Menus: Items (Main Menu)

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
29 sep 2018 19:55 #17796 door
Menus: Items (Main Menu) werd gestart door
Menus: Items (Main Menu) is een klein probleempje zie foto

Ik kan in de des betreffende onderwerp komen zoals op de foto, bijvoorbeeld politiek

Eenmaal in de bewerking gedeelte, gaat het fout.

Als ik bijvoorbeeld op de knop wissen druk, zie foto

De categorie is dan wel verdwenen, maar ik kan nadien geen gebruik meer maken om een andere categorie te kunnen kiezen.

Eveneens opslaan en of sluiten van het onderwerp politiek is niet meer mogelijk. Om uit het geheel te komen, moet in de adres balk alles verwijderen tot aan dit

nieuwsberichten.eu/portaal/administrator/index.php ?

Goed ik heb momenteel bij Algemene instellingen > system > Foutopsporingsinstellingen de Foutopsporing systeem aangezet.

Geen idee of er vanuit de frontpage iemand een fout ziet staan, nieuwsberichten.eu/portaal/

Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Lees meer
30 sep 2018 06:13 #17799 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Menus: Items (Main Menu)
Als je op wissen hebt gedrukt moet je een nieuw menu-item-type selecteren, ook als dit wederom een categorieblog is, dan moet het wel werken. Het opslaan lukt niet omdat het vak categorie kiezen niet is ingevuld. Het is dus geen fout in joomla, zoals je aangeeft.

Groet,
Patrick
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
30 sep 2018 06:30 #17800 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Menus: Items (Main Menu)
Hallo Joop,

Nog wat aanvulling op Patrick antwoord,
Na het gebruik van de wissen knop gaat dan het veld wel leeg en veranderd de tekst
vaan de knop bewerken wel weer in selecteren ?(anders een cache browser probleem misschien)
En verder kan je beter bij Algemene instellingen > systeem > Foutopsporingsinstellingen de Foutopsporing systeem aangezet. weer uit zetten en ipv daar van
Algemene instellingen > systeem > tabblad server bij Foutrapportage aanzetten op maxium op fouten/
conflicten te vinden .

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
30 sep 2018 19:53 #17804 door
Beantwoord door in topic Menus: Items (Main Menu)
Hierbij wil ik een algemene aanvulling geven, over alle problemen/foutmeldingen die zich voordoen op de website

De oude bestaande website, was overgezet naar een nieuwe hosting en nieuwe domeinnaam. Tijdens de eerste stap een backup maken met Akeeba zijn de gegevens verkeerd ingevuld. Daar ben ik een 4 dagen geleden achtergekomen, en met een poging om alles te redden, heb ik een nieuwe joomla geïnstalleerd. De bedoeling was namelijk, om alles te corrigeren in de sql bestanden en dan te gebruiken in de nieuwe joomla.

Op de eerste plaats ging alles perfect, geen fouten meer in website.

Echter toen ik een kopie op de root server plaatste, kwam na enige tijd exact de zelfde fouten terug naar voren toe. Website totaal onbruikbaar geworden.

Nou had ik dus de mogelijkheid, om de diverse backups die ik eerder had gemaakt van de oude website en hosting te pakken, daarmee zou het hele verhaal opgelost kunnen worden. Goed voor een vijf a zes dagen geleden, heb ik al die backups van de harde schijf deleted.

Maar er is nog een verassing bij de oude hosting
Goed geen backups meer, dan maar een backup maken van de oude website die bij de hoster nog staat.

Op 2 oktober a.s. zal de oude hosting komen te vervallen, en op 14 oktober, zal de domeinnaam komen te vervallen. Wat blijkt, de gehele server dat waar de laatste hoop nog stond een backup te maken, was totaal verdwenen. De domeinnaam staat in resevering, en ik kan niet eens meer inloggen in de oude directadmin. Met andere woorden de gehele hosting is al voor de eind datum opgeheven.

Goed de enige optie die ik nog had was, alles deleten op de nieuwe server. Ben nu dus bezig om alle ongeveer 2500 artikelen opnieuw toe te voegen handmatig aan de nieuwe joomla. Maar welk probleem ontstaat er dan bij Google, goed alle nieuwe artikelen hebben een nieuwe ID gekregen. Dus krijg men nog meer werk aan, om alle artikelen, menu verwijzingen een redirect te geven naar de juiste artikel.

Met andere woorden, aan de nieuwe google account heb ik ook totaal niets meer aan, dus laten wij gewoon dat dan ook maar even een account delete geven wat inmiddels gisteren is gebeurd.

Ik dank jullie allemaal vriendelijk voor de reacties, en het meedenken om bepaalde problemen mee op te lossen en de tijd die jullie erin hebben gestoken. Het spijt mij vreselijk, dat niet door mijn verkeerde handeling tot dit heeft geleid.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena