banner

  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
22 jan 2016 11:18 #3761 door Gast
banner werd gestart door Gast
Hallo,
als amateur website bouwer zit ik met een probleem.
Ik heb een site die nog werkt onder 1.5 versie en ben deze aan het maken zodat deze onder de laatste versie marcheert.

Ik had op mijn site een teller van Belstat die mijn statistieken van mijn site bijhield. Ik moest een code plakken. Na lang zoeken weet ik weer hoe ik dit gedaan had. Ik dat bij mijn vorige site een module onder mijn knoppen geplaatst namelijk de module banner. Daar had ik mijn code in geplakt en zo had ik deze onder mijn knoppen staan.
Omdat ik met mijn teller verder wil in mijn nieuwe site wil zoek ik een oplossing hoe ik deze best in mijn site kan verwerken. Want ik zie dat de module banner niet meer in de laatste versie van joomla staat.

Iemand een tip zodat ik mijn teller weer terug kan krijgen zoals het was.

Alvast bedankt.
Discussie gesloten.
  • RVdwdb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Lees meer
22 jan 2016 11:18 #3762 door RVdwdb
Beantwoord door RVdwdb in topic banner
Maak gebruik van het aangepast html-module.
Vergewis je er wel van dat je code kunt/mag plaatsen. Maak daarbij gebruik van de jce-editor en zorg dat bij je (default)profiel van jce javascript/html is toegestaan.
maak anders gebruik van sourcerer van nonumber
Plaats de html module vervolgens op de door jouw gewenste positie.
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
22 jan 2016 11:18 #3763 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic banner
Ter verduidelijking, je moet een module-positie kiezen die in je nieuwe template te gebruiken is.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
22 jan 2016 11:18 #3764 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic banner
Ik zou sowieso deze niet in de index.php zetten want die kan bij een upgrade overschreven worden en dan is je teller weg. Updaten doe je toch als ze beschikbaar zijn?
De logica van Joomla is om zo'n teller in een module te zetten, in jouw geval een custom HTML module (ik weet even niet zo 1-2-3 of dit in het nederlands ook zo heet). Deze module kan je daarna op een gewenste modulepositie laten verschijnen en ook kiezen op welke pagina's hij moet staan.

Van oorsprong stonden ze alleen op de homepage zover ik het me kan herinneren omdat ze alleen maar hits noteren. Dus als je ze over je hele website laat zien gaan je hits niet meer kloppen met de werkelijkheid.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
22 jan 2016 11:18 #3765 door Gast
Beantwoord door Gast in topic banner
Met de module aangepaste html is het gelukt maar nu staat deze helemaal links uitgelijnd. Hoe kan ik deze module nu krijgen dat deze mooi in het midden staat?
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
22 jan 2016 11:18 #3766 door Gast
Beantwoord door Gast in topic banner
zie bijlage
Discussie gesloten.
  • RVdwdb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Lees meer
22 jan 2016 11:18 #3767 door RVdwdb
Beantwoord door RVdwdb in topic banner
Door te centreren!
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
22 jan 2016 11:18 #3768 door Gast
Beantwoord door Gast in topic banner
even de kluts kwijt: hoe centreer ik de module en doe ik dit in mijn index.php van mijn template?

bedankt
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
22 jan 2016 11:18 #3769 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic banner
Door de juiste modulepositie te kiezen, dus de zelfde als het hoofdmenu.
Bij Joomla is het vrijwel nooit nodig om de index.php aan te passen, kom je van een HTML website af?

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • RVdwdb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Lees meer
22 jan 2016 11:18 #3770 door RVdwdb
Beantwoord door RVdwdb in topic banner
open de desbetreffende module. Sorteer je code en druk op het centreer symbool van je teksteditor.
Sla het bestand op.
Of geef anders je url even door.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena