Site verhuizen, hoster onbereikbaar, migratiecomponent?

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
16 apr 2020 10:12 #21115 door
Hallo! Ik moet sites verhuizen maar er is een probleem. De hoster is een zzp'er die niet meer te bereiken is, waarschijnlijk vanwege een burn-out. Ik kan dus alleen bij de sites zelf in het administratordeel, niet bij ftp of bij een panel of zo. Hebben jullie tips voor een migratiecomponent of een andere oplossing?

Bij voorbaat dank,
Sander
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
16 apr 2020 10:35 #21116 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Site verhuizen, hoster onbereikbaar, migratiecomponent?
Heb je al aan Akeeba Backup gedacht?

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
16 apr 2020 12:20 #21117 door
Dank je wel, Hans, voor je reactie. De reden waarom we willen verhuizen is dat de hoster de hosting heeft verwaarloosd. De PHP versie is daarom ook niet goed:
You are using an obsolete PHP version

Your site is running on PHP 5.4.45 which has stopped receiving security updates since donderdag 03 september 2015. Using this on a live site is dangerous: unpatched security issues can get your site hacked. Moreover, we can only guarantee support for obsolete versions of PHP after nine months since their end-of-life date. Therefore, support for your version of PHP may be dropped any time after vrijdag 03 juni 2016. We strongly advise you to ask your host to upgrade your site to PHP 5.6 or later.
Start a new backup
Akeeba Backup may not work as expected

Akeeba Backup detected the following potential problems:

Outdated PHP version

Daarnaast begrijp ik dat je met Akeeba beter vanaf Ftp kunt herstellen omdat wanneer je vanuit de admnistrator downloadt de kans op fouten groter is... Daarom twijfel ik over Akeeba. Maar ik kan het proberen...
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
16 apr 2020 18:47 #21119 door Rondeb

Daarnaast begrijp ik dat je met Akeeba beter vanaf Ftp kunt herstellen omdat wanneer je vanuit de admnistrator downloadt de kans op fouten groter is... Daarom twijfel ik over Akeeba. Maar ik kan het proberen...

Jaren geleden waren de internetsnelheden niet zo snel en dan was FTP beter in die tijd.

Tegenwoordig is 100mbit download normaal zelf heb ik 500mbit dus, als je via backend de backup download geeft bijna nooit problemen.

Succes ermee.

Groeten Ron :)
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
16 apr 2020 20:03 #21120 door Fred
Tip.
STAP 1) Ga naar een nieuwe betrouwbare hoster (bv. www.webruimtehosting.nl/ is een Joomla hoster kost je maar 1 euro per maand) en bij een vraag heb je binnen 5 minuten antwoord. Ik heb hier goede ervaringen mee. Maar er zijn wellicht vele andere ook betrouwbare hosters.
STAP 2) Bouw je website opnieuw, heb je hier geen zin in dan doe ik het wel voor je (kosteloos) zie mijn website waarom ik dit doe.

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
17 apr 2020 07:36 #21121 door
Juist omdat we overstappen naar een betrouwbare hoster (waar ook de partnerorganisatie bij host) ben ik op zoek naar een goede manier om de site te verhuizen. Tot voor kort werkte Akeeba ook niet, maar ik heb nu een backup kunnen maken, iig van een site. Een andere site zal ik waarschijnlijk opnieuw moeten maken, want die heeft meer problemen. Bedankt voor je aanbod, Fred. Ik zal eens op je site kijken. Bedankt ook Ron en Hans.
Onderwerp is gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert
Meer
19 apr 2020 08:35 #21128 door Robert
Als je alleen sites wilt verhuizen is Akeeba een handige oplossing. Ook al is de Php-versie verouderd en kun je geen nieuwe versie installeren, in een oudere versie zit ook al wat je nodig hebt. Namelijk de mogelijkheid om je backup op een andere locatie op te slaan.
Wil je ook e-mailadressen verhuizen dan is Akeeba niet voldoende. Wat je dan kunt doen (als je de wachtwoorden weet of kunt instellen) is de adressen in een e-mailprogramma instellen en alle berichten binnenhalen. En dan weer terug kopiëren naar de webhosting.

Los van deze oplossingen: je hostingpartij is gewoon laks. Je betaalt een bedrag voor de opslag en bereikbaarheid van gegevens. Een burnout is heel vervelend, maar dat neemt niet weg dat hij/zij geen verplichtingen heeft als bedrijf. Daar kun je juridisch werk van maken. Want hoe kom je aan de verhuiscodes van je domeinnamen? Meestal gaat dit via de hostingpartij.

Niet om je af te schrikken, maar ik heb (eigenlijk onze klanten) ervaringen met dit soort situaties. Met alleen een Akeeba Backup ben je er nog niet.
Als je tips, advies en hulp wilt stuur me gerust een bericht. (Ook als je een hostingpartij zoekt met Joomla-kennis.)

Mede-organisator JoomlaDagen
Webontwikkelaar bij Yolknet
Onderwerp is gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
20 apr 2020 07:01 #21134 door
Thanks, Robert. Ook voor je hulpaanbod. Ik ga Akeeba proberen via backend download. Dat met die code baart ons zorgen. Ter verdediging van de hoster: Hij heeft het 15 jaar perfect verzorgd, maar is kennelijk in zwaar vaarwater gekomen...
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena