Dynamisch iFrame

• Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
18 feb 2016 10:22 #3428 door Gast
Dynamisch iFrame werd gestart door Gast
Hoi!

Ik loop tegen een probleempje op. Ik wil een dynamisch iframe maken, maar kan op geen enkele (zowel Engelstalig/Nederlandstalige) site de juiste manier vinden. Dit is op dit moment de code die ik probeer, maar nog zonder succes:
Code:
<script type="text/javascript"> function resizeIframe(iframe) { iframe.height = iframe.contentWindow.document.body.scrollHeight + "200px"; } </script> <iframe id="idIframe" onload="resizeIframe(this)" src="https://erasmusrim.eu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_4UiGzerd8byt1cx" frameborder="0px" width="100%" style="min-width:750px;"></iframe>

De website waar het over gaat is: maakeencocktail.nl/cocktail-engine

De website moet dus een externe vragenlijst opladen vanuit Qualtrics en daar vervolgens een dynamische hoogte aan geven, zodat alle vragen zichtbaar blijven en er geen scrollbalk ontstaat..

iFrame is geen noodzakelijkheid, als iemand een andere werkende oplossing heeft ben ik ook al uit de brand!
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
18 feb 2016 10:22 #3429 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Dynamisch iFrame
Een dynamisch frame is niet mogelijk je zal echt een hoogte moeten ingeven. Wat je natuurlijk wel kan doen is met @media (min-width: 768px) (en dergelijke) verschillende hoogtes aangeven in je css.
Discussie gesloten.
  • renem
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
18 feb 2016 10:22 #3430 door renem
Beantwoord door renem in topic Dynamisch iFrame
Blijft misschien wel buggy maar met javascript kan je natuurlijk wel de iframe hoogte meten:

www.sitemasters.be/forum/11/22925/HTML_&...ogte_van_iframe_auto

www.dutchcms.nl/webdesign/weblog/javascripttips
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
18 feb 2016 10:22 #3431 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Dynamisch iFrame
Ik heb in een grijs verleden ook veel problemen ervaren met het dynamisch maken van (de hoogte van) iframes. Allerlei codes en voornamelijk javascripting geprobeerd, zowel op lokale server als inladen vanaf een andere server. Het werkte nooit 100% (voornamelijk crossbrowser)
Firefox ging vrijwel altijd goed, Internet Explorer toonde geen scrollbalken (of juist dubbele verticale scroll balken), Safari geen content, Chrome dan weer prima.

Intussen zijn we 4 jaar verder, maar ik heb zo'n vermoeden dat er nog steeds geen goed werkende oplossing is
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena