Kan op de homepage niet terug naar NL taal via taalkeuze

• Rachel Walraven
  • Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
  • Sinds 1996 ben ik bezig met Webdesign en in 2006 mee gegaan met Joomla!. Inmiddels heb ik sinds mei
Lees meer
08 dec 2017 08:17 #15740 door Rachel Walraven
Ik heb iets raars...
Ik heb een twee taligewebsite; NL en EN, dus met taalselectie. Dit heeft tijden goed gewerkt, maar ik kreeg de melding dat als je op de Engelse homepage bent je niet meer terug kan naar de Nederlandse homepage. Op alle andere pagina's kan je wel terug naar de Nederlandse equivalent.

Ik heb het zo ingesteld dat de NL versie geen domein.nl/nl/ gebruikt, maar gewoon domein.nl. De Engelse gebruikt domein.nl/en/.

De taalselectie voor de NL taal op de EN homepage verwijst wel naar /nl/. Dat is het probleem.
Als ik in de brower vanuit het Engels naar domein.nl/nl/ ga kom ik in domein.nl/en/ (geen redirects ingesteld). Als ik vanuit een Nederlandse pagina naar domein.nl/nl/ ga kom ik wel op de homepage (maar dan zit ik dus al in de NL versie).

Hoe stel ik de taalselectie zo in dat hij voor de NL gewoon naar domein.nl verwijst?

Voor wie mee wil kijken de live site is www.eli5e.nl/

Alvast bedankt!!

Rachel Walraven
walravenwebwerk.nl
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
08 dec 2017 08:22 #15741 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Kan op de homepage niet terug naar NL taal via taalkeuze
Hoi Rachel, ik kan je probleem bevestigen. Ik zie wel een script-error op de pagina:

loading pref showConsoleLogs before prefs were initialised, you will not get the correct result

Misschien dat dit er iets mee te maken heeft?

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Rachel Walraven
  • Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
  • Sinds 1996 ben ik bezig met Webdesign en in 2006 mee gegaan met Joomla!. Inmiddels heb ik sinds mei
Lees meer
08 dec 2017 08:37 #15742 door Rachel Walraven
Beantwoord door Rachel Walraven in topic Kan op de homepage niet terug naar NL taal via taalkeuze
Ha Hans,
In Chrome krijg ik die melding ook in FireFox niet. Daar doet hij het helaas ook niet.
Ga overigens wel opzoek naar oorzaak en oplossing van die melding, maar dat is weer een ander dingetje.

Rachel Walraven
walravenwebwerk.nl
Discussie gesloten.
  • Margriet
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
08 dec 2017 09:46 #15743 door Margriet
Ik neem aan dat de beheermodule meertalige status ook geen fout laat zien?
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Lees meer
08 dec 2017 10:13 #15744 door Rondeb
Zet eens URL vriendelijke urls eens uit bij algemene instellingen.

Dan kijken of het wel werkt.

Groeten Ron
Discussie gesloten.
  • Bavnevda
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
11 dec 2017 08:15 #15758 door Bavnevda
Soortgelijke discussie hier (nog niet opgelost):
www.joomlacommunity.nl/forum/joomla/over...uage-site-veranderen . Check de volgende plugin voor een goed resultaat: docs.joomla.org/J3.x:Setup_a_Multilingua..._Language_Plugins/nl .

Let op: je moet op meerdere plekken de meertaligheid goed zetten voor een werkend resultaat.
Discussie gesloten.
  • Rachel Walraven
  • Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
11 dec 2017 08:37 #15759 door Rachel Walraven
Beantwoord door Rachel Walraven in topic Kan op de homepage niet terug naar NL taal via taalkeuze

Zet eens URL vriendelijke urls eens uit bij algemene instellingen.
Groeten Ron

Ha Ron,
Dan werkt het wel. Het probleem zit er in dat met de SEF aan hij naar domein.nl/nl/ wil en die pagina niet bestaat.

Rachel Walraven
walravenwebwerk.nl
Discussie gesloten.
  • Rachel Walraven
  • Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
11 dec 2017 08:38 #15760 door Rachel Walraven

Soortgelijke discussie hier (nog niet opgelost):
www.joomlacommunity.nl/forum/joomla/over...uage-site-veranderen . Check de volgende plugin voor een goed resultaat: docs.joomla.org/J3.x:Setup_a_Multilingua..._Language_Plugins/nl .

Let op: je moet op meerdere plekken de meertaligheid goed zetten voor een werkend resultaat.

Ha Bavnevda, De taalkeuze staat (op alle plekken) goed ingesteld. Het heeft ook heel lang wel gewerkt, maar nu niet meer.

Rachel Walraven
walravenwebwerk.nl
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Lees meer
11 dec 2017 10:26 #15768 door Rondeb
Hallo,

gebruik de standaard .htaccess file van joomla eens.

Groeten Ron
Discussie gesloten.
  • Rachel Walraven
  • Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
Lees meer
11 dec 2017 11:10 #15771 door Rachel Walraven
Het is opgelost. In het htaccess bestand stonden alleen een aantal 301 redirects. Waaronder de /nl naar domeinnaam.nl die heb ik aangepast naar domeinnaam.nl/ en nu doet hij het weer.

Hartelijk dank voor het mee denken allemaal!!

Rachel Walraven
walravenwebwerk.nl
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena