Foutmelding over php versie

  • Marianne
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • zoekend naar oplossingen
Meer
04 dec 2023 09:52 #25826 door Marianne
Foutmelding over php versie werd gestart door Marianne
ik krijg een rode melding over de php-versie.
Joomla 4.4.0
bij de hosting is de php-versie ingesteld op 8.2, binnen de systeeminformatie van Joomla wordt 8.0.30 aangegeven waardoor de foutmelding telkens opnieuw verschijnt in het controlepaneel.
hoe kan ik dat aanpassen in Joomla zelf?
ik vermoed dat de foutmelding vanuit Joomla gegenereerd wordt op basis van wat in de systeeminformatie staat.
ik heb 2 screenshots toegevoegd maar zie niet of ze geüpload zijn.

de tekst die in een rood kader verschijnt is de volgende:

We hebben gedetecteerd dat de server gebruik maakt van PHP 8.0.30 welke verouderd is en niet langer officiële beveiligingsupdates van de ontwikkelaars ontvangt. Het Joomla! Project raadt aan de site naar PHP 8.1 of hoger te upgraden welke tenminste tot 25-11-2024 beveiligingsupdates zal ontvangen.

Vraag de hoster om PHP 8.1 of een latere versie de standaardversie voor de site te maken. Schakel, als de host al PHP 8.1 klaar heeft, PHP 8.1 in de hoofdmap van de site en de 'administrator' map in – meestal kan dat zelf door middel van een hulpmiddel in het hosting controlepaneel, maar het is het best om, indien onzeker, het de hoster te vragen.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 dec 2023 11:10 #25827 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Foutmelding over php versie
Vermoed dat er boven je rootmap een .htaccess staat die de oude PHP versie forceert. In Joomla zelf kan je dit niet aanpassen.
Discussie gesloten.
  • Marianne
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • zoekend naar oplossingen
Meer
04 dec 2023 12:28 #25828 door Marianne
Beantwoord door Marianne in topic Foutmelding over php versie
Ik had verkeerd voor dat ik op de server de php-versie al had bijgesteld.
schaamrood.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena