user.css... snap ik het nu eindelijk goed?

• Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Lees meer
06 feb 2018 17:27 #16286 door Meander
user.css... snap ik het nu eindelijk goed? werd gestart door Meander
N.a.v. een ander -gesloten- topic van mij waarin het over user.css ging, heb ik een vermoeden dat nu eindelijk het kwartje bij mij gevallen is.

Want door een antwoord in een ander topic van gisteren 5 februari over metadata heb ik in de index.php de meta description verwijderd.
Stomtoevallig viel mijn ook op het volgende stukje code in de index.php:
Code:
Check for a custom CSS file JHtml::_('stylesheet', 'user.css', array('version' => 'auto', 'relative' => true));

Ik heb al die tijd gezegd dat ik geen user.css bij mijn template css bestanden had staan, hoewel ik dacht dat ik dat ooit wel had zien staan bij een van mijn vorige installaties (en nu nog). Ik ben vanaf het begin gewend om een custom.css bestand aan te maken, en daar in de index.php naar te verwijzen.
Ik denk dat ik het nu eindelijk begrijp hoe dat zit met die 'nieuwe' user.css, maar wil het even zeker weten...

Die user.css staat dus bij een nieuwe installatie niet standaard bij de css bestanden, maar die moet je aanmaken met de naam user.css
Vervolgens hoef je dan in de index.php niet meer naar je eigen custom.css bestand te verwijzen, zoals
Code:
<link rel="stylesheet" href="/templates/protostar/css/custom.css" type="text/css" />
,
maar wanneer je zelf een user.css aanmaakt, dan wordt die automatisch door dat nieuwe stukje code in de index.php gepakt zonder dat je daarnaar hoeft te verwijzen?

Als dat zo is dan zou dit een boel van mijn frustraties kunnen verklaren waarom ik bij nieuwe installaties maar steeds geen user.css in mijn template had staan terwijl dat bij anderen wel zo is.
.
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
06 feb 2018 19:21 #16287 door Youll
Beantwoord door Youll in topic user.css... snap ik het nu eindelijk goed?
Ja, maar dit is je al meerdere keren aangegeven en staat hier ook uitgelegd
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena