Hier wordt door het JoomlaCommunity-team mededelingen geplaatst m.b.t. updates en veiligheid.

Faq 3.4.0

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
26 feb 2015 20:27 #8667 door Gast
Faq 3.4.0 werd gestart door Gast
In dit topic worden veel gestelde vragen of problemen gemeld voor versie 3.4.0 Lees dit topic goed door alvorens met het updaten te beginnen.

Zoals bij iedere release is er een FAQ pagina te bezoeken op docs.joomla.org met info:
docs.joomla.org/Category:Version_3.4.0_FAQ

Lees het volledige nieuwsbericht over de vrijgave van Joomla 3.4.0 hier:
www.joomlacommunity.eu/nieuws/joomla-ver...-34-vrijgegeven.html

PHP versie 5.3.10 vereist vanaf Joomla 3.3.0
Controleer eerst of de server waarop je deze versie installeert, of waarnaar je wilt updaten over PHP 5.3.10 beschikt. Zo ja, dan kun je updaten naar Joomla 3.4.0.

Installeren vanaf web tijdelijk uitgeschakeld
Deze functie is tijdelijk uitgeschakeld. Wegens de vernieuwing van de Joomla Extension Directory werkt de functie op dit moment niet naar behoren. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing en verwacht wordt dat het vanaf de volgende onderhoudsversie weer zal werken.

Joomla geeft geen update aan
Ga eerst naar Componenten -> Joomla Update en klik daar op Cache opschonen.
In de meeste gevallen zal Joomla daarna normaal aangeven dat er een update beschikbaar is.

Wanneer je naar Joomla 3.4.0 wilt updaten zul je in de opties van Joomla!Update component de updateserver op korte termijn ondersteuning moeten instellen.
In de nieuwe 3.4.0 versie is dit gewijzigd en zul je in de meeste gevallen het updatekanaal op standaard willen instellen.
Let op Update eerst naar Joomla 3.2.7 wanneer de versie die je wilt updaten ouder is dan Joomla 3.2.2. Oudere versies kunnen namelijk niet de PHP versie controleren.

Maak altijd een back-up voordat je begint met updaten!
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
26 feb 2015 20:27 #8668 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Faq 3.4.0
Aanvulling:
Voor de J2.5 migratie als er geen update wordt getoond dan in Extensiebeheer->Updaten de knop Cache opschonen op de taakbalk gebruiken. In dat geval dient de updateserver natuurlijk wel op lange termijn te staan.
Discussie gesloten.
  • Wim
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
26 feb 2015 20:27 #8669 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Faq 3.4.0
Heb hier een vrij nieuwe site, gemaakt in 336, nu geupdated naar 3.4, waar wijzigingen in artikelen zich opeens niet laten opslaan.
Ik hoop dat dit niks van doen heeft met 3.4, maar vrees toch van wel.
Gemaakt met template van j51.
www.vankempen-bouwadvies.nl


Bericht toegevoegd op 27 februari 2015 om 15:47
Vorige bericht was op 27 februari 2015 om 13:46


En een nieuwe logo-afbeelding is wel te uploaden, maar laat zich niet plaatsen.

Cache al opgeschoond, geen problemen met database, althans niet gemeld.
Lokale PHP 5.5.21, op de server 5.5.

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Discussie gesloten.
  • Wim
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
26 feb 2015 20:27 #8670 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Faq 3.4.0
Browsercaches opgeschoond, tuurlijk.
Wat versta je onder 'websites opschonen'?

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Discussie gesloten.
  • Wim
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
26 feb 2015 20:27 #8671 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Faq 3.4.0
Okee, dank voor de tip.
Ga ik misschien later proberen.
Ben zojuist teruggegaan naar Joomla 3.3.6. Snif...
Er moesten gewoon wat dingen aangepast.

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Discussie gesloten.
  • Wim
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
26 feb 2015 20:27 #8672 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Faq 3.4.0
@polleke: surprise! Je zou J3.4 juist NIET moeten installeren vanuit JED, zo luidt het advies.
Ik heb het tweemaal gedaan met de 'rode knop' van directe update. Maar dat is - meen ik - niet vanuit JED.

En ik heb wel enig idee waarom je SEF niet werkt. htaccess.txt doet namelijk niks.
Die moet je renamen naar .htaccess , dus de punt vooraan en niks daarvóór.

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Discussie gesloten.
  • Wim
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
26 feb 2015 20:27 #8673 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Faq 3.4.0
Niko: verander gewoon htaccess.txt in .htaccess
Waarom dit moet, vergt best veel uitleg. Maar echt, het moet. Als je het niet doet, heb je kans dat alleen je homepage te zien zal zijn, bijvoorbeeld.
Google maar eens wat rond; met htaccess kun je een heleboel zaken regelen.

En een tip: blijf weg bij Windows-servers.

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena