Kan artikelen, menu's en categoriën niet meer updaten

• Gijs47
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 dec 2021 18:25 #23456 door Gijs47
Goedenavond,

Bij het als administrator inloggen op één van mijn websites, merkte ik dat ik geen nieuwe categoriën, artikelen en menu's kon aanmaken . Ook deze ietems wijzigen is niet mogelijk. ik kreeg louter blanco pagina's.

Joomla! versie Joomla! 3.10.3 Stable [ Daraja ] 21-October-2021 06:44 GMT
Joomla! Platform versie Joomla Platform 13.1.0 Stable [ Curiosity ] 24-Apr-2013 00:00 GMT

PHP Version 8.0.13

De website werkt normaal.

Ik heb nog een andere Joomla website maar dan met PHP Version 7.4.26 daar werkt alles normaal.
Kan het zijn dat de PHP niet correct is voor deze website. Bij de provider staat deze op automatisch updaten. Kan ik hem daar wijzigen in een lagere versie ? Of gaat het dan mis.

Ik hoor het graag

groet
Gijs

Groet,

Gijs
Onderwerp is gesloten.
  • Frank
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • joomla CMS
Meer
13 dec 2021 21:22 #23457 door Frank
Herkenbaar probleem. Zelfde provider? :-)
De enige mij bekende oplossing is terug naar PHP 7.4 wat mogelijk is via het configuratiescherm van uw provider.
(PHP en Databases )
Misschien is een updatepaket van 3.10 naar joomla 4.0 ook een oplossing maar dat durf ik niet te beloven...
Ben zelf helaas overnieuw moeten beginnen op Track4ward.com
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
13 dec 2021 22:05 #23458 door Fred
Je kan zonder probleem de php versie bij je provider omlaag aanpassen!

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
  • Gijs47
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 dec 2021 08:38 #23459 door Gijs47
@Frank# Wat was je probleem dat je opnieuw moest beginnen ? Ik zie dat je ook bij provider One.com zit

Groet,

Gijs
Onderwerp is gesloten.
  • Gijs47
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 dec 2021 08:49 #23460 door Gijs47
@Fred#
Ik zie dat ik dat kan maar ben erg huiverig om dat te doen. Heb jij er ervaring mee ? Ze stonden bij mij provider op laatste stabiele PHP ingesteld. Dan werd deze automatisch geïnstalleerd. Ik denk dat ik nu terug moet naar PHP 7.4

Ik heb de PHP foutmelding aangezet en krijg nu als i keen nieuw artikel wil aanmaken de volgende melding:

Fatal error: Array and string offset access syntax with curly braces is no longer supported in /customers/c/5/c/oldtimershuizen.nl/httpd.www/components/com_jce/editor/libraries/classes/browser.php on line 270

Groet,

Gijs
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
14 dec 2021 09:23 #23461 door Leen
het lijkt er op dat de JCE versie mogelijk verouderd is.(welke is er in gebruik)
ga naar administrator > Extensies: Updatesites zet daar even links boven aantal op all
vink dan alles aan door bovenste hokje aan te vingen en klik dan op knop opnieuw opbouwen.
Ga dan naar Extensies: Updaten klik op cache opschonen daar na klik je op vind update's
mogelijk kom er dan nieuwe jce versie naar boven (2.9.18)

lvda
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Gijs47
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 dec 2021 09:57 #23462 door Gijs47
@Leen#
Waar kan ik de huidige versie zien van JCE ?

Groet,

Gijs
Onderwerp is gesloten.
  • Gijs47
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 dec 2021 10:02 #23463 door Gijs47
Ik heb inmiddels een stap gezet waar ik huiverig voor was. Ik heb bij mijn provider de PHP versie teruggezet naar 7.4
En alles doet het weer !!!

Ook de Joomla update naar 3.10.4 uitgevoerd en ook dat is gelukt.
Ik krijg nu alleen bij Akeeba de waarschuwing dat ik een oude PHP gebruik en dat ik die moet updaten uiterlijk nov '22

Maar daar zal ik een apart item van maken

Bedankt voor het meedenken allemaal

Groet,

Gijs
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
14 dec 2021 10:39 #23464 door Leen
administrator > compnenten > >jce-editor >JCE - Controlepaneel

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Frank
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • joomla CMS
Meer
14 dec 2021 14:32 #23467 door Frank
Fijn dat je site weer operational is.
Ik had een te oude versie Joomla 3.5 voor upgraden naar 4.0 Heb dan 5 stappen nodig...
Als je nu verder kunt updaten EERST van Joomla 3.10 naar Joomla 4.0 en je zet daarna de PHP van 7.4 naar 8.0 en hij doet het weer (nog), dan is je probleem voor nov 2022 ook opgelost!
Joomla 4.0 werkt alleen maar met PHP8.0 dus alleen udaten naar 4.0 zonder php8.0 werkt waarschijnlijk niet.
Je hoeft bij je provider (inderdaad ook one.com) nergens bang voor te zijn want die maken automatisch back-ups, dus als het niet goed gaat zet je gewoon de versie van de dag daarvoor op de server.
Af en toe een back-up save van website EN database kan nooit kwaad...

Back-ups kun je vinden bij Configuratiescherm >> Bestanden & beveiliging >> Back-up & Herstel
Wel de juiste foutloze dag nemen, dus ik zou nog een dagje wachten.
Misschien is dan je volgende item ook niet meer nodig :-)
Groet en Prettige dag!!
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena