Hallo Derk,
Fijn om te horen! Ik probeer net als jij ook altijd om zo min mogelijk extensies te gebruiken maar Akeeba staat op elke site standaard geïnstalleerd. Het is gewoon verreweg de makkelijkste en minst foutgevoelige manier om back-ups en kopieën van sites te maken.
Gr. Marloes