Resultaat zoekopdracht omslachtig

  • gpehv
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • geschiedenis politiekorps eindhoven
Meer
17 aug 2022 14:59 #24447 door gpehv
Resultaat zoekopdracht omslachtig werd gestart door gpehv
Op mijn website gemeentepolitieeindhoven.nl staat in het hoofdmenu "ZOEKEN IN DE SITE"
Als een bezoeker daarin (bijvoorbeeld) een naam invult verschijnen alle menuonderdelen waarin de betreffende naam voorkomt. (Ik noem als voorbeeld de naam Koelen)
Vervolgens moet de bezoeker ieder menuonderdeel (dat uit meerdere pagina's bestaat) zelf doorbladeren om de betreffende naam te vinden.
Dat is erg omslachtig waardoor waarschijnlijk menigeen afhaakt.
Is het in Joomla mogelijk om direct naar de gezochte naam (zoekopdracht) te gaan en zo ja hoe zou ik dat dan moeten doen
Overigens ben ik niet echt een deskundige op dit gebied maar misschien is er iemand die me kan helpen. waarvoor ik bijvoorbaat dank zeg.
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
17 aug 2022 15:53 #24448 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Resultaat zoekopdracht omslachtig
Hoi,
In Joomla! zijn er 2 zoek componenten, te weten;

- Zoeken
- Slim zoeken

Welk zoekcomponent is in gebruik?
Probeer beide eens en ervaar zelf wat het meest passend is.

groet,

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • gpehv
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • geschiedenis politiekorps eindhoven
Meer
17 aug 2022 17:10 #24449 door gpehv
Beantwoord door gpehv in topic Resultaat zoekopdracht omslachtig
Dag Fred,
Dank je wel voor de zeer snelle reactie.
Ik heb geen idee welke ik gebruik.
Als je op de zoekfunctie in het hoofdmernu klikt krijg je de mogelijkheid te zien zoals ik die als screenshot heb bijgevoegd.
Ik denk dat dit de 'gewone' zoekfunctie is en niet de slimme.
Zoals gezegd ben ik niet echt vaardig in die dingen.
Ik heb inmiddels opgezocht op de community 'zoekmodule aanmaken'
Ik weet niet of me het lukt om dit op mijn site te krijgen. Ik neem aan dat ik dan de bestaande mogelijkheid die op de site staat moet verwojderen uit het hoofdmenu. Of heb ik dat mis?

Ik ga het proberen en als het niet lukt kom ik er op terug.
Nogmaals zeer bedankt.
Groet
Peter


PS:
Ik heb inmiddels alles gedaan zoals in de uitleg is omschreven. De zoekfunctie staat nu inderdaad rechtsboven op de site maar het indexeren lukt niet. Ik krijg telkens de melding zoals in op he 2e screenshot in de bijlage
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • gpehv
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • geschiedenis politiekorps eindhoven
Meer
17 aug 2022 18:58 #24450 door gpehv
Beantwoord door gpehv in topic Resultaat zoekopdracht omslachtig
Dag Fred,
Ik heb de functie nu wel werkend gekregen maar toch werkt het niet zoals verwacht.
Als ik bijvoorbeeld Jaeger ingeef kom ik op enkele pagina's waarin die voor komt maar niet op de belangrijkste.
Geef ik Dijkmans in dan komt die niet als resultaat naar voren terwijl die toch op de pagina van de parkeerpolitie voor komt. Zo zijn er meer voorbeelden.
Ik weet overigens niet of dat zo in te richten is dat dit wel mogelijk is.

Groet
Peter
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena