- Ontvangen bedankjes 0
Algemene Instellingen niet benaderbaar, blanco pagina
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Sinds kort (zonder enige aanwijsbare reden) heb ik de volgende uitdagingen op een al jaren prima lopende website:
1) De pagina algemene instellingen (Systeem --> Algemene instellingen) is niet meer benaderbaar, als ik deze wil openen krijg ik een blanco pagina (verwijzing in de browser is volgens mij wel nog gewoon goed: www.mijnwebsite.nl/administrator/index.php?option=com_config ).
2) Hetzelfde geldt min of meer ook voor diverse componenten zoals Phoca Download, Phoca Gallery, JEvents, ook hierbij gebeuren vreemde dingen als ik wat toe wil voegen of wil wijzigen (vaak ook een blanco pagina of de opmaak is dan ineens HTML i.p.v. de standaard opmaak van de rest van de backend).
Nogmaals, dit draait al jaren vlekkeloos en ik heb na wat Googelen (kwam uit op mogelijk een probleem met het geheugen ) als eerste de webhost benaderd en die kwam met het volgende antwoord:
De memory_limit op onze shared servers is ingesteld op 256M, dat is 2 x zoveel als PHP Default en 2 x zoveel als bij de meeste andere hosters, dit kan het probleem niet zijn.
Controleert u even of uw scripts en plugins up-to-date zijn en of al uw plugins compatible zijn met PHP 7.2, mogelijk ligt daar het probleem.
Voor zover ik weet en het me logisch lijkt, zou dit geen invloed moeten hebben op de Algemene Instellingen of.....toch wel?
Ik draai trouwens met de laatste versie van Joomla op dit moment, 3.9.1. (misschien is de update het euvel? Weet echter niet meer of alle problemen begonnen direct na het updaten omdat ik toen niet direct wat gewijzigd had).
Ik kan hier in ieder geval geen kaas van maken, wellicht dat jullie ideeën of liever oplossingen hebben?
Alvast bedankt!
- Bavnevda
-
- Gebruiker
-
- Ontvangen bedankjes 0
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Ontvangen bedankjes 0
.Thanks voor de tip en ik laat weten wat eruit is gekomen.
Goed uiteinde!
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Ontvangen bedankjes 0
Zou het zin hebben om een backup van een paar weken geleden terug te laten zetten of zijn er nog andere opties?
Thanks weer.
- Bavnevda
-
- Gebruiker
-
- Ontvangen bedankjes 0
Ik wil wel even meekijken, maar dan moet je me via een dm de inloggegevens voor de site sturen.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Ontvangen bedankjes 0
- Bavnevda
-
- Gebruiker
-
- Ontvangen bedankjes 0
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Ontvangen bedankjes 0
Gezien, ben er mee bezig.
Job heeft even de moeite genomen om mee te kijken in de backend en het volgende als oplossing aangedragen:
Ik heb de maximale foutopsporing even aangezet en zie het volgende als ik naar de algemene instellingen wil gaan:
Warning: require_once(/home/vocklm/public_html/administrator/components/com_jce/helpers/browser.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/vocklm/public_html/plugins/system/jce/jce.php on line 19
Fatal error: require_once(): Failed opening required '/home/vocklm/public_html/administrator/components/com_jce/helpers/browser.php' (include_path='.:/opt/alt/php72/usr/share/pear') in /home/vocklm/public_html/plugins/system/jce/jce.php on line 19
Probleem lijkt dus in jce te zitten.
Mijn advies is jce even uit te zetten als editor en tinymce aan te zetten.
Ik heb dus de plug-in JCE als editor uitgezet en TinyMCE aangezet en dit lijkt te hebben geholpen, dus hulde aan Job en nogmaals bedankt!
- Bavnevda
-
- Gebruiker
-
- Ontvangen bedankjes 0