Probleem na kopieëren van site van www. naar m.

  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
15 nov 2018 12:57 #18171 door
Hallo iedereen!

Even een vraag voor een oplossing van mijn probleem.
Ik heb een kopie gemaakt van een joomla 3.9 site van het www. domain naar het m. domain, om een aparte mobiele website te maken,
ik heb de bestanden overgezet en de database, maar nu log ik in op de mobiele versie en de dropdownmenus, frontend:editor cogwheel, backend:alle menus, werken niet.
Ik heb uiteraard configuration.php aangepast, de tmp en log dirs en de databasenaam. Ook heb ik geprobeerd beide databases op deze manier om te wisselen, maar het probleem blijft zich dan nog steeds alleen voordoen op m., dus aan de database ligt het denk ik niet. Ik heb recaptcha uitgezet op m., maar dat help ook niet.
$live_site='' staat er, dus daar ligt het ook niet aan.
Heeft iemand een idee waar ik het probleem zoeken moet?
Alvast super bedankt!!!

Groeten, Derk
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
15 nov 2018 13:17 #18172 door Leen
Hallo Derk,
de zin aparte mobiele website maken snap ik niet geheel
bedoel je daar me dat je een eigen server of zoiets gebruikt ?
maar als je in configuration,php de foutrapportaage op
Code:
public $error_reporting = 'maximum';
zet komt er dan een melding ?

lvda
Discussie gesloten.
  • chaldama
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
15 nov 2018 13:38 #18173 door chaldama
Beantwoord door chaldama in topic Probleem na kopieëren van site van www. naar m.
Hallo Derk,
Persoonlijk zou ik gewoon een mobielvriendelijk template kiezen en de mobiele en gewone site binnen 1 Joomla installatie beheren maar dat is je vraag niet.
Heb je iets gewijzigd aan je .htaccess bestand? Probeer eventueel het standaard Joomla htaccess.txt bestand eens opnieuw te uploaden en overschrijf het huidige .htaccess bestand van de site op het domein m.
Als dit geen verschil maakt zou ik via Akeeba backup een backup maken van de oorspronkelijke site, alles wat nu op m. staat verwijderen en met Akeeba kickstart een kopie neerzetten op m.
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
15 nov 2018 15:55 #18174 door
Bedankt Leen en Chaldama,

Er komen geen waarschuwingen, niet op het scherm en niet in de logs.
.htaccess naar de originele zetten helpt niet.
Ik heb alle bestanden gewist een nieuwe database gemaakt en gevuld, daarna een backup gemaakt van de www. site bestanden en die naar de m. gekopieerd, maar dat haalt weer niets uit. (via filezilla ftp en phpmyadmin, zoals ik dat altijd doe)
De site staat bij vimexx gehost, www. staat in /public_html en m. in /public_html/m
als ik www. ... .nl/m/administrator doe krijg ik dus ook toegang, maar nog steeds hetzelfde probleem, geen dropdowns.
Ik doe liever geen akeeba, omdat het extensie is en ik wil de site zo schoon mogelijk houden.

Toch gek dit? Ik snap er niet van! :)

Groeten, Derk

Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
15 nov 2018 16:07 #18175 door Leen
Hallo Derk,
bedoel je met

geen dropdowns.

dat je dan de administator site deel
geen dropdowns menu ziet of juist de front side ?
als aan de front site is welke template gebruik de site dan ?
sorry als ik je niet goed begrijpt

lvda
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
15 nov 2018 16:34 #18176 door
Hallo Leen,

Dank je voor je reactie!
Beide, front- en backend, als inlog op het frontend, en dan klik op het tandwieltje komt het 'dropdown'menu met bewerken niet tevoorschijn, net als aan het backend, dan kom ik niet in de menu's bovenaan. (system/users/menus, etc.)
Het frontend heeft protostar als template.

Groeten, Derk
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
15 nov 2018 16:57 #18177 door Leen
Hallo Derk,
Oke ik begrijp nu wat je bedoelt maar zou het kunnen dat het aan je telefoon Browser kan liggen ?
met welke bekijk je daar naar de ite en ik vond geloof ik hier een heel oud iets wat dan
mogelijk op jou probleem lijkt Protostar submenu on mobiles not showing
nu weet ik niet zeker maar kan het een cache iets zijn van de soort telefoon die je gebruikt .
En nu weet ik niet maar met diverse browsers la je tegenwoordig met een soort firebug(of webontwikkelaar firefox een
responsive display weergave kiezen ) werkt daar in dan wel dan lijkt me een telefoon of ipad probleem ?
maar misschien herkennen andere dit en komen ze met oplossing

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • chaldama
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
15 nov 2018 17:08 #18178 door chaldama
Beantwoord door chaldama in topic Probleem na kopieëren van site van www. naar m.
Staat de foutweergave al op development in de algemene instellingen van Joomla?

Heb je misschien linkjes van beide sites?
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Lees meer
15 nov 2018 22:22 #18179 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Probleem na kopieëren van site van www. naar m.

Ik doe liever geen akeeba, omdat het extensie is en ik wil de site zo schoon mogelijk houden.


Hallo Derk,

je kan gewoon akeeba installeren op je hoofdsite dan backup maken en backup bestand op ander domein zetten.

Backup installeren op het andere domein en daarna kun je op beide domeinen Akeeba weer verwijderen.

Succes ermee.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
16 nov 2018 22:33 #18193 door
Bedankt iedereen!!! Het werkt!!!

Akeeba heeft zijn werk goed gedaan!
Het verbaast me wel, ik heb al best wel vaak een site gekopieerd naar een server vanaf een lokale webserver,
net zoals de www. site in kwestie, maar het kopieren naar een subdomein geeft dan toch een probleem...

Ik ben blij, bedankt voor de support!!!

Groeten, Derk
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena