- Ontvangen bedankjes 0
Joomla opzeggen
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
22 jan 2019 09:01 #18788
door
Joomla opzeggen werd gestart door
Graag wil ik over op een andere provider en mijn domeinnaam dus verhuizen.
Kan iemand mij hier bij helpen want krijg het niet gevonden hoe ik Joomla opzeg.
Joomla versie 2.5.5
Kan iemand mij hier bij helpen want krijg het niet gevonden hoe ik Joomla opzeg.
Joomla versie 2.5.5
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
22 jan 2019 09:09 #18789
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Joomla opzeggen
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Wil je stoppen met Joomla en verder met een ander CMS?
Of wil je je Joomla-installatie verhuizen naar een andere domeinnaam?
Mocht je verder gaan met Joomla, je gebruikte versie is al jaren verouderd en zeer gevoelig om gehackt te kunnen worden.
Of wil je je Joomla-installatie verhuizen naar een andere domeinnaam?
Mocht je verder gaan met Joomla, je gebruikte versie is al jaren verouderd en zeer gevoelig om gehackt te kunnen worden.
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
22 jan 2019 09:29 #18790
door
Beantwoord door in topic Joomla opzeggen
Ik wil stoppen met Joomla en over op een ander CMS.
Wist inderdaad dat dit een hele oude versie is, mede daardoor willen we graag de domeinnaam verhuizen.
Wist inderdaad dat dit een hele oude versie is, mede daardoor willen we graag de domeinnaam verhuizen.
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
22 jan 2019 09:44 #18792
door Hans van der Meer
Jammer dat je met Joomla wilt stoppen. Joomla 3.9 is al heel veel beter dan 2.5 met onder andere een toepassing voor de AVG. Als ik weer inlog in een 2.5 website, alsof je in een auto van 30 jaar oud stapt. 
Als je alsnog een ander CMS wilt gebruiken hoef je in principe niks te verhuizen. Je zou eventueel een backup kunnen maken van je huidige website.
Als je al een nieuwe website klaar hebt (bv. lokaal alvast gemaakt) kan je de Joomla-bestanden van de server verwijderen en de database ook verwijderen.

Als je alsnog een ander CMS wilt gebruiken hoef je in principe niks te verhuizen. Je zou eventueel een backup kunnen maken van je huidige website.
Als je al een nieuwe website klaar hebt (bv. lokaal alvast gemaakt) kan je de Joomla-bestanden van de server verwijderen en de database ook verwijderen.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
22 jan 2019 09:50 #18794
door
Beantwoord door in topic Joomla opzeggen
Dus ik kan nu gewoon mijn domeinnaam bij een andere provider invullen?
Ik lees namelijk overal dat je eerst je domein op moet zeggen bij je huidige provider?
Na de opzeggen zou je een Authcode/verhuiscode krijgen om over de gaan op een andere provider...
Ik lees namelijk overal dat je eerst je domein op moet zeggen bij je huidige provider?
Na de opzeggen zou je een Authcode/verhuiscode krijgen om over de gaan op een andere provider...
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
22 jan 2019 09:56 #18796
door Hans van der Meer
Aah, je gaat ook direct van hosting veranderen?
Dat is gewoon je "contract" die je moet opzeggen bij je oude hoster. Je krijgt dan inderdaad een verhuiscode die je aan de nieuwe kan doorgeven. Zelf heb ik dit nog maar éénmaal gedaan, lang geleden. Dus dat staat mij niet helemaal meer helder bij. Je zou dit ook bij je nieuwe (of oude) hoster kunnen navragen.
Dat is gewoon je "contract" die je moet opzeggen bij je oude hoster. Je krijgt dan inderdaad een verhuiscode die je aan de nieuwe kan doorgeven. Zelf heb ik dit nog maar éénmaal gedaan, lang geleden. Dus dat staat mij niet helemaal meer helder bij. Je zou dit ook bij je nieuwe (of oude) hoster kunnen navragen.
Discussie gesloten.