Juistheid advertentie weergaves

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
18 feb 2016 18:57 #3443 door
Hallo allen,

Voor een vereniging heb ik een website in beheer gekregen, waar er sponsorpakketten verkocht worden:
- op basis van x weergaves
- op basis van x clicks

So far so good. Nu zit ik alleen de statistieken van afgelopen 3 jaar te bekijken. En Joomla geeft aan dat er enkele advertenties ruim 1 miljoen keer zijn weergegeven.

Als ik echter de Google Analytics bekijk over diezelfde periode, dan heeft de site ongeveer 500.000 paginaweergaven gehad en de advertenties worden 'at random' getoond, dus niet iedere advertentie komt op iedere paginaweergave terug.

Wat is betrouwbaar in deze? Joomla of Google Analytics? Linksom of rechtsom, er klopt iets niet en qua sponsorpakketten wil ik dit helder hebben.

Bedankt! ::thumbsup::
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
18 feb 2016 18:57 #3444 door
Beantwoord door in topic Juistheid advertentie weergaves
Wilde gok; Google telt alleen de unieke bezoeker en Joomla de weergave van de pagina. Dus van Google mag je drie keer terug gaan naar de pagina met die advertentie maar dat word nog steeds als 1 keer geteld terwijl Joomla iedere weergave als een nieuwe ziet.
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
18 feb 2016 18:57 #3445 door
Beantwoord door in topic Juistheid advertentie weergaves
Dat was ook mijn eerste gedachte, echter omschrijft GA een paginaweergave als:
'Paginaweergaven is het totale aantal bekeken pagina's. Herhaalde weergaven van één pagina tellen ook mee.'
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena