- Ontvangen bedankjes 0
Tabbladen verdwenen na upgrade
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
20 jul 2018 10:41 #17380
door
Beantwoord door in topic Tabbladen verdwenen na upgrade
Dank voor de support maar heb nog wat meer nodig
Zo gezegd, zo gedaan ..
Maw even aangemeld bij shape5, is toch een iets ander bestand dan hierboven gepost, en getracht de update te installeren.
Dan volgen er een aantal geautomatiseerde stappen, welke goed werden afgewerkt.
Als laatste dan de stap naar de website, en daar staat nu een ERROR 500, geen website.
In het error log zie ik het volgende staan;
En dan is het bovenstaande een soort abraca.....
Wat nu te doen?
Zo gezegd, zo gedaan ..
Maw even aangemeld bij shape5, is toch een iets ander bestand dan hierboven gepost, en getracht de update te installeren.
Dan volgen er een aantal geautomatiseerde stappen, welke goed werden afgewerkt.
Als laatste dan de stap naar de website, en daar staat nu een ERROR 500, geen website.
In het error log zie ik het volgende staan;
Code:
[Fri Jul 20 07:40:16.146900 2018] [include:error] [pid 2057374:tid 140428187768576] [client 2a02:c207:2013:970::1:43358] unable to include "/404.shtml" in parsed file /opt/error_pages/404_antagonist.shtml, subrequest returned 404, referer: http://www.svvg.nl/page-sitemap.xml
[Fri Jul 20 07:40:58.060570 2018] [include:error] [pid 2087035:tid 140428145809152] [client 193.201.224.210:61265] unable to include "/404.shtml" in parsed file /opt/error_pages/404_antagonist.shtml, subrequest returned 404, referer: http://stichtingbeursvooreenkind.nl/wp-content/plugins/s3-video/includes/uploadify.css
[Fri Jul 20 12:20:54.090317 2018] [lsapi:notice] [pid 2912150:tid 140428061890304] [client 213.93.85.131:53553] [host www.stichtingbeursvooreenkind.nl] Backend log: PHP Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Akeeba_Services_JSON has a deprecated constructor in /home/deb16748/domains/stichtingbeursvooreenkind.nl/public_html/administrator/components/com_joomlaupdate/restore.php on line 263\n, referer: http://www.stichtingbeursvooreenkind.nl/administrator/index.php?option=com_joomlaupdate&task=update.install&is_backed_up=1&d6777af79d5d7cca51a28e5d69e5ee65=1
[Fri Jul 20 12:20:54.090473 2018] [lsapi:notice] [pid 2912150:tid 140428061890304] [client 213.93.85.131:53553] [host www.stichtingbeursvooreenkind.nl] Backend log: PHP Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Akeeba_Services_JSON_Error has a deprecated constructor in /home/deb16748/domains/stichtingbeursvooreenkind.nl/public_html/administrator/components/com_joomlaupdate/restore.php on line 925\n, referer: http://www.stichtingbeursvooreenkind.nl/administrator/index.php?option=com_joomlaupdate&task=update.install&is_backed_up=1&d6777af79d5d7cca51a28e5d69e5ee65=1
[Fri Jul 20 12:20:54.296678 2018] [lsapi:notice] [pid 2912150:tid 140428240217856] [client 213.93.85.131:53553] [host www.stichtingbeursvooreenkind.nl] Backend log: PHP Notice: Use of undefined constant JPATH_ADMINISTRATOR - assumed 'JPATH_ADMINISTRATOR' in /home/deb16748/domains/stichtingbeursvooreenkind.nl/public_html/administrator/components/com_admin/script.php on line 1530\n, referer: http://www.stichtingbeursvooreenkind.nl/administrator/index.php?option=com_joomlaupdate&task=update.install&is_backed_up=1&d6777af79d5d7cca51a28e5d69e5ee65=1
[Fri Jul 20 12:20:54.296796 2018] [lsapi:notice] [pid 2912150:tid 140428240217856] [client 213.93.85.131:53553] [host www.stichtingbeursvooreenkind.nl] Backend log: PHP Notice: Use of undefined constant JPATH_MANIFESTS - assumed 'JPATH_MANIFESTS' in /home/deb16748/domains/stichtingbeursvooreenkind.nl/public_html/administrator/components/com_admin/script.php on line 1531\n, referer: http://www.stichtingbeursvooreenkind.nl/administrator/index.php?option=com_joomlaupdate&task=update.install&is_backed_up=1&d6777af79d5d7cca51a28e5d69e5ee65=1
En dan is het bovenstaande een soort abraca.....
Wat nu te doen?
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
20 jul 2018 10:50 #17381
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Tabbladen verdwenen na upgrade
Ik heb even met code-tags gestrooid
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
20 jul 2018 11:53 #17382
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Tabbladen verdwenen na upgrade
Hallo,
Wat bedoel je met
mogelijk een complete joomla versie met de template heb gedownload
die staat daar ook bij de download en ik kon ook niet goed zien wat wat was vandaar
dat ik alleen de nieuwste template bij mijn berichtje had bijgevoegd en ook dat verhaal
hoe ik het heb geprobeerd. .
ps
Kan je misschien ook uitleggen hoe je heb geprobeerd die update te installeren ?
want ik meen nu te zien dat dat de joomla versie ineens 3.5.1 is geworden.
Wat bedoel je met
als je de template zip bedoelde kan het zijn dat je bij shape5,is toch een iets ander bestand dan hierboven gepost
mogelijk een complete joomla versie met de template heb gedownload
die staat daar ook bij de download en ik kon ook niet goed zien wat wat was vandaar
dat ik alleen de nieuwste template bij mijn berichtje had bijgevoegd en ook dat verhaal
hoe ik het heb geprobeerd. .
ps
Kan je misschien ook uitleggen hoe je heb geprobeerd die update te installeren ?
want ik meen nu te zien dat dat de joomla versie ineens 3.5.1 is geworden.
lvda
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
20 jul 2018 14:59 #17383
door
Leen,
Ik heb je bestand gedownload en vervolgens gesleept naar venster om te verwerken.
Dat lukte niet.
Vervolgens je bestand uitgepakt en versleept.
Lukte ook niet.
Toen op website shape5 account aangemaakt en bestand gedownload. (deze URL www.shape5.com/product_details/free_templates/ en klik op download)
Vervolgens bestand gesleept naar ZIE BOVEN.
Toen wilde Joomla wel installeren, vanzelf.
Dan doorloop het een aantal stappen, oa back-up, en als laatste wordt je webpagina geopend .. nu even niet
Ik heb je bestand gedownload en vervolgens gesleept naar venster om te verwerken.
Dat lukte niet.
Vervolgens je bestand uitgepakt en versleept.
Lukte ook niet.
Toen op website shape5 account aangemaakt en bestand gedownload. (deze URL www.shape5.com/product_details/free_templates/ en klik op download)
Vervolgens bestand gesleept naar ZIE BOVEN.
Toen wilde Joomla wel installeren, vanzelf.
Dan doorloop het een aantal stappen, oa back-up, en als laatste wordt je webpagina geopend .. nu even niet

Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
20 jul 2018 18:10 #17384
door Leen
lvda
Hallo Mario,
ik ben bang dat je dus een complete joomla versie met de template heb gedownload van de site denk de bovenste
Design Control - Site Shaper - Current (en ik ben bang dat dus die Joomla versie een oude()3.5.1) is
mijn bijlage was als goed is de middelste Design Control - Template - Current .(1.9 mb groot)
en ik vind het wel vreemd dat het jou blijkbaar is gelukt om via Extensies: Installeren en complete versie
te laten installeren maar misschien kan je nog eens kijken of je via.
administrator > componeten > Joomla Update daar op knop rechts boven (controleer op update's)klikken
en kijken wat er gebeurt want ik denk als je daar nu kijkt staat er denk ik iets van
U beschikt al over de nieuwste Joomla versie, 3.5.1(denk ik)
ik ben bang dat je dus een complete joomla versie met de template heb gedownload van de site denk de bovenste
Design Control - Site Shaper - Current (en ik ben bang dat dus die Joomla versie een oude()3.5.1) is
mijn bijlage was als goed is de middelste Design Control - Template - Current .(1.9 mb groot)
en ik vind het wel vreemd dat het jou blijkbaar is gelukt om via Extensies: Installeren en complete versie
te laten installeren maar misschien kan je nog eens kijken of je via.
administrator > componeten > Joomla Update daar op knop rechts boven (controleer op update's)klikken
en kijken wat er gebeurt want ik denk als je daar nu kijkt staat er denk ik iets van
U beschikt al over de nieuwste Joomla versie, 3.5.1(denk ik)
lvda
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
20 jul 2018 21:34 #17385
door
Hallo Leen,
Er is geen webpagina die ik kan benaderen...
Kan nu niet zien welke versie er staat. Ik logde altijd in via website\admin
Ik kan wel de hosting benaderen met admin, daar staan nog wel files, maar hoe joomla op te starten?
Je hebt gelijk, het bestand is 25 mb groot.
Is het nog te redden?
Er is geen webpagina die ik kan benaderen...
Kan nu niet zien welke versie er staat. Ik logde altijd in via website\admin
Ik kan wel de hosting benaderen met admin, daar staan nog wel files, maar hoe joomla op te starten?
Je hebt gelijk, het bestand is 25 mb groot.
Is het nog te redden?
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
21 jul 2018 05:27 #17386
door Leen
lvda
Hallo Mario,
Ja ik was daar al bang voor.
En je heb zeker niet eerst een Backup gemaakt welke je weer terug kan zetten ?
Maar hoe heb je dan die update geinstalleerd ?
ik kan me niet voorstellen via administrator > Extensies: Installeren .
dus ik gok een beetje dat je dat of met een ftp programma of via jou hosting benaderen met admin ?
nu kan het misschien lukken om dus een met een Joomla versie 3-8-10 op te halen.
Deze op je pc eerst in mapje uitpakken dan deze map zonder het mapje installation weer over jou verkeerde versie
heen zetten.
ps
mocht er nu in jou huidige site ook nog een het mapje installation staan dan zou deze weg moeten.
ik ben ook benieuwt met welke besturing je zelf werkt (Windows of Linux )ivm met uitleggen soms handig
Ja ik was daar al bang voor.
En je heb zeker niet eerst een Backup gemaakt welke je weer terug kan zetten ?
Maar hoe heb je dan die update geinstalleerd ?
ik kan me niet voorstellen via administrator > Extensies: Installeren .
dus ik gok een beetje dat je dat of met een ftp programma of via jou hosting benaderen met admin ?
nu kan het misschien lukken om dus een met een Joomla versie 3-8-10 op te halen.
Deze op je pc eerst in mapje uitpakken dan deze map zonder het mapje installation weer over jou verkeerde versie
heen zetten.
ps
mocht er nu in jou huidige site ook nog een het mapje installation staan dan zou deze weg moeten.
ik ben ook benieuwt met welke besturing je zelf werkt (Windows of Linux )ivm met uitleggen soms handig
lvda
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
21 jul 2018 08:43 #17387
door
Hallo Leen,
Ik zag bij de installatie een aantal stappen die door Joomla werden uitgevoerd, waaronder het maken van een backup...
Het valt niet mee terug te halen door welke handeling de installatie uiteindelijk lukte, heb enkele dingen geprobeerd.
Ik ben ingelogd via website.nl/ administrator en kom dan in Joomla en de menu structuur hiervan.
Ik heb het getracht mbv extensies, maar kan mij ook herinneren dat ik het bestand gesleept heb naar een vakje waarbij ik dacht "verplaatsen?" en nog eerst een kopie maakte van het bestand cq de map..
Was al blij dat het lukte. Zoals gezegd leek het goed te gaan, diverse controles waaronder maken van backup.
Aan het eind van de installatie start dan de webpagina op... Met error 500.
Ik gebruik hoofdzakelijk Windows, en soms om de pagina aan te passen de iPad.
Wil je verduidelijken een deel van je bericht " nu kan het misschien ..... " Eigenlijk wel tot het einde.
In de bijlage een schermafbeelding van de mappen als ik met Admin inlog bij hosting
Ik zag bij de installatie een aantal stappen die door Joomla werden uitgevoerd, waaronder het maken van een backup...
Het valt niet mee terug te halen door welke handeling de installatie uiteindelijk lukte, heb enkele dingen geprobeerd.
Ik ben ingelogd via website.nl/ administrator en kom dan in Joomla en de menu structuur hiervan.
Ik heb het getracht mbv extensies, maar kan mij ook herinneren dat ik het bestand gesleept heb naar een vakje waarbij ik dacht "verplaatsen?" en nog eerst een kopie maakte van het bestand cq de map..
Was al blij dat het lukte. Zoals gezegd leek het goed te gaan, diverse controles waaronder maken van backup.
Aan het eind van de installatie start dan de webpagina op... Met error 500.
Ik gebruik hoofdzakelijk Windows, en soms om de pagina aan te passen de iPad.
Wil je verduidelijken een deel van je bericht " nu kan het misschien ..... " Eigenlijk wel tot het einde.
In de bijlage een schermafbeelding van de mappen als ik met Admin inlog bij hosting
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
21 jul 2018 09:16 #17388
door Leen
lvda
Hallo Mario,
Als je bij Admin inlog bij hosting op de map public_html klikt
staat daar dan de Joomla site ?. of staan daar submappen in (eventueel meerdere website )
mijn plaatjes zijn als voorbeeld bij mijn hoster heb ik dus meerdere website's in public_html in submappen
Als je bij Admin inlog bij hosting op de map public_html klikt
staat daar dan de Joomla site ?. of staan daar submappen in (eventueel meerdere website )
mijn plaatjes zijn als voorbeeld bij mijn hoster heb ik dus meerdere website's in public_html in submappen
lvda
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
21 jul 2018 09:58 #17389
door
Zie schermafbeeldingen, heb ze genummerd.
Gebeuren gekke dingen ....
Als ik in de folder public_html kijk zie ik allerlei sub folder, geen website.
Maar verder doorklikken, Bv administrator, en up en nogmaals up, kom ik wel een map Stichting tegen.
Gebeuren gekke dingen ....
Als ik in de folder public_html kijk zie ik allerlei sub folder, geen website.
Maar verder doorklikken, Bv administrator, en up en nogmaals up, kom ik wel een map Stichting tegen.
Discussie gesloten.