- Ontvangen bedankjes 0
Banner responsive?
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Meer
20 mrt 2020 14:15 #20913
door
Banner responsive? werd gestart door
Hallo, ik heb in een module een banner gezet.
De code
Nu wil ik er voor zorgen dat deze responsive wordt. Nu wordt de banner bij een kleiner scherm smaller, maar ik wil dat deze gelijk blijft. Hoe doe ik dat? (mobiel lukt. Ik heb een extensie die modules geschikt maakt voor smartphone)
Tim
De code
Code:
[img]images/banners/Header3_ncj.png[/img]
Nu wil ik er voor zorgen dat deze responsive wordt. Nu wordt de banner bij een kleiner scherm smaller, maar ik wil dat deze gelijk blijft. Hoe doe ik dat? (mobiel lukt. Ik heb een extensie die modules geschikt maakt voor smartphone)
Tim
Onderwerp is gesloten.
20 mrt 2020 16:42 #20916
door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Banner responsive?
Hallo Tim,
misschien dat je de link van de website kan delen zodat we dit snel kunnen oplossen.
Vriendelijke groeten,
Ron
misschien dat je de link van de website kan delen zodat we dit snel kunnen oplossen.
Vriendelijke groeten,
Ron

Onderwerp is gesloten.
- Robert
-
- Gebruiker
-
- Robert
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 2
24 mrt 2020 07:45 #20966
door Robert
Mede-organisator JoomlaDagen
Webontwikkelaar bij Yolknet
Beantwoord door Robert in topic Banner responsive?
Hallo Tim,
Wat je dus wilt is niet dat de afbeelding kleiner wordt weergegeven (dus meeschaalt met de breedte van het scherm), maar dat op een klein scherm een deel van de afbeelding wordt getoond. En op een groot scherm de volledige afbeelding. Zoiets?
In dat geval moet je de afbeelding als een achtergrondafbeelding instellen.
Ik heb min-height in de code gezet, zodat de afbeelding sowieso wordt getoond. De hoogte van de div-container past zich namelijk aan aan de inhoud/content binnen de div. Als er geen tekst is dan is er ook geen hoogte en wordt de afbeelding alsnog niet getoond.
Wat je nog moet instellen is een background-size. Hier kun je lezen en testen welke voor jou van toepassing is: www.w3schools.com/cssref/css3_pr_background-size.asp
Wat je dus wilt is niet dat de afbeelding kleiner wordt weergegeven (dus meeschaalt met de breedte van het scherm), maar dat op een klein scherm een deel van de afbeelding wordt getoond. En op een groot scherm de volledige afbeelding. Zoiets?
In dat geval moet je de afbeelding als een achtergrondafbeelding instellen.
Code:
<div style="background-image: url('/images/banners/Header3_ncj.png'); min-height: 150px;">
Hier kun je eventueel nog tekst kwijt
</div>
Ik heb min-height in de code gezet, zodat de afbeelding sowieso wordt getoond. De hoogte van de div-container past zich namelijk aan aan de inhoud/content binnen de div. Als er geen tekst is dan is er ook geen hoogte en wordt de afbeelding alsnog niet getoond.
Wat je nog moet instellen is een background-size. Hier kun je lezen en testen welke voor jou van toepassing is: www.w3schools.com/cssref/css3_pr_background-size.asp
Mede-organisator JoomlaDagen
Webontwikkelaar bij Yolknet
Onderwerp is gesloten.