- Ontvangen bedankjes 0
K2 documentatie
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
24 feb 2018 09:55 #16420
door
K2 documentatie werd gestart door
Goedemorgen,
Ik ben nieuw op het forum.
Voor mijn vrouw ben ik met een website bezig. Ik heb een template met een K2 component.
Ik doorgrond de structuur nog niet helemaal, dus mijn vraag is of een goed manual is van K2.
Het liefst dus iets van een pdf. Met YouTube kom ik er ook niet helemaal uit.
Alvast bedankt voor reacties.
Groet
Willem
Ik ben nieuw op het forum.
Voor mijn vrouw ben ik met een website bezig. Ik heb een template met een K2 component.
Ik doorgrond de structuur nog niet helemaal, dus mijn vraag is of een goed manual is van K2.
Het liefst dus iets van een pdf. Met YouTube kom ik er ook niet helemaal uit.
Alvast bedankt voor reacties.
Groet
Willem
Discussie gesloten.
- Martijn Maandag
-
- Administrator
-
- www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document
24 feb 2018 11:35 #16427
door Martijn Maandag
www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Beantwoord door Martijn Maandag in topic K2 documentatie
Op de website van K2 moet toch genoeg documentatie te vinden zijn:
getk2.org/documentation
www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
- Margriet
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
24 feb 2018 14:21 #16433
door Margriet
Beantwoord door Margriet in topic K2 documentatie
En denk even goed na of je K2 wel nodig hebt, wilt gebruiken.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
24 feb 2018 14:44 #16434
door
Beantwoord door in topic K2 documentatie
Ai, ik weet er natuurlijk te weinig van om daar iets zinnigs van te vinden.
Wat is het nadeel?
Wat is het nadeel?
Discussie gesloten.
- Patrick
-
- Gebruiker
-
- Joomla Enthousiasteling
Minder
Lees meer
- Berichten: 20
- Ontvangen bedankjes 1
25 feb 2018 09:06 #16448
door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic K2 documentatie
K2 is log, uitgebreid en heeft daardoor een hele stijle leercurve. Is niet echt aan te raden als je begint met joomla. Vaak worden veel opties niet gebruikt en is het alleen ballast. Ik denk dat Margriet daar op doelt. Ik zou willen adviseren te beginnen met Helix3 van joomlashaper.
Discussie gesloten.
- Margriet
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
25 feb 2018 09:18 #16451
door Margriet
Beantwoord door Margriet in topic K2 documentatie
Je kunt ook gewoon je huidige template blijven gebruiken en K2 de-installeren via Extensies - Beheren. Als je dan genoeg kennis opgedaan hebt van Joomla, en je besluit het alsnog nodig te hebben (wat meestal bij standaard site niet zo is), dan kan je het alsnog installeren.
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Berichten: 25
- Ontvangen bedankjes 2
26 feb 2018 05:59 #16474
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic K2 documentatie
Het belangrijkste euvel met K2 is dat alle artikelen in de K2 database opgeslagen wordt. Wil je ooit een keer zonder K2 verder dan moet je dus die artikelen over zien te krijgen naar Joomla artikelen. Voor niet programmeurs is dit een lastig taakje, handmatig of betalen om dit te laten doen.
En K2 was ten tijden van Joomla 1.5 (jaaaren geleden) nog een serieuze optie, tegenwoordig heeft het naar mijn bescheiden mening vrijwel tot geen meerwaarde meer om te gebruiken. Mijn advies, gewoon Joomla artikelen gebruiken en K2 deïnstalleren, of je moet een erg goede reden hebben om K2 te gebruiken.
En K2 was ten tijden van Joomla 1.5 (jaaaren geleden) nog een serieuze optie, tegenwoordig heeft het naar mijn bescheiden mening vrijwel tot geen meerwaarde meer om te gebruiken. Mijn advies, gewoon Joomla artikelen gebruiken en K2 deïnstalleren, of je moet een erg goede reden hebben om K2 te gebruiken.
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 feb 2018 06:07 #16475
door
Beantwoord door in topic K2 documentatie
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.
Ik denk dat ik K2 dan voorlopig maar even de-installeer.
Wat is Helix3? Een soort K2 light?
Ik zie Helix3 wel staan bij mijn Plugins, (zie afbeelding) maar ik kom het niet tegen in mijn menu.
Moet ik nog iets doen om dat te kunnen gebruiken?
Verder zit er in mijn template ook SP Page Builder. Is dat wel handig?
Ik denk dat ik K2 dan voorlopig maar even de-installeer.
Wat is Helix3? Een soort K2 light?
Ik zie Helix3 wel staan bij mijn Plugins, (zie afbeelding) maar ik kom het niet tegen in mijn menu.
Moet ik nog iets doen om dat te kunnen gebruiken?
Verder zit er in mijn template ook SP Page Builder. Is dat wel handig?
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Berichten: 25
- Ontvangen bedankjes 2
26 feb 2018 08:35 #16479
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic K2 documentatie
Helix3 is een template, die verzorgt dus het uiterlijk van je website (simpel gezegd). Je moet daarvoor bij Extensies - Templates zijn.
Met SP Page Builder kan je pagina's vormgeven. Of het handig voor je is kan ik niet beantwoorden. Zelf ben ik aan het kijken om voor een website de recepten daarmee vorm te geven.
Met SP Page Builder kan je pagina's vormgeven. Of het handig voor je is kan ik niet beantwoorden. Zelf ben ik aan het kijken om voor een website de recepten daarmee vorm te geven.
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.