- Ontvangen bedankjes 0
CSS video header
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Meer
12 dec 2017 15:16 #15785
door
CSS video header werd gestart door
Goedemiddag,
Ik heb 2 styling vragen waarvan ik hoop dat jullie de oplossing weten
Vraag 1:
Op website: www.giezee.nl draait een video als header, bij breed beeld prima, bij kleiner beeld komt er een wit stuk tussen blauwe balk en filmpje (wil ik weg hebben)
Vraag 2:
Op een telefoon is het filmpje (apple) opeens niet automatisch maar moet je handmatig afspelen wat kan ik daar aan doen?
Ik heb 2 styling vragen waarvan ik hoop dat jullie de oplossing weten

Vraag 1:
Op website: www.giezee.nl draait een video als header, bij breed beeld prima, bij kleiner beeld komt er een wit stuk tussen blauwe balk en filmpje (wil ik weg hebben)
Vraag 2:
Op een telefoon is het filmpje (apple) opeens niet automatisch maar moet je handmatig afspelen wat kan ik daar aan doen?
Onderwerp is gesloten.
- Patrick
-
- Gebruiker
-
- Joomla Enthousiasteling
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 1
13 dec 2017 20:18 #15803
door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic CSS video header
Je werkt met vaste hoogtes en breedtes (px), als je dan de breedte aanpast loopt de hoogte van de video niet proportioneel mee en krijg je witte balken. Een oplossing zou kunnen zijn dat je de hoogte en breedte in % gaat zetten. Hierdoor zal de breedte-schaling en hoogte-schaling exact gelijk lopen en zul je geen witte randen zien. De instelling moet je doen in de extensie, waarmee je de video in de site hebt geplaatst. Het gebruik van een iframe zou ik willen afraden. Ik zou een aangepaste html module maken en daar de video in plaatsen.
Onderwerp is gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
18 dec 2017 19:27 #15831
door
Beantwoord door in topic CSS video header
Bedankt voor je reactie Patrick. Ik zal er eens mee gaan spelen.
Momenteel hakkelt het filmpje enorm erg
Heb jij enig idee hoe ik dat kan oplossen? Wellicht is Vimeo niet beste kanaal om in te laden of is een betaald account misschien beter? De site draait nu op het goede domein:
www.zepbv.nl
via Vimexx op een compleet pakket dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Momenteel hakkelt het filmpje enorm erg

Onderwerp is gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Admin
-
- Weet soms dingen
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 2
19 dec 2017 05:43 #15833
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic CSS video header
Haperen? Ik heb de website net voor het eerst bezocht en het filmpje haperde niet. Wellicht dat de internetverbinding hier invloed op heeft.
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.