- Berichten: 7
- Ontvangen bedankjes 0
Mobiel internet
- Frank01
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- website-portal met toeristische links in de kop van Noord-Holland
Minder
Lees meer
28 jan 2019 19:11 #18855
door Frank01
Mobiel internet werd gestart door Frank01
Hallo allemaal,
Ik gebruik Joomla 3.9.2
Op een pagina van mijn website wil ik twee DIV elementen naast elkaar hebben staan als ik met de desktop mijn pagina bekijk en als mijn website met een mobiel apparaat wordt bekeken wil ik dat DIV 1 boven DIV2 komt te staan. (responsive dus)
In DIV 1 wil ik een menu zetten en in DIV 2 wil ik content (bep. pagina's van mijn website) weergeven.
Ik weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg, kan/wil iemand mij vertellen "hoe" ik dat moet doen?
Bij voorbaat heel veel dank voor het advies!
Met vriendelijke groet,
Frank
Ik gebruik Joomla 3.9.2
Op een pagina van mijn website wil ik twee DIV elementen naast elkaar hebben staan als ik met de desktop mijn pagina bekijk en als mijn website met een mobiel apparaat wordt bekeken wil ik dat DIV 1 boven DIV2 komt te staan. (responsive dus)
In DIV 1 wil ik een menu zetten en in DIV 2 wil ik content (bep. pagina's van mijn website) weergeven.
Ik weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg, kan/wil iemand mij vertellen "hoe" ik dat moet doen?
Bij voorbaat heel veel dank voor het advies!

Met vriendelijke groet,
Frank
Discussie gesloten.
- Patrick
-
- Gebruiker
-
- Joomla Enthousiasteling
Minder
Lees meer
- Berichten: 20
- Ontvangen bedankjes 1
29 jan 2019 04:16 #18856
door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Mobiel internet
Discussie gesloten.
- Frank01
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- website-portal met toeristische links in de kop van Noord-Holland
Minder
Lees meer
- Berichten: 7
- Ontvangen bedankjes 0
29 jan 2019 06:52 #18857
door Frank01
Beantwoord door Frank01 in topic Mobiel internet
Dank je, Patrick,
Als ik het menu in de linker kolom wil centreren, moet ik dan gewoon de div van het menu centreren?
Bij voorbaat dank voor de hulp!
Met vriendelijke groet,
Frank
Als ik het menu in de linker kolom wil centreren, moet ik dan gewoon de div van het menu centreren?
Bij voorbaat dank voor de hulp!

Met vriendelijke groet,
Frank
Discussie gesloten.
- Patrick
-
- Gebruiker
-
- Joomla Enthousiasteling
Minder
Lees meer
- Berichten: 20
- Ontvangen bedankjes 1
29 jan 2019 07:07 #18858
door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Mobiel internet
Hoi Frank,
Nee, dan moet je de module van het menu centreren in de div.
Groet,
Patrick
Nee, dan moet je de module van het menu centreren in de div.
Groet,
Patrick
Discussie gesloten.
- Frank01
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- website-portal met toeristische links in de kop van Noord-Holland
Minder
Lees meer
- Berichten: 7
- Ontvangen bedankjes 0
29 jan 2019 20:53 #18868
door Frank01
Beantwoord door Frank01 in topic Mobiel internet
Hoi Patrick,
Ik ben heel erg blij met je hulp!
Ik heb echter een vraag; kan ik de linker kolom iets minder breed maken dan de rechter kolom, zodat er in de rechter kolom meer ruimte overblijft voor de content (tekst en een eventuele foto)?
Het geheel wil ik natuurlijk wel responsive houden.
Hoe kan ik dat doen?
Bij voorbaat veel dank voor de hulp!
Met vriendelijke groet,
Frank
Ik ben heel erg blij met je hulp!
Ik heb echter een vraag; kan ik de linker kolom iets minder breed maken dan de rechter kolom, zodat er in de rechter kolom meer ruimte overblijft voor de content (tekst en een eventuele foto)?
Het geheel wil ik natuurlijk wel responsive houden.
Hoe kan ik dat doen?
Bij voorbaat veel dank voor de hulp!

Met vriendelijke groet,
Frank
Discussie gesloten.
- Patrick
-
- Gebruiker
-
- Joomla Enthousiasteling
Minder
Lees meer
- Berichten: 20
- Ontvangen bedankjes 1
29 jan 2019 21:02 #18869
door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Mobiel internet
Dat kan, alleen dan moet je voor beide kolommen een aparte class maken.
Ik probeer het met onderstaande code te verduidelijken:
Vergeet de responsive niet:
Hoop dat dit een beetje duidelijk is, anders hoor ik het wel.
Groet,
Patrick
Ik probeer het met onderstaande code te verduidelijken:
Code:
.column-left {
float: left;
[b] width: 20%;[/b]
padding: 10px;
height: 300px; /* Should be removed. Only for demonstration */
}
.column-right {
float: left;
[b] width: 80%;[/b]
padding: 10px;
height: 300px; /* Should be removed. Only for demonstration */
}
<div class="row">
<div class=[b]"column-left"[/b] style="background-color:#aaa;">
<h2>Column-left</h2>
<p>Column-left is nu 20%</p>
</div>
<div class=[b]"column-right"[/b] style="background-color:#bbb;">
<h2>Column-right</h2>
<p>Column-right is nu 80%</p>
</div>
Vergeet de responsive niet:
Code:
@media screen and (max-width: 600px) {
.column-left, .column-right {
width: 100%;
}
}
Groet,
Patrick
Discussie gesloten.
- Frank01
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- website-portal met toeristische links in de kop van Noord-Holland
Minder
Lees meer
- Berichten: 7
- Ontvangen bedankjes 0
29 jan 2019 21:42 #18871
door Frank01
Beantwoord door Frank01 in topic Mobiel internet
Hoi Patrick,
Bedankt voor de snelle reactie!
Ik ga er morgen mee aan de slag!
Vriendelijke groet,
Frank
Bedankt voor de snelle reactie!

Ik ga er morgen mee aan de slag!
Vriendelijke groet,
Frank
Discussie gesloten.
- Frank01
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- website-portal met toeristische links in de kop van Noord-Holland
Minder
Lees meer
- Berichten: 7
- Ontvangen bedankjes 0
30 jan 2019 19:29 #18874
door Frank01
Beantwoord door Frank01 in topic Mobiel internet
Hoi Patrick,
Bedankt voor het laatste advies (hier boven)!
De pagina is nu mooi responsive, de verhouding 20% (links) en 80% (rechts) op smartphone en IPhone, lijkt nu goed te gaan, maar voor Ipad en tablet worden de kolommen van 20% (links) en 80% (rechts) aan de linker kant uitgelijnd te worden!
Wat kan ik hieraan doen?
Bij voorbaat veel dank voor de hulp!!
Met vriendelijke groet,
Frank
ps. Ik heb in mijn Firefox browser een extensie geïnstalleerd waarmee je de pagina in responsive-modus kan bekijken
Bedankt voor het laatste advies (hier boven)!
De pagina is nu mooi responsive, de verhouding 20% (links) en 80% (rechts) op smartphone en IPhone, lijkt nu goed te gaan, maar voor Ipad en tablet worden de kolommen van 20% (links) en 80% (rechts) aan de linker kant uitgelijnd te worden!
Wat kan ik hieraan doen?
Bij voorbaat veel dank voor de hulp!!

Met vriendelijke groet,
Frank
ps. Ik heb in mijn Firefox browser een extensie geïnstalleerd waarmee je de pagina in responsive-modus kan bekijken
Discussie gesloten.
- Patrick
-
- Gebruiker
-
- Joomla Enthousiasteling
Minder
Lees meer
- Berichten: 20
- Ontvangen bedankjes 1
30 jan 2019 20:34 #18875
door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Mobiel internet
Staan de blokken nu dan onder elkaar op de ipad?
Heb je een margin-left of margin-right ingesteld op de kolommen?
Heb je een link dat ik even mee kan kijken wat er gebeurd?
Heb je een margin-left of margin-right ingesteld op de kolommen?
Heb je een link dat ik even mee kan kijken wat er gebeurd?
Discussie gesloten.
- Frank01
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- website-portal met toeristische links in de kop van Noord-Holland
Minder
Lees meer
- Berichten: 7
- Ontvangen bedankjes 0
30 jan 2019 21:06 #18876
door Frank01
Beantwoord door Frank01 in topic Mobiel internet
Staan de blokken nu dan onder elkaar op de ipad?
Nee, de blokken staan naast elkaar - links uitgelijnd - in landscape en portrait mode....
Bij iedere smartphone in landscape mode trouwens ook. (dat zie ik nu pas)
Betekend dat dat ik misschien een margin-left of margin-right ingesteld moet hebben op de kolommen?
En waaar is dan precies de beste positie in de css?
Heb je een link dat ik even mee kan kijken wat er gebeurd?
Helaas staat mijn website (nog) op mijn xampp test-server op mijn PC, Ik kan heb wel even op een subdomein van mijn webserver zetten, maar ik vrees dat google dat niet leuk vind wegens dubblele content?
Bij voorbaat dank!
Groet, Frank
Nee, de blokken staan naast elkaar - links uitgelijnd - in landscape en portrait mode....
Bij iedere smartphone in landscape mode trouwens ook. (dat zie ik nu pas)
Betekend dat dat ik misschien een margin-left of margin-right ingesteld moet hebben op de kolommen?
En waaar is dan precies de beste positie in de css?
Heb je een link dat ik even mee kan kijken wat er gebeurd?
Helaas staat mijn website (nog) op mijn xampp test-server op mijn PC, Ik kan heb wel even op een subdomein van mijn webserver zetten, maar ik vrees dat google dat niet leuk vind wegens dubblele content?
Bij voorbaat dank!

Groet, Frank
Discussie gesloten.