- Ontvangen bedankjes 0
In- en uitloggen afgeschermd deel website
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
19 dec 2017 21:16 #15836
door
In- en uitloggen afgeschermd deel website werd gestart door
M'n website staat op het punt van publiceren (zodra het bestuur een ei gelegd heeft). Ik ben zelf wel tevreden over de (opbouw en inhoud van) de site, al moet er hier en daar nog wel inhoud worden toegevoegd.
Ik dacht een mooie oplossing gevonden te hebben voor het inloggen van leden in het afgeschermde deel van de site.
Alleen dat inloggen en uitloggen verloopt niet strak; niet in Firefox, Chrome en MS Edge.
Kreten als 'beveiligingstoken komt niet overeen', U moet eerst inloggen (terwijl er ingelogd is), kortom: het zint me voor geen meter.
De opbouw van het ledengedeelte heb ik n.m.m. volgens het boekje uitgevoerd. Ik zou niet weten hoe het anders zou moeten.
Het gaat om deze website , je kunt inloggen als 'Gast' met het wachtwoord 'vriendnsm' (beide zonder quotes natuurlijk). Klik zelf eens wat rond en kijk wat er gebeurt.
Ik heb het gehele Ledengedeelte uitgesloten van pagina-caching om te voorkomen dat bepaalde info blijft 'hangen'.
Je zou toch verwachten dat dit soort zaken in een open source-omgeving inmiddels goed zijn uitgetest...
Ik dacht een mooie oplossing gevonden te hebben voor het inloggen van leden in het afgeschermde deel van de site.
Alleen dat inloggen en uitloggen verloopt niet strak; niet in Firefox, Chrome en MS Edge.
Kreten als 'beveiligingstoken komt niet overeen', U moet eerst inloggen (terwijl er ingelogd is), kortom: het zint me voor geen meter.
De opbouw van het ledengedeelte heb ik n.m.m. volgens het boekje uitgevoerd. Ik zou niet weten hoe het anders zou moeten.
Het gaat om deze website , je kunt inloggen als 'Gast' met het wachtwoord 'vriendnsm' (beide zonder quotes natuurlijk). Klik zelf eens wat rond en kijk wat er gebeurt.
Ik heb het gehele Ledengedeelte uitgesloten van pagina-caching om te voorkomen dat bepaalde info blijft 'hangen'.
Je zou toch verwachten dat dit soort zaken in een open source-omgeving inmiddels goed zijn uitgetest...
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Berichten: 25
- Ontvangen bedankjes 2
20 dec 2017 05:48 #15837
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic In- en uitloggen afgeschermd deel website
Goedemorgen Piet. Jazeker is dat uitgetest, ik kom jouw probleem zelf namelijk bij mijn websites niet tegen. Blijft het feit dat het irritant is.
Gebruik je op je website nu nog enige vorm van caching? Eigen Joomla of externe caching? Als dit het geval is, dan zou je deze kunnen uitschakelen om te testen of het daarna wel goed werkt.
Gebruik je daarnaast ook een veiligheidsextensie als Admin Tools of vergelijkbaar?
Ik vraag maar even, op dit moment zou ik niet direct een oplossing kunnen overhandigen.
Edit: ik heb even nagekeken en gebruik zelf de standaard Joomla caching niet. De geïnstalleerde plugin heeft de datum 2007.
Ik gebruik zelf JCH Optimize, maar Jotcache en PCE - Page Cache Extended of Scriptmerge zijn ook alternatieven.
Gebruik je op je website nu nog enige vorm van caching? Eigen Joomla of externe caching? Als dit het geval is, dan zou je deze kunnen uitschakelen om te testen of het daarna wel goed werkt.
Gebruik je daarnaast ook een veiligheidsextensie als Admin Tools of vergelijkbaar?
Ik vraag maar even, op dit moment zou ik niet direct een oplossing kunnen overhandigen.
Edit: ik heb even nagekeken en gebruik zelf de standaard Joomla caching niet. De geïnstalleerde plugin heeft de datum 2007.
Ik gebruik zelf JCH Optimize, maar Jotcache en PCE - Page Cache Extended of Scriptmerge zijn ook alternatieven.
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
20 dec 2017 13:06 #15838
door
Beantwoord door in topic In- en uitloggen afgeschermd deel website
Dank voor je reactie. Het cachen staat aan bij Algemene instellingen. Het lijkt je dus beter die oude paginacache-plugin niet te gebruiken.
Admin Tools o.i.d. gebruik ik niet.
Ik zal de algemene cache-instelling eens uit zetten en ook de door jou voorgestelde cache software uitproberen.
Wordt vervolgd....
Admin Tools o.i.d. gebruik ik niet.
Ik zal de algemene cache-instelling eens uit zetten en ook de door jou voorgestelde cache software uitproberen.
Wordt vervolgd....
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
20 dec 2017 18:44 #15840
door
Beantwoord door in topic In- en uitloggen afgeschermd deel website
@Hans van der meer
Het lijkt een stuk beter te gaan met JCH - Optimize. De enige browser die nog wat tegenstribbelt lijkt Chrome te zijn...
Ik worstel nog even verder.
Overigens: heb jij bij het gebruik van JCH alle andere caching die in Joomla wordt aangeboden uitgeschakeld? Ik heb alleen die oude page-caching van 2007 uit gezet.
Het lijkt een stuk beter te gaan met JCH - Optimize. De enige browser die nog wat tegenstribbelt lijkt Chrome te zijn...
Ik worstel nog even verder.

Overigens: heb jij bij het gebruik van JCH alle andere caching die in Joomla wordt aangeboden uitgeschakeld? Ik heb alleen die oude page-caching van 2007 uit gezet.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
21 dec 2017 20:06 #15850
door
Beantwoord door in topic In- en uitloggen afgeschermd deel website
@Hans van der Meer
Het ziet er nu goed uit in de verschillende browsers. Maar kun je mij nog even antwoorden op de vraag hierboven?
In elk geval bedankt voor de feedback tot zover!
Het ziet er nu goed uit in de verschillende browsers. Maar kun je mij nog even antwoorden op de vraag hierboven?
In elk geval bedankt voor de feedback tot zover!
Discussie gesloten.