten verdwijnen zodra mensen zijn ingelogd? Zo ja, hoe?
2. Kun je ook, als mensen op je site komen, geen hoofdmenu, maar alleen een inlogscherm laten zien?
(wel met tekst cq. voorwaarden er boven)
3. Kun je het inlogscherm verwijderen als mensen zijn ingelogd, maar wel ergens een link (knop) maken
naar dit inlogscherm zodat ze kunnen uitloggen?
Bij voorbaat dank!
Tim
Wanneer mensen op mijn website komen, komen ze in het hoofdmenu met 1 item. Daaronder hangt een inlogscherm. Zodra ze inloggen komen ze in het Usermenu. Het inlogscherm verdwijnt dan.
Ik heb boven dit usermenu nog 1 menu-item van het hoofdmenu staan. Dit heb ik laten staan zodat ze na de sessie weer kunnen uitloggen.
1. Kan ik het hoofdmenu compleet laten verdwijnen zodra mensen zijn ingelogd? Zo ja, hoe?
2. Kun je ook, als mensen op je site komen, geen hoofdmenu, maar alleen een inlogscherm laten zien?
(wel met tekst cq. voorwaarden er boven)
3. Kun je het inlogscherm verwijderen als mensen zijn ingelogd, maar wel ergens een link (knop) maken
naar dit inlogscherm zodat ze kunnen uitloggen?
Bij voorbaat dank!
Tim
Discussie gesloten.
- Bavnevda
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 okt 2017 06:48 #15429
door Bavnevda
Beantwoord door Bavnevda in topic Hoofdmenu verwijderen? / Inlogscherm
Hallo Tim,
volgens mij kan alles wat je vraagt. Moet je wel goed weten hoe Joomla werkt en relatie tot modules, menu's en rechten. Kijk eerst eens hier naar, wellicht helpt dat je verder: forum.joomla.org/viewtopic.php?t=787950 Met een beetje Googelen en fora lezen zou je dit moeten kunnen vinden.
volgens mij kan alles wat je vraagt. Moet je wel goed weten hoe Joomla werkt en relatie tot modules, menu's en rechten. Kijk eerst eens hier naar, wellicht helpt dat je verder: forum.joomla.org/viewtopic.php?t=787950 Met een beetje Googelen en fora lezen zou je dit moeten kunnen vinden.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 okt 2017 19:30 #15449
door
Beantwoord door in topic Hoofdmenu verwijderen? / Inlogscherm
Beste Bavnevda, dank voor je reactie en link. Ik heb gisteren gezocht, maar er wordt niet direct antwoord gegeven. Ik weet hoe het login formulier moet verdwijnen als je bent ingelogd. Dat is ook gelukt. Het gaat er om dat het hoofdmenu niet nodig is. Als men op
www.domein.nl
binnenkomt moet er eigenlijk meteen een login verschijnen zonder menu. Kan zoiets?
Discussie gesloten.
- Bavnevda
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 okt 2017 20:18 #15451
door Bavnevda
Beantwoord door Bavnevda in topic Hoofdmenu verwijderen? / Inlogscherm
ja, dat kan en volgens mij bedoel je zoiets: <<url verwijderd>> Hier zie je de voorpagina, voor iedereen toegankelijk en zonder menu. Pas na inloggen in de login module rechtsboven kom je in een omgeving waar je wel een normaal menu ziet. Je kunt in die omgeving de login module uitzetten en ergens in je menu een logout optie opnemen. Is dat wat je bedoelt?
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
27 okt 2017 21:07 #15472
door
Beantwoord door in topic Hoofdmenu verwijderen? / Inlogscherm
Bedankt voor uw hulp. Ik heb `t als volgt gedaan. Ik heb een menu item gemaakt in het usermenu. Dat menu-item gekoppeld aan het loginscherm. Vervolgens dat ene menu-item public gemaakt en als hoofdpagina ingesteld. Na het inloggen een link naar het usermenu en na het uitloggen naar `t hoofddomein. Dat werkte.
Discussie gesloten.