Kolom of Tabel zweeft

  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 jan 2016 07:14 #3703 door Gast
Kolom of Tabel zweeft werd gestart door Gast
Hallo Allen,

voor een prijsoverzicht heb ik kolommen of tabellen zoals je wilt geplaatst in een origineel tekst document en probeer dat op een Joomla pagina te plaatsen.

Het geheel ziet er zweverig uit, het is niet 'horizontaal'.

ik heb het geprobeerd door kolommen nieuw in Joomla op te zetten, zelfde resultaat.

Suggesties?

Hier is de link

heteigenetiket.nl/index.php/wijnen-opties-en-prijzen

Hartelijk dank bij voorbaat.
Rob
Discussie gesloten.
  • renem
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 jan 2016 07:14 #3704 door renem
Beantwoord door renem in topic Kolom of Tabel zweeft
I.i.g geen spaties gebruiken om uit te lijnen. Verder zou je de zaken in de kolommen moeten uitlijnen. Zoals het aantal die td zou je rechts moeten uitlijnen.
Discussie gesloten.
  • RVdwdb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Lees meer
19 jan 2016 07:14 #3705 door RVdwdb
Beantwoord door RVdwdb in topic Kolom of Tabel zweeft
Blijkbaar heb je de tabel uit Word (of excel) geplakt en inderdaad onnodige spaties gebruikt.
Joomla en Word gaan niet goed samen, daarmee wordt onnodige code meegenomen die doen wat jij juist niet wilt. Houdt ook rekening met het lettertype.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 jan 2016 07:14 #3706 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Kolom of Tabel zweeft
Ik ben met de aanwijzing van renem begonnen en de andere meegenomen.

Hartelijk dank daarvoor. Ik ga de tabel nog wat verder uitlijnen.

Niet responsive valt me idd op via mijn smartphone - hoe kan ik dat nog regelen ?

Groet en bedankt
Rob
Discussie gesloten.
  • RVdwdb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Lees meer
19 jan 2016 07:14 #3707 door RVdwdb
Beantwoord door RVdwdb in topic Kolom of Tabel zweeft
Je maakt in je tabel nu gebruik van vaste breedtes in px. Maak hier % van.
Nog beter is om de tabel om te zetten in div's en met classes te stylen via je css
meer info
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Lees meer
19 jan 2016 07:14 #3708 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Kolom of Tabel zweeft
Kijk een bekend probleem waar ik ook tegenaan ben gelopen. Ik gebruik zelf geen tabellen meer, maar div's en classes. Nu zul je zeggen, dan moet ik alle td omzetten in div? Nee, gelukkig niet, kijk eens op deze site www.html-cleaner.com/ er zitten dan zelfs classes en divs in die te stylen zijn.

succes,
Patrick
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 jan 2016 07:14 #3709 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Kolom of Tabel zweeft
RVdwdb en Patrick,

bedankt voor jullie opmerkingen. RVdwdb - die link onder 'info' werkt niet kun je me die nog een keer geven svp.

Ik ben (nog) onvoldoende thuis in css echter ga me hier wel even in verdiepen want Patrick die pagina ziet er interessant uit.

css is een volkomen nieuw terrein voor mij, is er een andere methode om dit te bereiken?

adje het responsive krijgen van de pagina zou m.i. automatisch gaan on Protostar maar door mijn opzet van de tabel wellicht niet, is dat zo of is er een manier om het toch responsive te krijgen?

Rob
Discussie gesloten.
  • RVdwdb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Lees meer
19 jan 2016 07:14 #3710 door RVdwdb
Beantwoord door RVdwdb in topic Kolom of Tabel zweeft
de juiste link .
Zoals ik al aangaf 'dwing' jij de tabel in vaste breedtes. Dat gebeurt ook dus op kleine mobiele apparatuur. Als je de vaste waarden (xx px) omzet in xx% zal de tabel die breedte dus ook procentueel overnemen. Houdt evenwel dan wel rekening mee dat de tekst in een cel afgebroken kan worden en verdeeld wordt meerdere regels.
De optie die pjasmits meegaf heb ik nog niet geprobeerd, maar zou ook een goede optie zijn.
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Lees meer
19 jan 2016 07:14 #3711 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Kolom of Tabel zweeft
Hallo Robnieuw,

Als ik naar de code kijk dan vrees ik dat je de teksten rechtstreeks uit word plakt in joomla. Hierdoor wordt de code een rommeltje en ontstaat het probleem wat jij schetst. Heb jij JCE-editor geinstalleerd in jouw joomla?

Als de tabel responsive moet zijn, moet de width 100% zijn en niet een vaste waarde.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 jan 2016 07:14 #3712 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Kolom of Tabel zweeft
RVdwdb bedankt voor de link

Patrick, ja ik gebruik de JCE-editor.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena