- Ontvangen bedankjes 0
Rechten binnen Joomla en SQL
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
14 mrt 2018 09:17 #16606
door
Rechten binnen Joomla en SQL werd gestart door
Hoi,
Als ik als administrator inlog in Joomla zijn er diverse opties die niet werken. Ik kan geen artikelen bewerken, gebruikers wijzigen, algemene instellingen bekijken etc. Zodra ik op de optie klik wordt er een lege pagina geopend met de melding dat er geen gegevens zijn verzonden. Dit geldt voor iedere browser die ik gebruik. De site zelf werkt goed en updates worden ook correct verwerkt.
Ik denk dat het ligt aan de rechten binnen de SQL database maar helaas ben ik geen expert op dit gebied. Ik heb ook geen idee hoe ik de database kan 'herstellen' zodat de rechten weer correct zijn.
Heeft er iemand een tip hoe ik dit kan oplossen.
Dank je wel
Ron
Als ik als administrator inlog in Joomla zijn er diverse opties die niet werken. Ik kan geen artikelen bewerken, gebruikers wijzigen, algemene instellingen bekijken etc. Zodra ik op de optie klik wordt er een lege pagina geopend met de melding dat er geen gegevens zijn verzonden. Dit geldt voor iedere browser die ik gebruik. De site zelf werkt goed en updates worden ook correct verwerkt.
Ik denk dat het ligt aan de rechten binnen de SQL database maar helaas ben ik geen expert op dit gebied. Ik heb ook geen idee hoe ik de database kan 'herstellen' zodat de rechten weer correct zijn.
Heeft er iemand een tip hoe ik dit kan oplossen.
Dank je wel
Ron
Discussie gesloten.
- Bavnevda
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
14 mrt 2018 09:20 #16607
door Bavnevda
Beantwoord door Bavnevda in topic Rechten binnen Joomla en SQL
Hoi, kijk even hier naar:
www.welldotcom.nl/blog/item/hoe-reset-je...f-database-problemen
. En dan met name stap 4. Ik hoor graag of dat helpt.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
14 mrt 2018 09:37 #16609
door
Beantwoord door in topic Rechten binnen Joomla en SQL
Dank je voor het antwoord. Deze stap had ik zelf ook al ondernomen in de hoop dat het zou werken. Na repareren krijg ik de melding dat de database up te date is.
Discussie gesloten.
- Bavnevda
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
14 mrt 2018 10:27 #16610
door Bavnevda
Log je wellicht in met een admin account in plaats van een superadmin account? In dat geval zijn je rechten in de backend inderdaad beperkt?
Of heb je een beveiligingstool als Admintools geinstalleerd?
Of heb je een beveiligingstool als Admintools geinstalleerd?
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
14 mrt 2018 10:33 #16611
door
De inlog is met een superadmin account. Er zijn verder geen andere admintools geinstalleerd. Is een admintool wellicht een optie?
Discussie gesloten.
- Bavnevda
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
14 mrt 2018 10:49 #16612
door Bavnevda
admintools in deze fase is niet handig. Eerst je site weer op orde zien te krijgen.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
14 mrt 2018 15:04 #16614
door
Mee eens, het is een basic site. Ik twijfel alleen of een update van Joomla correct is verlopen en dat hierdoor er een SQL error ontstaat.
Discussie gesloten.
14 mrt 2018 20:42 #16618
door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Rechten binnen Joomla en SQL
Avond Naamgenoot,
als test kun je via de database nieuwe super user aanmaken en dan kijken of je wel de volledige rechten hebt.
Hier vindt je uitleg hoe je het doet.
Succes ermee.
Groeten Ron
als test kun je via de database nieuwe super user aanmaken en dan kijken of je wel de volledige rechten hebt.
Hier vindt je uitleg hoe je het doet.
Succes ermee.
Groeten Ron
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
15 mrt 2018 07:00 #16619
door
Hoi Ron,
Dit had ik gisteren ook geprobeerd. Helaas werkte dit ook niet. Gelukkig heb ik een oude backup gevonden en die bouw ik wel weer op naar de huidige status. Ik ga dit probleem en de oplossing opgeven.
Dank je wel
Ron
Dit had ik gisteren ook geprobeerd. Helaas werkte dit ook niet. Gelukkig heb ik een oude backup gevonden en die bouw ik wel weer op naar de huidige status. Ik ga dit probleem en de oplossing opgeven.
Dank je wel
Ron
Discussie gesloten.