Melding: Ingevoerde site is niet geldig of offline

  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
03 mei 2022 06:35 #24107 door Meander
Wanneer ik een SEO check wil doen op sommige websites dan krijg ik vaak de melding "Ingevoerde site is niet geldig of offline".

Zojuist wilde ik een nieuwe sitemap maken op een generator site, en toen kreeg ik weer deze melding. Ik heb het met en zonder www geprobeerd.

De site staat gewoon online.

Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen?
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
03 mei 2022 08:58 #24108 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Melding: Ingevoerde site is niet geldig of offline

Wanneer ik een SEO check wil doen op sommige websites

Misschien wat specifieker zijn, welke SEO check, welke websites, dan kunnen mensen wat meer gedetailleerd kijken?

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
03 mei 2022 09:32 #24110 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Melding: Ingevoerde site is niet geldig of offline
Wanneer ik bijvoorbeeld mijn website wil checken op seositecheckup.com/analysis , en wanneer ik een sitemap wil maken op www.seosos.nl/xml-sitemap-generator .

Dit zijn voorbeelden, maar ik heb het op meerdere sites gehad die ik zo niet meer weet.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
03 mei 2022 13:35 #24111 door Fred
Hoi,

Het probleem is dat de site te langzaam laadt (server issue) of er is een firewall actief!
Dit resultaat komt terug


Reason: Is your page load time too high?

The Seobility bot has a connection timeout of 10 seconds, download timeout of 15 seconds and a maximum HTML download size of 5 MB. If your page exceeds one of this limits, it cannot be analysed.

Reason: Is the Seobility bot blocked by your firewall?

Rarely the Seobility bot is blocked by a firewall. Please ensure that the Seobility bot can access your site.

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
03 mei 2022 15:29 #24113 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Melding: Ingevoerde site is niet geldig of offline

Het probleem is dat de site te langzaam laadt (server issue) of er is een firewall actief!


Pfff! Lastig dit. Ben al weken bezig met die SEO, maar het kwartje wil nog steeds niet vallen.

Wanneer ik Lighthouse draai dan krijg ik o.a. dat juist de Google tags en analytics problemen veroorzaken [1]. Dat is toch raar?

Ook heb ik al vaker gelezen dat de tekst op mijn homepage te klein is om te lezen. Helaas zeggen ze er niet bij welke tekst dat dan is, want ik lees alles prima.

Dan nog dat de content te breed is voor de mobiel. Maar wanneer ik mijn site op de mobiel bekijk dan staat alles netjes 'vast', en kan ik niet heen en weer swipen ofzo.

Verder laadt er inderdaad een heleboel op de homepage alleen al [2], maar ik heb geen idee of dat überhaupt nodig is, en hoe ik dit kan vermijden, en/of veilig kan verwijderen. Het was een Pro template waar dus al een heleboel rotzooi op stond wat ik nooit ging gebruiken (weet niet of het dit is hoor), en ik heb er al een boel van opgeruimd maar de rest durf ik niet te verwijderen.

Voor de rest staat er ook haast niks op de homepage.


Of praat ik nu helemaal in het luchtledige en heeft dit alles er helemaal niet mee te maken? :/


Persoonlijk vind ik de rest van mijn score helemaal niet gek aangezien ik er de b*llen verstand van heb :(

Ik zoek mij rot naar alle fouten en problemen, en ik heb al veel opgelost door wat ik gevonden heb maar sommige dingen gaan mij helaas boven mijn pet.

Voor zover ik weet is er geen firewall geïnstalleerd op mijn site.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
04 mei 2022 09:23 #24117 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Melding: Ingevoerde site is niet geldig of offline
Dus ook geen Admin Tools waarmee je landen kan "blokkeren"?

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
04 mei 2022 11:38 #24118 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Melding: Ingevoerde site is niet geldig of offline
[quotePost id="24117"]Dus ook geen Admin Tools waarmee je landen kan "blokkeren"?[/quotePost]

Nee ook niet.
Discussie gesloten.
  • Jheroen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hallo
Meer
06 mei 2022 06:47 #24122 door Jheroen
Beantwoord door Jheroen in topic Melding: Ingevoerde site is niet geldig of offline
Het is zeker een probleem met de laadtijd, het duurde hier meer dan een halve minuut voordat er leven in kwam dat is echt niet goed.

Kijk daar eerst eens naar, zodra de site er is dan gaat het wel.

Joomlapartner , websites - maatwerk - migratie - design - onderhoud
Joomlahostingsupport , Joomla! SSD hosting -
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
06 mei 2022 16:57 #24123 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Melding: Ingevoerde site is niet geldig of offline
Ik heb net de stopwatch erbij gehad, en hier duurde het 5,5 seconde. Dat is wellicht alsnog teveel, maar een halve minuut heb ik eerlijk gezegd zelf nog nooit gehad, want dan waren er wel eerder alarmbellen af gegaan.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 mei 2022 04:52 #24146 door Gast
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena