- Ontvangen bedankjes 0
Wijzigen fontsize en type in titel van pagina
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
14 feb 2016 10:43 #3512
door
Wijzigen fontsize en type in titel van pagina werd gestart door
Struikelend en vallend ga ik verder met mijn 'mastering of Joomla 3.4.*)'. Het volgende: op basis van het template Protostar ben ik (nog niet op de helft) naar het eerste probeersel op
www.edutour.nl
.
Probleem is dat ik de titel van deze pagina veel te groot vind weer gegeven en wil hem dus verkleinen en eventueel een ander font geven. Een eenvoudige handeling zou je zo zeggen, maar, na een hele middag zonder resultaat, niet voor mij: dus hoe doe ik dat?
Ook wil ik het woord 'Edutour' onder de titel graag weg hebben. Wederom: hoe?
Ondertussen ga ik de volgende stap proberen te zetten: een illustraite er op zetten en daarom heen wat 'wit ruimte' maken.
Alvast erg bedankt voor de suggesties. Ik hoop niet dat ik 'flames' krijg, want doorzoeken van het forum (en vele andere Joomla-sites) heeft me niet geholpen.
Probleem is dat ik de titel van deze pagina veel te groot vind weer gegeven en wil hem dus verkleinen en eventueel een ander font geven. Een eenvoudige handeling zou je zo zeggen, maar, na een hele middag zonder resultaat, niet voor mij: dus hoe doe ik dat?
Ook wil ik het woord 'Edutour' onder de titel graag weg hebben. Wederom: hoe?
Ondertussen ga ik de volgende stap proberen te zetten: een illustraite er op zetten en daarom heen wat 'wit ruimte' maken.
Alvast erg bedankt voor de suggesties. Ik hoop niet dat ik 'flames' krijg, want doorzoeken van het forum (en vele andere Joomla-sites) heeft me niet geholpen.
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
14 feb 2016 10:43 #3513
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Wijzigen fontsize en type in titel van pagina
Lettergrootte Titel aanpassen:
Pas in je template.css van protostar de volgende fontsize aan (regel 6991:
Alleen ben je het weer kwijt als er een update komt.
Beter is een custom css aan te maken waarin je de aangepaste css zet. Zie hiervoor onderstaande link voor handleiding:
bj.zemplate.com/protostar-responsive-tem...e-protostar-template
Bericht toegevoegd op 14 februari 2016 om 12:03
Vorige bericht was op 14 februari 2016 om 12:01
Tekst Edutour verwijderen:
In je menu item staat bij de instellingen pagina kop weergeven aan. Als je die uitzet ben je de tekst kwijt.
Pas in je template.css van protostar de volgende fontsize aan (regel 6991:
Code:
.site-title {
font-size: 40px;
font-weight: bold;
line-height: 48px;
}
Alleen ben je het weer kwijt als er een update komt.
Beter is een custom css aan te maken waarin je de aangepaste css zet. Zie hiervoor onderstaande link voor handleiding:
bj.zemplate.com/protostar-responsive-tem...e-protostar-template
Bericht toegevoegd op 14 februari 2016 om 12:03
Vorige bericht was op 14 februari 2016 om 12:01
Tekst Edutour verwijderen:
In je menu item staat bij de instellingen pagina kop weergeven aan. Als je die uitzet ben je de tekst kwijt.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
14 feb 2016 10:43 #3514
door
Beantwoord door in topic Wijzigen fontsize en type in titel van pagina
T.a.v. "Tekst Edutour Verwijderen": Hoe kom ik daar? Ik kan de door jou opgegeven plaats niet vinden onder MENU?
Menu's geeft me 2 opties: Bekeren en Main Menu. Beide mogelijkhedenm geven nergens de optie 'instellingen kop weergeven'. Dus nogmaals je hulp!
Menu's geeft me 2 opties: Bekeren en Main Menu. Beide mogelijkhedenm geven nergens de optie 'instellingen kop weergeven'. Dus nogmaals je hulp!
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
14 feb 2016 10:43 #3515
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Wijzigen fontsize en type in titel van pagina
Hoi Magielsr, suvel heeft gelijk met een custom.css. Maar in het geval van Protostar, binnenkort komt Joomla 3.5 uit en bij Protostar is het dan mogelijk om aanpassingen in de CSS via het bestand user.css te kunnen laden. Qua naamgeving kon custom namelijk een probleem opleveren als TinyMCE als editor gebruikt wordt.
Voor de technische geschiedenis van deze nieuwe mogelijkheid: github.com/joomla/joomla-cms/pull/4211
Voor de technische geschiedenis van deze nieuwe mogelijkheid: github.com/joomla/joomla-cms/pull/4211
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
14 feb 2016 10:43 #3516
door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Wijzigen fontsize en type in titel van pagina
Ja, maar dan mis je wel updates van je template.
Vandaar dat men gekozen heeft om een user.css te gaan gebruiken en zo de CSS-aanpassingen in ieder geval beheersbaarder te maken.
Vandaar dat men gekozen heeft om een user.css te gaan gebruiken en zo de CSS-aanpassingen in ieder geval beheersbaarder te maken.
Discussie gesloten.