Resizen afbeeldingen

• Marielle Vangerven
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
29 mrt 2018 11:23 #16680 door Marielle Vangerven
Resizen afbeeldingen werd gestart door Marielle Vangerven
Ik heb een website met veel afbeeldingen die onderverdeeld zijn in mappen. Nu wil ik van zo één map met afbeeldingen dat de afbeeldingen, ongeacht hun upload-grootte, geresized worden naar een bepaalde breedte. Ik heb zelf al aanpassingen gedaan in de index.html van die map, maar de afbeeldingen worden niet verkleind. Hoe kan ik dit aanpassen?
De wijziging die ik al heb gedaan in de index.html van die bepaalde submap is de volgende:
Code:
<!DOCTYPE html> <head> <style> img { width: 350px; } </style> </head> <body> </body> </html>
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Lees meer
29 mrt 2018 17:44 #16682 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Resizen afbeeldingen
Ik neem aan dat je de index.php in de image map hebt aangepast. Dat werkt inderdaad niet. Deze is leeg en staat er alleen als beveiliging. Je kunt het best via de css die afbeeldingen verkleinen. Een link en wat aanvullende informatie is nodig om je in de juiste richting te kunnen sturen. Met bovenstaande info kan ik niets.
Discussie gesloten.
  • Marielle Vangerven
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
29 mrt 2018 19:06 #16684 door Marielle Vangerven
Beantwoord door Marielle Vangerven in topic Resizen afbeeldingen
Dag Patrick, betreffende de aanvullende informatie:
Ik heb in mijn images verschillende mappen aangemaakt. De meeste van die mappen mogen hun foto's op het origineel formaat houden. Echter, er is 1 map waarvan ik wil dat, ongeacht hoe breed de afbeelding is bij het uploaden, die mag maar met 350px breedte in het bijbehorende artikel worden ingeladen.
Ik weet dat ik in het artikel kan omschakelen naar tekstverwerker en daar de breedte aanpassen voor elke afbeelding, maar dat vind ik te omslachtig.
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
29 mrt 2018 19:28 #16686 door Patrick
Zoals al aangegeven kan dit via een css-stijl. Echter moet je de code zo instellen dat je wijst naar het artikel of de categorie en daarvan alleen alle img zet naar een breedte van 350px. Heb je misschien een link van de site zodat ik kan aangeven wat je zou moeten instellen. De id's en classes zijn per template verschillend, daardoor is het moeilijk om met de info die je gegeven hebt een oplossing aan te reiken.
Discussie gesloten.
  • Marielle Vangerven
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
30 mrt 2018 08:15 #16689 door Marielle Vangerven
Beantwoord door Marielle Vangerven in topic Resizen afbeeldingen
Het gaat om aanhangwagenseddy.be en de foto's op tweedehands moeten automatisch verkleind worden.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Lees meer
30 mrt 2018 09:32 #16692 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Resizen afbeeldingen
Hallo,

de afbeeldingen die er in de toekomst worden geüpload doe je dat zelf? zoja dan zou ik handmatig toekomstige afbeeldingen naar dat formaat verkleinen.

En

De map met de afbeeldingen op je site even downloaden naar je pc.
En dan ga je naar deze website en de rest spreekt voor zich.... Op deze manier kan je snel een grootte hoeveel afbeeldingen verkleinen.

Want om grootte afbeeldingen bijvoorbeeld 2000px te verkleinen met css naar 350 px gaat om een gegeven te kosten van je snelheid van je site.

Succes ermee.

Groeten Ron
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
31 mrt 2018 03:05 #16694 door Patrick
Wat Ron aangeeft is inderdaad waar. Je laadt grote afbeeldingen en dit heeft invloed op de snelheid van de site.

De css-code die jij zoekt is:
Code:
.itemid-103 img { width: 350px; }

Groet,
Patrick
Discussie gesloten.
  • Marielle Vangerven
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
06 apr 2018 18:09 #16765 door Marielle Vangerven