HTTP ERROR 500

  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
04 aug 2022 10:19 #24400 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic HTTP ERROR 500
Ik lees (bij Akeeba) dat de oorzaak kan zijn dat bij het restoren via Akeeba zonder de oude bestanden eerst te verwijderen dit kan ontstaan.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
04 aug 2022 10:36 #24401 door Meander
Beantwoord door Meander in topic HTTP ERROR 500
Bedoel je die in de map waar ze in geplaatst worden Martijn? Of moet je dat in het component zelf doen?
Ik leeg wel ruim wel regelmatig de oude JPA bestanden via ftp op.
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
04 aug 2022 10:52 #24402 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic HTTP ERROR 500
Wat ik begrijp uit het verhaal bij Akeeba ( www.akeeba.com/support/site-restoration/...ation-not-found.html ) is, dat je de plek waar je een backup gaat restoren (vaak public_html) eerst leeg moet maken voordat je restored, anders blijven er restanten van oudere versies van Joomla staan die deze fout veroorzaken.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
04 aug 2022 11:04 #24403 door Meander
Beantwoord door Meander in topic HTTP ERROR 500

dat je de plek waar je een backup gaat restoren (vaak public_html) eerst leeg moet maken

Ah oke, maar daar heb ik ook mijn site en subdomeinen onder staan. Plus de map waar ik mijn JPA bestanden in op laat slaan. Omdat ik toen een melding kreeg dat de standaard Akeeba map niet veilig was, en dat ik een 'secret'map moest maken buiten de root van de site. (Zie inzet afbeelding).
Daar komen dus mijn backup bestanden in terecht, en die map maak ik wel regelmatig leeg.

De site zelf maak ik uiteraard wel altijd eerst leeg via ftp. En ik gebruik altijd een nieuwe database wanneer ik een Akeeba backup terug zet.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
05 aug 2022 12:38 #24410 door Meander
Beantwoord door Meander in topic HTTP ERROR 500
Hierbij nog even een terugkoppeling over de fout bij de backup restore voor het geval iemand dit tegenkomt:

Na 24 uur tevergeefs op Mijn Domein te hebben gewacht (bij navragen waar die bleef kon de backup toch niet meer door hun terug gezet worden, ook fijn dat ze het niet even melden, maar dat terzijde), heb ik toch maar weer een poging gedaan om mijn eigen laatste backup te laten restoren via kickstart.

Na nu toch eens wat aandachtiger gelezen te hebben staat er bij het eerste scherm van kickstart wanneer je iets naar benden scrolt "Execution time" of zoiets. Je hebt dan twee mogelijkheden: Minimum en maximum.
Ik ben helaas vergeten een screendump te maken en weet het zo niet meer uit mijn hoofd, maar daaronder staat welke waardes je in moet vullen wanneer je AJAX fouten krijgen bij het restoren.

De bovenste en de onderste, dus minimum en maximum moet je dan op 1 en 5 zetten. Ik weet alleen niet meer welke waar, maar dat staat er wel onder.

Het duurde wel veel langer voordat de bestanden uitgepakt waren, maar ik heb geen enkele AJAX error gehad, en toen de bestanden eenmaal waren uitgepakt was het een fluitje van een cent om de rest van de backup uit te voeren.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
05 aug 2022 14:31 #24411 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic HTTP ERROR 500
Misschien tijd voor een andere hosting!

Want als zij niet eens hun eigen backup kunnen terugzetten dan klopt er iets niet :(
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
05 aug 2022 14:47 #24413 door Meander
Beantwoord door Meander in topic HTTP ERROR 500
[quotePost id="24411"]Misschien tijd voor een andere hosting!

Want als zij niet eens hun eigen backup kunnen terugzetten dan klopt er iets niet :( [/quotePost]

Ze kunnen de backups tot 7 dagen terug zetten zeiden ze.
En ik had zelf al wel een backup terug gezet (je kunt dan kiezen uit verschillende data), maar die was blijkbaar te kort dag want op die dag/tijdstip was het kwaad blijkbaar al geschied en die werkte dus niet.
Eenmaal een backup terug gezet kun je dan niet meer kiezen voor eerdere.

Dus zij konden nog een backup voor mij terug zetten van 28 juli zeiden ze gistermiddag.
Maar toen ik vanmiddag vroeg wanneer dit dan gebeurde omdat mijn site nog steeds offline was zeiden ze dat ze te laat waren met terugzetten en dat het niet meer kon (ik neem aan wegens die max. 7 dagen dat ze bewaard worden).

Ik moet zeggen dat ik over het algemeen -uitzonderingen daargelaten- niet echt over Mijn Domein te klagen heb.

En hier kon ik ook eigenlijk niks van zeggen want het was waarschijnlijk mijn eigen domme schuld dat ik Joomla 4 wilde exploren. Ik dacht dat ik de handleiding goed gelezen had (Niet Installeren/Updaten!), en ik weet zeker dat ik ook niet op Updaten of installeren heb geklikt. Maar blijkbaar heb ik wel iets gedaan wat niet mocht, want nu is het allemaal weer goed. ;)
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena