- Ontvangen bedankjes 0
Hoe kan ik de volgende melding oplossen? Waarschuwing: De e-mailfunctie is uitgeschakeld door een administrator
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
10 okt 2019 17:49 #20077
door
Hoe kan ik de volgende melding oplossen? Waarschuwing: De e-mailfunctie is uitgeschakeld door een administrator werd gestart door
Beste collega's van Joomla. Ik heb op mijn website
www.lisb.nl
twee contactformulieren. Echter ze werken niet meer. Zou niet weten wat er gebeurd zou moeten zijn. Ik ben er niet mee aan de slag geweest. Als je het formulier invult en wil versturen, verschijnt de volgende melding:
Waarschuwing: De e-mailfunctie is uitgeschakeld door een administrator
Zie ook de bijgaande printscreen.
Heeft iemand een idee hoe ik het weer werkend krijg?
Alvast dank
Waarschuwing: De e-mailfunctie is uitgeschakeld door een administrator
Zie ook de bijgaande printscreen.
Heeft iemand een idee hoe ik het weer werkend krijg?
Alvast dank
Discussie gesloten.
10 okt 2019 19:43 #20079
door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Hoe kan ik de volgende melding oplossen? Waarschuwing: De e-mailfunctie is uitgeschakeld door een administrator
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 okt 2019 08:06 #20080
door
Beantwoord door in topic Hoe kan ik de volgende melding oplossen? Waarschuwing: De e-mailfunctie is uitgeschakeld door een administrator
Dag Ron, dank voor je reactie. Ben naar de door jou aangewezen plek gegaan. Daar stond onder 'E-mailinstellingen' bij 'Mailverzending' het knopje op 'Nee'. Dat heb ik gewijzigd in 'Ja' en heb mijn mailadres ingevuld bij 'E-mail afzender'. Zie printscreen.
Heb de test gedaan. Bovenaan in het scherm is de melding verschenen: ' E-mail verzenden naar [email protected] met behulp van PHP mail is gelukt. Controleer of u de test e-mail hebt ontvangen'.
Ik heb op dit e-mailadres echter niets binnen (heb 15 minuten gewacht, want mogelijk zou het even kunnen duren uiteraard).
Groet, Frank.
Heb de test gedaan. Bovenaan in het scherm is de melding verschenen: ' E-mail verzenden naar [email protected] met behulp van PHP mail is gelukt. Controleer of u de test e-mail hebt ontvangen'.
Ik heb op dit e-mailadres echter niets binnen (heb 15 minuten gewacht, want mogelijk zou het even kunnen duren uiteraard).
Groet, Frank.
Discussie gesloten.
11 okt 2019 08:10 #20081
door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Hoe kan ik de volgende melding oplossen? Waarschuwing: De e-mailfunctie is uitgeschakeld door een administrator
Goedemorgen Frank,
heb je misschien een mail adres van het domein zelf?
Soms geeft het wel eens problemen als je een hotmail of gmail adres gebruikt i.p.v. bijvoorbeeld [email protected]
En kijk eventueel ook even in de spambox van je hotmail!
Groeten Ron
heb je misschien een mail adres van het domein zelf?
Soms geeft het wel eens problemen als je een hotmail of gmail adres gebruikt i.p.v. bijvoorbeeld [email protected]
En kijk eventueel ook even in de spambox van je hotmail!
Groeten Ron
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 okt 2019 08:30 #20083
door
Beantwoord door in topic Hoe kan ik de volgende melding oplossen? Waarschuwing: De e-mailfunctie is uitgeschakeld door een administrator
Dag Ron.
Hij is binnengekomen.
Inderdaad in de spambak.
De melding:
Dit is een test mail verzonden met behulp van "PHP mail". Uw e-mailinstellingen zijn correct!
Heb vervolgens een testje gedaan met het contactformulier op de website en die test is geslaagd.
Hartelijk dank voor de aanwijzingen!
Beste groet,
Frank.
Hij is binnengekomen.
Inderdaad in de spambak.
De melding:
Dit is een test mail verzonden met behulp van "PHP mail". Uw e-mailinstellingen zijn correct!
Heb vervolgens een testje gedaan met het contactformulier op de website en die test is geslaagd.
Hartelijk dank voor de aanwijzingen!

Beste groet,
Frank.
Discussie gesloten.
- Anja de Crom
-
- Gebruiker
-
- Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 okt 2019 08:32 #20084
door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic Hoe kan ik de volgende melding oplossen? Waarschuwing: De e-mailfunctie is uitgeschakeld door een administrator
Wij hebben dit ook op twee van onze websites gehad, na de update naar 3.9.12, en er niet echt een goede oplossing voor gevonden. Bij beide sites werkte het tot aan de update prima.
Bij de ene hebben we het weer werkend gekregen door SMTP te gebruiken in plaats van PHP mailer. De andere had er een mailadres aan gekoppeld dat niet bestond, toen dat gefikst was, was de melding ook weg. Maar het blijft gek.
Bij de ene hebben we het weer werkend gekregen door SMTP te gebruiken in plaats van PHP mailer. De andere had er een mailadres aan gekoppeld dat niet bestond, toen dat gefikst was, was de melding ook weg. Maar het blijft gek.
Discussie gesloten.
11 okt 2019 08:33 #20085
door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Hoe kan ik de volgende melding oplossen? Waarschuwing: De e-mailfunctie is uitgeschakeld door een administrator
Graag gedaan Frank 
Succes met de site.
groeten Ron

Succes met de site.
groeten Ron
Discussie gesloten.