Hoe gebruik ik Joomla 4 CMS om een online Boek te publiceren?

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
23 aug 2022 07:53 #24478 door Gast
Hallo,

Ik ben nieuw in deze Joomla-wereld en ik heb de volgende vragen over de kracht van Joomla!4:
Zou Joomla CMS zodanig opgetuigd kunnen worden dat het voldoet aan de volgende mogelijkheden?
a) Boek: Ik overweeg Joomla te gaan gebruiken om erin een online boek te schrijven en publiceren.
b) Forums: Lezers zouden commentaar kunnen leveren op bepaalde bladzijden (Articles), bijvoorbeeld via een Forum-omgeving per hoofdstuk.
c) Pagina-varianten: Lezers zouden kunnen stemmen op welke tekst-variant zij het beste vinden.
d) Bij vervelende Trolls zou de Forum moderator Shadow-banning moeten kunnen aanzetten.
e) Welke forum-extensie (JED) raad je me aan die deze mogelijkheden ingebouwd heeft?
f) (sub)Categorieën: Het boek zal bestaan uit Thema's met meerdere Secties, waarin meerdere Hoofdstukken staan die vele (web)Pagina's (Articles) bevatten.
Dus een hiërarchische subcategorie-structuur dat ik moet koppelen aan gelaagde (sub)menu's: Thema/Sectie/Hoofdstuk/Pagina.
g) (sub)Menu's: hiervoor zou ik handmatig vele hiërarchische (sub)Menu's moeten aanmaken die overeenkomen met de gelaagde niveaus in de (sub-sub)categorieën.
h) Welke Menu-extensie (JED) kan het proces van vele (sub)menu's creëren en koppelen aan categorieën automatiseren?

Alvast bedankt voor je antwoord,
Sthop
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
23 aug 2022 16:59 #24479 door Fred
Zou Joomla CMS zodanig opgetuigd kunnen worden dat het voldoet aan de volgende mogelijkheden?
a) Boek: Ik overweeg Joomla te gaan gebruiken om erin een online boek te schrijven en publiceren.
Ja, dat kan!

b) Forums: Lezers zouden commentaar kunnen leveren op bepaalde bladzijden (Articles), bijvoorbeeld via een Forum-omgeving per hoofdstuk.
Ja, dat kan mits je het zodanig publiceert dat met op een pagina, of hoofdstuk kan reageren

c) Pagina-varianten: Lezers zouden kunnen stemmen op welke tekst-variant zij het beste vinden.
Ook dit kan, mits je eea zo opzet dat men mbt een bepaalde tekst variant op een desbetreffende pagina kan stemmen, bv. middels een poll oid.

d) Bij vervelende Trolls zou de Forum moderator Shadow-banning moeten kunnen aanzetten.
Als er een forum moderator moet komen dan zal je dit zelf moeten zijn op je eigen website en zal je op je website een forum moeten installeren, dit is mogelijk.


e) Welke forum-extensie (JED) raad je me aan die deze mogelijkheden ingebouwd heeft?
Kunena, zie: extensions.joomla.org/extension/kunena/


f) (sub)Categorieën: Het boek zal bestaan uit Thema's met meerdere Secties, waarin meerdere Hoofdstukken staan die vele (web)Pagina's (Articles) bevatten.
Dus een hiërarchische subcategorie-structuur dat ik moet koppelen aan gelaagde (sub)menu's: Thema/Sectie/Hoofdstuk/Pagina.
Je kan de categorien nesten zoals je wenst dus dat is geen probleem


g) (sub)Menu's: hiervoor zou ik handmatig vele hiërarchische (sub)Menu's moeten aanmaken die overeenkomen met de gelaagde niveaus in de (sub-sub)categorieën.
Dat kan , geen probleem


h) Welke Menu-extensie (JED) kan het proces van vele (sub)menu's creëren en koppelen aan categorieën automatiseren?
Hiervoor is geen aparte extensie nodig dit is standaard in Joomla! aanwezig.

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
23 aug 2022 19:04 #24480 door Gast
Hallo Fred,

Bedankt voor jouw antwoord over forum-extensie Kunena.
Mijn vraag 'h)' sloeg op het automatiseren van Menu-Categorie koppelingen. Op welke manier is Automatiseren mogelijk?

Groet, Rolf
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
24 aug 2022 03:28 #24481 door Fred
Mijn vraag 'h)' sloeg op het automatiseren van Menu-Categorie koppelingen. Op welke manier is Automatiseren mogelijk?
Leg even uit wat je bedoelt met "Menu-Categorie-koppelingen" en het automatiseren hiervan wat bedoel je dan.
Je kan middels een menu-item een bepaalde categorie van artikelen laten zien. Automatiseren is hiervoor niet nodig. Je kan wel voor de artikelen instellen dat deze een bepaalde categorie worden opgeslagen.
Graag dit wat je aangeeft even goed verduidelijken.


Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena