- Ontvangen bedankjes 0
Links bij artikelen
- tvoeten
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Tom Voeten
Minder
Meer
30 dec 2024 01:21 #26262
door tvoeten
Links bij artikelen werd gestart door tvoeten
Bij artikelen kun je op tabblad 'images and links' drie links toevoegen (Link A, Link B, Link C). We gebruiken dit om bronnen bij artikelen toe te voegen. Het aantal bronnen kan variëren van één tot enkele tientallen, maar drie is vaak te weinig. Ik vraag mij af waarom voor het aantal drie is gekozen, dat aantal lijkt mij redelijk willekeurig. Het zou handiger zijn om links via een aparte tabel te koppelen zodat er geen beperking is in aantallen.
Wie heeft hiervoor een oplossing?
Wie heeft hiervoor een oplossing?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
30 dec 2024 11:13 - 30 dec 2024 11:21 #26263
door Hans Kuijpers
Beantwoord door Hans Kuijpers in topic Links bij artikelen
de reden voor de keuze van drie lijkt me irrelevant voor de eigenlijke vraag. (url a e.d. zijn toegevoegd in december 2011 middels commit
github.com/joomla/joomla-cms/commit/038d...ebb9acdefc13bb06efdf
)
Om een lijst van bronnen toe te voegen aan een artikel en de lijst is groter dan drie, dan is het handiger om een Custom Field aan te maken van het type repeatable.
Dan kun je er meerdere toevoegen en via de configuratie van de custom field kun je aangeven dat deze na het artikel getoond moeten worden, net zoals je dat ook kunt doen met de drie urls.
Om een lijst van bronnen toe te voegen aan een artikel en de lijst is groter dan drie, dan is het handiger om een Custom Field aan te maken van het type repeatable.
Dan kun je er meerdere toevoegen en via de configuratie van de custom field kun je aangeven dat deze na het artikel getoond moeten worden, net zoals je dat ook kunt doen met de drie urls.
Laatst bewerkt 30 dec 2024 11:21 door Hans Kuijpers.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.