- Ontvangen bedankjes 0
PWA werkt niet meer na Joomla update
- Meander
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Devoted Joomla User
Minder
Lees meer
18 dec 2019 12:14 #20515
door Meander
PWA werkt niet meer na Joomla update werd gestart door Meander
Ik heb al uitvoerig gezocht op internet, maar ik kan het niet vinden, dus vandaar mijn vraag hier in de hoop dat iemand mij kan helpen.
Nadat ik vanmorgen de nieuwste Joomla update (3.9.14) heb uitgevoerd werkt de web app niet meer op de site.
Voorheen werkte het perfect; de Audits in developer gaf 100% voor PWA, het manifest en de serviceworkers waren gevonden, en het popup scherm om de site aan het startscherm van het mobiele apparaat toe te voegen verscheen ook.
Na de update kan hij geen serviceworker en manifest meer vinden, en verschijnt de popup ook niet meer.
Wat ik heb gedaan:
1] De Protostar template gekopieerd en hernoemd (via de bestanden, niet bij de stijlen), en die standaard gezet, de PWA bleef het doen.
2] Update Joomla gedaan, PWA deed het niet meer
3] Webmanifest en serviceworker script opnieuw geupload
4] Favicon.ico opnieuw geupload (die was ook weg, en dan werkt de pwa niet)
5] Index.php nagekeken, maar het SW script en manifest stonden daarin nog gelinkt naar de juiste locatie
5] Terug naar Protostar standaard
Maar niets werkte.
Toen backup terug gezet, en alles werkte weer als voorheen.
Er wordt dus blijkbaar tijdens de update van Joomla iets veranderd waardoor de bestanden niet meer gevonden en/of gefetched kunnen worden.
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? De site is juist bedoeld voor mobiel gebruik (bestelservice app snackbar) waardoor het belangrijk is dat de PWA blijft werken.
Maar de Joomla update moet ook gebeuren, en ik kan nergens vinden waar dit aan kan liggen.
Alvast bedankt!
Nadat ik vanmorgen de nieuwste Joomla update (3.9.14) heb uitgevoerd werkt de web app niet meer op de site.
Voorheen werkte het perfect; de Audits in developer gaf 100% voor PWA, het manifest en de serviceworkers waren gevonden, en het popup scherm om de site aan het startscherm van het mobiele apparaat toe te voegen verscheen ook.
Na de update kan hij geen serviceworker en manifest meer vinden, en verschijnt de popup ook niet meer.
Wat ik heb gedaan:
1] De Protostar template gekopieerd en hernoemd (via de bestanden, niet bij de stijlen), en die standaard gezet, de PWA bleef het doen.
2] Update Joomla gedaan, PWA deed het niet meer
3] Webmanifest en serviceworker script opnieuw geupload
4] Favicon.ico opnieuw geupload (die was ook weg, en dan werkt de pwa niet)
5] Index.php nagekeken, maar het SW script en manifest stonden daarin nog gelinkt naar de juiste locatie
5] Terug naar Protostar standaard
Maar niets werkte.
Toen backup terug gezet, en alles werkte weer als voorheen.
Er wordt dus blijkbaar tijdens de update van Joomla iets veranderd waardoor de bestanden niet meer gevonden en/of gefetched kunnen worden.
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? De site is juist bedoeld voor mobiel gebruik (bestelservice app snackbar) waardoor het belangrijk is dat de PWA blijft werken.
Maar de Joomla update moet ook gebeuren, en ik kan nergens vinden waar dit aan kan liggen.
Alvast bedankt!
Discussie gesloten.
- Meander
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Devoted Joomla User
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
18 dec 2019 12:18 #20516
door Meander
Beantwoord door Meander in topic PWA werkt niet meer na Joomla update
Hier nog een SD van de serviceworker in developer
Discussie gesloten.
18 dec 2019 12:33 #20517
door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic PWA werkt niet meer na Joomla update
Met PWA bedoel je deze extensie
extensions.joomla.org/extension/progress...web-application-pwa/
Groeten Ron
Groeten Ron
Discussie gesloten.
- Meander
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Devoted Joomla User
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 dec 2019 07:21 #20525
door Meander
Beantwoord door Meander in topic PWA werkt niet meer na Joomla update
Hallo Ron,
Nee, ik heb daarvoor zelf een webmanifest en serviceworker script geïnstalleerd.
Na 1001 dingen te hebben geprobeerd heb ik hem uiteindelijk weer aan de praat gekregen door voor de update eerst alles te verwijderen, dus het manifest, het serviceworker script, etc.
Toen de Joomla update gedaan, het manifest een andere naam gegeven, en alles weer geupload.
In de index.php opnieuw gelinkt naar de nieuwe manifest naam, en het serviceworker script weer geplaatst.
Nu doet hij het weer perfect. Maar ik hoop niet dat ik dit bij elke update moet doen want dat is wel erg omslachtig.
Nee, ik heb daarvoor zelf een webmanifest en serviceworker script geïnstalleerd.
Na 1001 dingen te hebben geprobeerd heb ik hem uiteindelijk weer aan de praat gekregen door voor de update eerst alles te verwijderen, dus het manifest, het serviceworker script, etc.
Toen de Joomla update gedaan, het manifest een andere naam gegeven, en alles weer geupload.
In de index.php opnieuw gelinkt naar de nieuwe manifest naam, en het serviceworker script weer geplaatst.
Nu doet hij het weer perfect. Maar ik hoop niet dat ik dit bij elke update moet doen want dat is wel erg omslachtig.
Discussie gesloten.
- Fred
-
- Gebruiker
-
- Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
22 dec 2019 16:03 #20562
door Fred
Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Beantwoord door Fred in topic PWA werkt niet meer na Joomla update
@meander,
Om te voorkomen dat je dit telkens moet doen bij een upgrade van Joomla is het mijns inziens makkelijker om een PWA plugin hiervoor te installeren. IK gebruik deze PWA plugin bij al mijn websites die ik maak. Deze plugin werkt perfect en blijft het gewoon doen na upgrade, zie: store.webkul.com/Joomla-Progressive-Web-Application-PWA.html
Fred
Om te voorkomen dat je dit telkens moet doen bij een upgrade van Joomla is het mijns inziens makkelijker om een PWA plugin hiervoor te installeren. IK gebruik deze PWA plugin bij al mijn websites die ik maak. Deze plugin werkt perfect en blijft het gewoon doen na upgrade, zie: store.webkul.com/Joomla-Progressive-Web-Application-PWA.html
Fred
Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.