Hier wordt door het JoomlaCommunity-team mededelingen geplaatst m.b.t. updates en veiligheid.

26 op 27 juli vele Joomla sites gehackt

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
28 jul 2015 19:12 #6448 door Gast
In de nacht van 26 op 27 juli 2015 zijn vele Joomla en ook Wordpress websites gehackt door een groep personen met een minimaal sociaal leven welke zich verenigd hebben met de naam SecurityCrewz.

Deze mensen hebben vele Nederlandse maar nog veel meer Buitenlandse website lam gemaakt en voorzien met afbeeldingen en verschillende teksten. Sommige met een Irakese vlag op de achtergrond.



Onbekend is nog hoe zij precies zijn binnengekomen, er zijn ook Joomla websites gehackt die voorzien zijn van alle updates en die helemaal bij zijn.

Deze website geeft een overzicht met alle (Nederlandse) websites die slachtoffer zijn geworden. www.zone-h.org/archive/notifier=SecurityCrewz/page=11 Ik was benieuwd of er jullie ook slachtoffer zijn geworden en/of jullie misschien weten hoe zij binnen gekomen zijn?
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
28 jul 2015 19:12 #6449 door Gast
Beantwoord door Gast in topic 26 op 27 juli vele Joomla sites gehackt

er zijn ook Joomla websites gehackt die voorzien zijn van alle updates en die helemaal bij zijn

Hoe heb je dat kunnen vaststellen?
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
28 jul 2015 19:12 #6450 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic 26 op 27 juli vele Joomla sites gehackt
Had je dit toevallig net in de Facebook Joomla groep geplaatst? ;)
Ik ben zelf nog geen website tegengekomen en mijn eigen sites zijn niet gedefaced. Geef je het door als je er achter komt hoe deze hack plaats heeft gevonden?

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
28 jul 2015 19:12 #6451 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic 26 op 27 juli vele Joomla sites gehackt
Dus als ik het een beetje goed begrijp ligt het probleem niet direct bij het gebruikte CMS maar in de hostingomgeving?

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • renem
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • MulderMedia.nl
Meer
28 jul 2015 19:12 #6452 door renem
Beantwoord door renem in topic 26 op 27 juli vele Joomla sites gehackt
JCE 2.4.2 oftewel allemaal up-to-date<< ik mag hopen dat je 2.5.2 bedoeld?

MulderMedia.nl Onweerstaanbare websites, overtuigende inhoud!
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
28 jul 2015 19:12 #6453 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic 26 op 27 juli vele Joomla sites gehackt
Dan is die groep dus naar verschillende kwetsbaarheden in verschillende CMS-en aan het zoeken want ik zag ook Wordpress sites in die lijst staan. Al leken die twee die ik even bekeek niet meer gehackt.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena