- Ontvangen bedankjes 0
Blijft een geblokkeerde gebruiker geblokkeerd na verwijdering?
- Meander
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Devoted Joomla User
Minder
Lees meer
23 feb 2018 16:51 #16405
door Meander
Blijft een geblokkeerde gebruiker geblokkeerd na verwijdering? werd gestart door Meander
Of met andere woorden: Kan een geblokkeerde gebruiker zich opnieuw registreren met hetzelfde IP adres wanneer ik hem verwijder?
Of moet ik hem gewoon laten staan op geblokkeerd?
Of moet ik hem gewoon laten staan op geblokkeerd?
Discussie gesloten.
- Patrick
-
- Gebruiker
-
- Joomla Enthousiasteling
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 1
23 feb 2018 17:47 #16408
door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Blijft een geblokkeerde gebruiker geblokkeerd na verwijdering?
Zover ik weet zou je hem het beste kunnen laten staan. Want hoe weet het systeem anders wat het moet blokkeren.
Je zou eventueel het ip adres in robot.txt kunnen blokken, dan zou je eerst genoemde niet hoeven doen.
Je zou eventueel het ip adres in robot.txt kunnen blokken, dan zou je eerst genoemde niet hoeven doen.
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
23 feb 2018 22:48 #16411
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Blijft een geblokkeerde gebruiker geblokkeerd na verwijdering?
Simpel gezegd, als jij een gebruiker verwijderd dan is een nieuwe registratie voor Joomla ook nieuw en zal dus gewoon de vastgestelde instellingen volgen. Als je een gebruiker deactiveert kan in ieder geval het mailadres niet opnieuw gebruikt worden.
En een IP blokkeren doe je normaal in .htaccess, Joomla zelf kijkt niet naar IP-adres bij registraties.
En een IP blokkeren doe je normaal in .htaccess, Joomla zelf kijkt niet naar IP-adres bij registraties.
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
- Meander
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Devoted Joomla User
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
24 feb 2018 04:34 #16413
door Meander
Beantwoord door Meander in topic Blijft een geblokkeerde gebruiker geblokkeerd na verwijdering?
Klinkt ook wel logisch eigenlijk, maar ik dacht dat het misschien in de database zou blijven staan ofzo.
Overigens zag ik later pas dat je van Joomla gebruikers zelf het IP adres ook niet kunt zien, wat ik wel dacht te kunnen.
Bij de Kunena forum gebruikers bijvoorbeeld is dit wel het geval.
Ik las elders dat het IP adres wel te achterhalen is, maar in mijn geval is het dan simpeler om hem gewoon op geblokkeerd te laten staan.
Bedankt voor de antwoorden.
.
Overigens zag ik later pas dat je van Joomla gebruikers zelf het IP adres ook niet kunt zien, wat ik wel dacht te kunnen.
Bij de Kunena forum gebruikers bijvoorbeeld is dit wel het geval.
Ik las elders dat het IP adres wel te achterhalen is, maar in mijn geval is het dan simpeler om hem gewoon op geblokkeerd te laten staan.
Bedankt voor de antwoorden.
.
Discussie gesloten.