- Ontvangen bedankjes 0
PHP melding in backend *
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
19 okt 2018 01:50 #17892
door
PHP melding in backend * werd gestart door
Als ik op de admin van mijn site inlog zie ik een waarschuwing:
Waarschuwing
Your PHP version, 7.0.30, is only receiving security fixes at this time from the PHP project. This means your PHP version will soon no longer be supported. We recommend planning to upgrade to a newer PHP version before it reaches end of support on 2018-09-03. Joomla will be faster and more secure if you upgrade to a newer PHP version (PHP 7.x is recommended). Please contact your host for upgrade instructions.
Hoe dan??? Grappig dat er ook wordt geadviseerd om te upgraden naar php 7.x terwijl hij toch echt al php 7.x is.
Al met al erg irritant dat dit maar blijft staan.. hoe krijg ik het weg?
Waarschuwing
Your PHP version, 7.0.30, is only receiving security fixes at this time from the PHP project. This means your PHP version will soon no longer be supported. We recommend planning to upgrade to a newer PHP version before it reaches end of support on 2018-09-03. Joomla will be faster and more secure if you upgrade to a newer PHP version (PHP 7.x is recommended). Please contact your host for upgrade instructions.
Hoe dan??? Grappig dat er ook wordt geadviseerd om te upgraden naar php 7.x terwijl hij toch echt al php 7.x is.
Al met al erg irritant dat dit maar blijft staan.. hoe krijg ik het weg?
Discussie gesloten.
- Patrick
-
- Gebruiker
-
- Joomla Enthousiasteling
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 1
19 okt 2018 04:11 #17893
door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic PHP melding in backend *
Ik heb sites draaien op php 7.1.9 en daar geen problemen mee. Misschien kun je het beste deze vraag bij jouw hoster neerleggen.
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
19 okt 2018 05:28 #17895
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic PHP melding in backend *
Hoi NeveAddict, ik heb je onderwerp even verduidelijkt want "foutje?" zegt niet zoveel als je dat ziet staan.
Het is een waarschuwing dat PHP-versie 7.0.x vanaf eind december niet meer PHP zelf ondersteund wordt. Joomla zelf kan er prima op draaien alleen als er een bug in die PHP versie gevonden wordt dan wordt die niet meer gefixt. Dat zou dus ook een serieuze veiligheid bug kunnen zijn.
Het is een waarschuwing dat PHP-versie 7.0.x vanaf eind december niet meer PHP zelf ondersteund wordt. Joomla zelf kan er prima op draaien alleen als er een bug in die PHP versie gevonden wordt dan wordt die niet meer gefixt. Dat zou dus ook een serieuze veiligheid bug kunnen zijn.
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 okt 2018 09:08 #17897
door
Beantwoord door in topic PHP melding in backend *
Hoi Hans,
Ik snap wat de waarschuwing zegt maar php 7.x is relatief nieuw en je kan me waarschijnlijk van alles wijs maken maar dat php 7 niet meer ondersteund gaat worden lijkt me zeer onwaarschijnlijk en zelfs onmogelijk. Het is dezelfde waarschuwing die je vanuit Joomla krijgt als je hosting nog op php5 draait en ik denk dus dat het ergens een bug of foutje is.
Zie overigens wel dat er geen security updates voor 7.0 meer komen inderdaad dus dat zal het wel zijn. Zal ff een mailtje naar m'n hosting sturen.
Ik snap wat de waarschuwing zegt maar php 7.x is relatief nieuw en je kan me waarschijnlijk van alles wijs maken maar dat php 7 niet meer ondersteund gaat worden lijkt me zeer onwaarschijnlijk en zelfs onmogelijk. Het is dezelfde waarschuwing die je vanuit Joomla krijgt als je hosting nog op php5 draait en ik denk dus dat het ergens een bug of foutje is.
Zie overigens wel dat er geen security updates voor 7.0 meer komen inderdaad dus dat zal het wel zijn. Zal ff een mailtje naar m'n hosting sturen.
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
19 okt 2018 09:26 #17899
door Hans van der Meer
Ik zeg nergens dat PHP 7 niet ondersteund wordt maar 7.0.x.
Net als dat er geen nieuwe Joomla versie uit komt voor de 3.5.x serie.
Net als dat er geen nieuwe Joomla versie uit komt voor de 3.5.x serie.
Discussie gesloten.
19 okt 2018 10:13 #17900
door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic PHP melding in backend *
Hier
een mooi overzicht van releases van PHP versies of had je die al gevonden.
Staat bij wat nog ondersteund wordt en waar nog veiligheid updates voor uitkomen.
Zoals PHP 7.0.x komen veiligheids-updates uit tot 3 decemeber 2018
En PHP 5.6.x komen veiligheids-updates uit tot 3 decemeber 2018
Dus melding die je hebt klopt wel en joomla wil het beste voor je
Succes ermee en een goed weekend.
Groeten Ron
Staat bij wat nog ondersteund wordt en waar nog veiligheid updates voor uitkomen.

Groeten Ron
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 okt 2018 13:05 #17906
door
Beantwoord door in topic PHP melding in backend *
Die had ik al gevonden ook inderdaad! Maar bedankt voor je reactie! Heb inmiddels de hoster een bericht gestuurd en antwoord gekregen dat ze binnenkort v7.2 gaan uitrollen.Hier een mooi overzicht van releases van PHP versies of had je die al gevonden.
Groeten Ron
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
19 okt 2018 18:48 #17910
door Hans van der Meer
Ik denk dat wij wat langs elkaar heen hebben bericht. Op de telefoon in het bos in Duitsland is misschien niet de beste plek om vragen te beantwoorden. 
Het bericht is informatievoorziening over gebruikte PHP-versies. Het is voor Joomla en de gebruiker het belang dat ook de serversoftware up-to-date is.

Het bericht is informatievoorziening over gebruikte PHP-versies. Het is voor Joomla en de gebruiker het belang dat ook de serversoftware up-to-date is.
Discussie gesloten.