- Ontvangen bedankjes 0
E-mail Kan niet authenticeren terwijl gegevens goed zijn
- Rachel Walraven
-
Onderwerp Auteur
- Administrator
-
- Sinds 1996 ben ik bezig met Webdesign en in 2006 mee gegaan met Joomla!. Inmiddels heb ik sinds mei
Minder
Lees meer
18 sep 2018 09:53 #17692
door Rachel Walraven
Rachel Walraven
walravenwebwerk.nl
E-mail Kan niet authenticeren terwijl gegevens goed zijn werd gestart door Rachel Walraven
Een website bij TransIP geeft een foutmelding op de mail. In de algemene instellingen heb ik de mailfuncitie via SMTP ingesteld met, volgens TransIP, de juiste gegevens.
Gebruikersnaam en wachtwoord kloppen ook (kan er mee inloggen in de webmail).
Maar als ik een testmail wil versturen of een formulier wordt ingevuld en moet verzonden worden via mail, dan verschijnt de melding "E-mail Kan niet authenticeren".
Volgens TransIP ligt het aan Joomla, dat die poort 465 dicht zet of zo.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn én hoe ik het op kan lossen?
Gebruikersnaam en wachtwoord kloppen ook (kan er mee inloggen in de webmail).
Maar als ik een testmail wil versturen of een formulier wordt ingevuld en moet verzonden worden via mail, dan verschijnt de melding "E-mail Kan niet authenticeren".
Volgens TransIP ligt het aan Joomla, dat die poort 465 dicht zet of zo.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn én hoe ik het op kan lossen?
Rachel Walraven
walravenwebwerk.nl
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
18 sep 2018 10:09 #17693
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic E-mail Kan niet authenticeren terwijl gegevens goed zijn
Ik neem aan dat je bij de SMTP instellingen ook poort 465 hebt gekozen en bij beveiliging voor SSL/TLS?
Joomla zelf blokkeert niks, ik weet niet of Admin Tools iets zou kunnen blokkeren maar ik denk zelf van niet.
Joomla zelf blokkeert niks, ik weet niet of Admin Tools iets zou kunnen blokkeren maar ik denk zelf van niet.
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
- Rachel Walraven
-
Onderwerp Auteur
- Administrator
-
- Sinds 1996 ben ik bezig met Webdesign en in 2006 mee gegaan met Joomla!. Inmiddels heb ik sinds mei
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
18 sep 2018 10:13 #17694
door Rachel Walraven
Rachel Walraven
walravenwebwerk.nl
Beantwoord door Rachel Walraven in topic E-mail Kan niet authenticeren terwijl gegevens goed zijn
Inderdaad. TransIP heeft de instellingen bekeken en die staan volgens hen goed. Daarom geven ze Joomla de schuld...
Dit is echt de eerste keer dat ik hier problemen mee heb...
Dit is echt de eerste keer dat ik hier problemen mee heb...
Rachel Walraven
walravenwebwerk.nl
Discussie gesloten.
- Rachel Walraven
-
Onderwerp Auteur
- Administrator
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
18 sep 2018 10:15 #17695
door Rachel Walraven
Rachel Walraven
walravenwebwerk.nl
Beantwoord door Rachel Walraven in topic E-mail Kan niet authenticeren terwijl gegevens goed zijn
Admintools staat er niet op...
Rachel Walraven
walravenwebwerk.nl
Discussie gesloten.
18 sep 2018 10:26 #17696
door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic E-mail Kan niet authenticeren terwijl gegevens goed zijn
Discussie gesloten.
- Rachel Walraven
-
Onderwerp Auteur
- Administrator
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
18 sep 2018 11:38 #17697
door Rachel Walraven
Rachel Walraven
walravenwebwerk.nl
Kan ik concluderen dat het waarschijnlijk NIET bij Joomla ligt, maar of toch aan de instellingen in Joomla of op de server van TransIP?
Rachel Walraven
walravenwebwerk.nl
Discussie gesloten.
18 sep 2018 18:50 #17700
door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic E-mail Kan niet authenticeren terwijl gegevens goed zijn
Hallo Rachel,
de server van Transip kan de boosdoener zijn in combinatie met je thuis ip adres.
Misschien kan je proberen vanaf een andere IP het nogmaals te proberen en kijk of je dan geen fouten hebt.
Desnoods deel je de link van desbetreffende site met ons zo dat wij ook kunnen testen.
Succes ermee.
Groeten Ron
de server van Transip kan de boosdoener zijn in combinatie met je thuis ip adres.
Misschien kan je proberen vanaf een andere IP het nogmaals te proberen en kijk of je dan geen fouten hebt.
Desnoods deel je de link van desbetreffende site met ons zo dat wij ook kunnen testen.
Succes ermee.
Groeten Ron

Discussie gesloten.
- Rachel Walraven
-
Onderwerp Auteur
- Administrator
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 sep 2018 13:51 #17708
door Rachel Walraven
Rachel Walraven
walravenwebwerk.nl
Dank Ron,
TransIP is op dit moment verder aan het kijken. Omdat de site live staat ben ik voorzichtig met testen. Mocht TransIP er niet uit komen, dan laat ik van mij horen (en natuurlijk ook als ze er wel uitkomen).
Greetz,
Rachel
TransIP is op dit moment verder aan het kijken. Omdat de site live staat ben ik voorzichtig met testen. Mocht TransIP er niet uit komen, dan laat ik van mij horen (en natuurlijk ook als ze er wel uitkomen).
Greetz,
Rachel
Rachel Walraven
walravenwebwerk.nl
Discussie gesloten.
19 sep 2018 14:48 #17709
door Rondeb
Helemaal goed
Maar heb je al vanaf een andere ip adres geprobeerd?
Groeten Ron
Dank Ron,
Greetz,
Rachel
Helemaal goed

Maar heb je al vanaf een andere ip adres geprobeerd?
Groeten Ron
Discussie gesloten.