Test e-mail verzenden vanuit Joomla 3.9.1 werkt niet

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
25 dec 2018 11:19 #18493 door
Ben bezig een website op te zetten. Het draait goed, maar verzenden van email lukt niet vanuit Global met Test e-mail verzenden en ook niet met Chronoforms V6 opgezet met youtube film van Mindert Aardema

Gegevens:
Joomla 3.9.1 stable versie.
PHP 7.1.25.
juist email adres staat in algemene instellingen
Server Mail verzending op groen
mailer PHPmail
test email werkt niet, verzending is gelukt geen fout melding. Maar geen ontvangst
Captcha - ReCAPTCHA staan aan
Bij Plugins Captcha - ReCAPTCHA juiste site sleutel en geheime sleutel ingevoerd.
Al vele testen gedaan met andere email adressen, Captcha-RECAPCHA uit en aan en nieuwe sleutels, Chronoforms gedepubliceerd.
Geprobeerd te registreren bij forum.joomla.org/ , maar daar komt antwoord email geen "uw account te activeren klikt u op onderstaande link of u kopieert deze in uw browser." Ook opnieuw registreren op forum.joomla.org/ lukt niet emailadres al bekend bij 2e keer proberen.
Registreren met het Nederlands forum lukte wel.

Wie kan mij adviseren?

Dank

Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Administrator
  • Administrator
  • www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document
Lees meer
25 dec 2018 11:30 #18494 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Test e-mail verzenden vanuit Joomla 3.9.1 werkt niet
Probeer je dit op je lokale 'localhost' met Xampp of wamp? Of probeer je dit bij een hoster?

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
25 dec 2018 11:35 #18495 door
dank voor de reactie. Op de hoster
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Administrator
  • Administrator
  • www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document
Lees meer
25 dec 2018 11:41 #18496 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Test e-mail verzenden vanuit Joomla 3.9.1 werkt niet
PHP mail werkt meestal wel. Misschien kun je aangeven welke hostingpartij. Iemand met dezelfde hoster kan dan misschien aangeven hoe het ingesteld moet worden.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
25 dec 2018 11:43 #18497 door
www.sohosted.com/ heb ik goede ervaringen mee.
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
25 dec 2018 12:06 #18498 door Leen
Hallo,

ik lees aan het einde Hier lees ik hier dat er iets moet worden aangepast in configuration.php

Joomla!
Als je gebruik maakt van Joomla! dan moet je het bestand configuration.php aanpassen. Hier kan je het e-mailadres dat je website gebruikt aanpassen bij “$mailfrom”.

heb je dat ook al geprobeerd

lvda
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
25 dec 2018 12:59 #18500 door
Leen bedankt voor je antwoord, ik zie het nu ook. Ik zie op de server van de hoster geen optie om het aan te passen. Ik zal contact met ze opnemen. Of moet dit binnen joomla? groet
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Lees meer
25 dec 2018 15:57 #18502 door Rondeb
Hallo Henk,

als eerst fijne kerstdagen.

Je kan dit aanpassen in je configuration.php

Waar 'hierjemail' moet dan jou mail komen te staan.

Kijk ook ook even hier www.joomlacommunity.nl/forum/overige-vra...nctie-niet-opstarten

Succes ermee.

Groeten Ron :)
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
25 dec 2018 22:11 #18504 door Youll
Ik hoop voor je dat die hoster meer verstand heeft van servers dan van Joomla :(
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
26 dec 2018 06:34 #18505 door
Heren, dank voor de kerstwensen, bij deze dan mijn Happy New Year wens. Ik heb de php configuration file bekeken op de server via ftp, maar het email adres staat er wel in. Zie bijlage van een test email adres en weer rapporteert joomla dat email succesvol is verzonden. Ik ga overleggen na de kerst met mijn hoster. Het zal toch geen 3.9.1 bug zijn?
Bijlagen:
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena