Menu van oude naar nieuwe database verhuisd; hoe nu verder?

  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Lees meer
28 mrt 2016 11:09 #3044 door Meander
Ik heb voor iemand anders een menu met ruim 600 menu-items verhuisd van de oude naar de nieuwe database.

Tot zover is het mij gelukt (denk ik, want ik zie wel alle menu-items staan wanneer ik het aanklik), maar hoe krijg ik nu deze menu's werkend in de nieuwe site?

Ik heb er niet zoveel verstand van, en durf niet teveel zelf uit te proberen in die database.

De rood omcirkelde menu's zijn die van de oude site.


.
Discussie gesloten.
  • n9iels
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
28 mrt 2016 11:09 #3045 door n9iels
Wat is het doel van het verplaatsen van de menu items? Als je een website wilt migreren van bijvoorbeeld Joomla! 2.5 naar 3.x zou ik een extensie gebruiken. Zelf zeer goede ervaringen met SPupgrade: extensions.joomla.org/extension/sp-upgrade

Wat je nu zo te zien hebt gedaan is de database tabellen van de ene database naar de andere verplaatst. De prefix van de tabellen (het stuk voor de naam) is nu nog fout. Deze zou je dus moeten veranderen naar de goede prefix. Echter.....

Vraag ik mij af of het dan allemaal goed werkt. In elke menu item staat namelijk een referentie waar deze heen moet. Er kan bijvoorbeeld dit staan:
Code:
index.php?option=com_content&view=article&id=1
En als het artikel met het id 1 niet bestaat op de website, dan werkt het menu uiteraard niet meer...
Discussie gesloten.
  • n9iels
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
28 mrt 2016 11:09 #3046 door n9iels
Ik doel op de prefix van de tabellen. Je hebt bijvoorbeeld de tabelnaam ow3jm_menu. De prefix van deze tabel is ow3jm_. Alle tabellen van je website moeten dezelfde prefix hebben. Je zult dus even moeten kijken welke prefix de andere tabellen hebben, en de prefix van de tabellen aanpassen.

Dat is niks anders dan in PhpMyAdmin de naam van de tabel aanpassen :)
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena